Jump to content
HenkXKR

Wanneer bougies wisselen?

Recommended Posts

HenkXKR    70

Na aankoop in 2016 heeft mn XKR 2003 een hele grote beurt gehad. bij 135.000km.  (inl automaat spoelen, remolie wisselen airco service etc. Nu naar de garage geweest voor een 160.000 beurt.

Garagist opperde om de bougies te vervangen.  Leek mij een goed idee, omdat het op de aanwezige facturen nog nooit gedaan was,

Hierbij 2 fotos van de bougies, zoals ze er uit kwamen. Kan iemand daaraan zien of het nodig was?

Ben er daarna mee naar Friesland gereden, heen en weer 400km en het viel mij op dat het gemiddelde verbruik (bij 120Km-130Km)  1:op 11 was. Ik dacht dat ik nooit lager dan 1:10,5 geweest was.

IMG_7813.JPG

IMG_7814.JPG

keesh    1169
3 uren geleden, HenkXKR zei:

Hierbij 2 fotos van de bougies, zoals ze er uit kwamen. Kan iemand daaraan zien of het nodig was?

Het zijn iridium bougies en aan de grijzige kleur te zien van de tip zijn ze nog wel in orde. Gaan immers ook meer dan 100.000km mee.

jaapvanthoff    285

Kees, eens over de kleur. Ziet er goed uit.

Zie ik op de massa electrode een uitgesleten holletje?

Dat betekent een grotere afstand wat niet goed is.

Maar er zitten nu toch nieuwe in? Ik denk dat een wissel een goede zet is/was.

Markv70    51

Nieuwe bougies is niet zaligmakend Had er nieuwe in auto liep slechter daarna weer andere erin gezet liep ook niet goed. Tenslotte de oude weer erin en liep als een zonnetje Ook al waren het nieuwe met de juiste afstand en A+++ merk nieuw is niet altijd beter. Gevoel zegt soms meer.