XJeej 276 Report post Posted August 27, 2019 Op het voorste stuk van de chassisbalken, die zelf van 1mm dik staal zijn, zit een plaat van 3mm gepuntlast. Door het ontwerp blijkt dit een gevoelige plek voor roest. Op deze foto heb ik het spatbord er af, dikke laag tectyl weg en al een stuk van de plaat afgeslepen. En nog steeds is er niet veel te zien: Hier kun je zien dat er achter de verstevigingsplaat iets niet ok zit: En dit zit er achter de plaat: De montageplek voor het subframe kon ik zichtbaar bewegen. Lijkt me niet handig Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansvh 473 Report post Posted August 28, 2019 Da's behoorlijk krokant 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted August 28, 2019 Nog een foto van de voorkant, om inzicht te krijgen: Bij de APK zou dit best gemist kunnen worden, zo goed zit het verstopt. Ik vraag mezelf nu wel af hoe ik het terug ga zetten. Puntlas ik er weer een nieuwe plaat op, of herstel ik alleen de chassisbalk? De series 1 heeft deze plaat niet, zal er dus niet zonder reden op zijn gezet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stephan80 93 Report post Posted August 28, 2019 Is het een optie om er in 1x een 3 of 4 mm dikke plaat op te lassen wellicht? dan is het geen vocht verzamelpunt meer en het is net zo sterk als origineel. Ik ga dit deel bij die van mij ook controleren.. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pizzaman 771 Report post Posted August 28, 2019 Goed bezig Marco! Ik zou er idd een dikke plaat op lassen en het "verzamelpunt voor roestbeestjes" opheffen. Origineel is leuk... maar zoals je zelf al constateerde, het is eigenlijk niet zichtbaar. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 276 Report post Posted August 28, 2019 Slim idee, maar heb beide kanten al dicht. Plaat van 3mm kan ik alleen nergens vinden. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts