Jump to content
jaapvanthoff

Bluetooth in mijn X.

Recommended Posts

jaapvanthoff    191

Manco bluetooth mogelijkheid:

De S (2004) van Linda heeft een line-in ingang en nog een aansluiting voor een externe geluiddrager/telefoon.

Mijn jongere X (2006) heeft niets van dat alles. Geen 3.5 jacket plug, bluetooth. Nop. Nada.

Ik heb me rot gezocht naar een interface; een kabel die tussen de CD speler en de radio in-in geplaatst kan worden. Niets! Ook bij de vrinden van Ford; onbekend.

Volgende zoektocht was naar een DAB+ radio en of iets wat op de plaats van mijn huidige radio zou kunnen komen, zoals in de Saab.

Nul, is er niet. Ook natuurlijk omdat de verwarming regeling, en de plattegrond van Nederland (Jag’s TomTom) en nog veel meer via de radio display gaat.

Wensenlijstje:

Ik wil graag oldies zender kunnen ontvangen. Zoals LX classics (van Lex Harding). Radio 192 (originele programma’s van de zee zender Veronica) Radio 10 60s en 70s hits.

FM transmitter:

Er bestaan FM transmitters waarop je ook je telefoon kunt aansluiten. Kies een frequentie en verbindt.

Elke lantarenpaal of roodlicht camera interfereert zodat je kanaal wegvalt: techniek 1960-1970 en waardeloos.

FM transmitter 2.0:

Ik heb een FM transmitter gevonden via het Amerikaanse Jaguar forum die je aansluit op de antenne kabel. Beter, tussen de antenne kabel en de radio.

Staat de FM modulator niet aan, dan wordt het antenne signaal ononderbroken doorgeleid naar de radio.

Activeer je de modulator, dan wordt het antenne signaal onderbroken en wordt de Bluetooth ontvanger gekoppeld op de FM ingang.

De wens van een DAB+ radio is hiermee vervallen.

Via mijn mobiel stream ik digitaal naar de bluetooth ontvanger en zonder signaal verlies wordt de muziek doorgezet naar mijn radio.

Ook kan handsfree gebeld worden.

Ik heb de mic geplaatst naast de originele microfoon.

A-stijl afdekking los, dashboard kastje er uit en draadje getrokken.

De X heeft een Fakra antenne connector en de Isimple een DIN Connector. Voor € 4,95 per kabel heb ik twee verloop kabels op de kop getikt.

Het leuke is dat je niets ziet, behalve een klein keuze knopje, zo groot als een dubbeltje.

Voor de jonge lezertjes onder ons, een duppie was 10 ct waard.

Met het keuze knopje kan ik schakelen tussen beide ingang signalen. Telefoon opnemen en een volgen nummer selecteren.

Leuk of niet? Ben helemaal happy!

IMG_20190825_115030_resized_20190831_081634752.jpg     IMG_20190827_105944_resized_20190831_081558527.jpg     IMG_20190829_202915_resized_20190831_081533464.jpg    download.jpg    duppie.png

• Like 2

EricS-TR    197

Dat kan ik me voorstellen.

Ik ben al 2 jaar :oops: van plan om iSimple module te bestellen en monteren. Redenen dat ik het nog niet heb gedaan is

1. de twijfel tussen Bluetooth module of module met Lightning kabel specifiek voor iPhone (die dan meteen wordt opgeladen)

2. dat ik vrijwel nooit muziek luister onderweg, dus het geen prioriteit heeft.

De oplossing is echter :thumbup: