Jump to content
JXF

Jaguar xf 4.2 sc loopt zeer onregelmatig . bij koude motor

Recommended Posts

JXF    19

hoi ik heb mijn vorige jaguar xf 3.0 v6 ingeruild .

heb nu de xf 4.2 supperchager  de auto was door de garage ingevoerd uit duitseland.

wel veel steenslag enzo maar ik laat hem ooit spuiten.  en het dash stond bol maar mocht alles van mijn vorige xf overbouwen, zelfs het stuur overgezet.. de auto komt trouwens van het bedrijf yountimer holland. Onder ziet alles er was roestig uit maar dat ga ik ook allemaal nog ontroesten en opnieuw verven.

hij heeft het probleem dat hij koud zeer onregelmatig loopt . met soms plofjes uit de uitlaat, en als je kort gas geeft en loslaat valt hij uit,

als hij warm is loopt hij prima.. ik weet niet of het te maken heeft dat ik de accu  een aantal dagen eraf had?

of zijn de luchtmassameters vies of defect? of gasklep vies?

LeapingXJR    257
1 uur geleden, JXF zei:

de luchtmassameters vies of defect? of gasklep vies?

Deze geven meestal of bijna altijd een foutcode.

14 minuten geleden, keesh zei:

Lucht lek inlaatzijde?

Bij deze gaat hij in noodloop met de melding "beperkt vermogen".

Ik zou eerst de bougies trekken of 1tje, of er juist gespecificeerde in zitten met de juiste warmtegraad en/of elektrode afstand.

Mijn XJR spint het beste op NGK IFR5N10 Dus ook voor jou poes zal er een specifieke bougie zijn.

De poes is soms zeer kieskeurig met bepaalde onderdelen😉

keesh    1008
1 minuut geleden, JXF zei:

........... en het dash stond bol maar mocht alles van mijn vorige xf overbouwen, zelfs het stuur overgezet..

Wat is er met je vorige XF gebeurd dan, kon je die niet verkopen?

JXF    19

ik had mijn opel astra h opc Turbo ingeruild + mijn jaguar XF 3.0 v6 + 1500 bijgelegt

JXF    19

de vorige xf was in topstaat.. beter dan die ik nu heb maarja je kan niet alles perfect hebben

het bedrijf gaat die nu verkopen voor 12.950

JXF    19

hij loopt nog niet helemaal goed maar wel wat beter na schoonmaken van de luchtmassa meters

JXF    19

als iemand nog motorkap airbags nodig heeft hoor ik het graag want heb ze bij mij net eraf gehaald . ik moet ze niet op mijn auto

JXF    19

weet iemand hoe de maf sensor waarde moet zijn?  de mijne geeft dit aan

cdbEUBO.thumb.jpg.6ae1b6010ee598bd6c7e4c1a346943eb.jpg

Robbedoes    1
Op 8/13/2019 om 12:58 AM, JXF zei:

als iemand nog motorkap airbags nodig heeft hoor ik het graag want heb ze bij mij net eraf gehaald . ik moet ze niet op mijn auto

Tenzij je straks per ongeluk in aanraking komt met een voetganger of fietser en deze behoorlijk gewond is geraakt.
De verzekering gaat dan zeker kijken waarom de motorkap airbags niet zijn afgegaan.
Als je deze hebt verwijderd wens ik je succes met de smartengeld betalingen..........

Iksjeezesel    303
Op 8/11/2019 om 5:00 PM, JXF zei:

en het dash stond bol maar mocht alles van mijn vorige xf overbouwen, zelfs het stuur overgezet.. Onder ziet alles er was roestig uit maar dat ga ik ook allemaal nog ontroesten en opnieuw verven.

hij heeft het probleem dat hij koud zeer onregelmatig loopt . met soms plofjes uit de uitlaat, en als je kort gas geeft en loslaat valt hij uit,

Beste,

Zoekende naar mogelijk oorzaken vraag ik mij af:

Wat bedoel je met "het dash stond bol"?

Heeft de auto in het water gelegen?

Iksjeezesel    303
6 uren geleden, Robbedoes zei:

Tenzij je straks per ongeluk in aanraking komt met een voetganger of fietser en deze behoorlijk gewond is geraakt.
De verzekering gaat dan zeker kijken waarom de motorkap airbags niet zijn afgegaan.
Als je deze hebt verwijderd wens ik je succes met de smartengeld betalingen..........

No worries, hij raakt ze nooit per ongeluk;-)

Gijzzy    10

Na loshalen van de accu kan het zijn dat de auto 'vergeten is' wat de aangeleerde stationair stand van de gasklep is. Oorspronkelijke oorzaak is vervuiling van het gasklephuis en daardoor is er een te kleine opening om lucht door te laten bij gesloten stand.

Oplossing is gasklep demonteren en voorzichtig schoon maken met de juiste middeltjes. Heel herkenbaar bij een 4.2 S/C (meerdere malen gehad na het vervangen van een accu bij X350 en XF)!  

JXF    19
Op 11/14/2019 om 10:41 AM, Robbedoes zei:

ik rij ook in een opel astra en die heeft ook geen motorkap airbags.  zoals zoveel auto,s niet,    een jaguar s-type ook niet. 

die dingen gaan heel vaak bij bijvoorbeeld een harde drempel al af  en dan zijn je motorkap scharnieren kapot en je motorkap krom , en dat wil je niet..  dure reparatie.  ik wil zelfs me dash airbag uitschakelen

JXF    19
Op 11/14/2019 om 5:08 PM, Iksjeezesel zei:

Beste,

Zoekende naar mogelijk oorzaken vraag ik mij af:

Wat bedoel je met "het dash stond bol"?

Heeft de auto in het water gelegen?

nee het dash leer was een bekent probleem bij de XF  dat het loslaat  door hitte

JXF    19

als je een 2dehands jaguar xf bekijkt staat meestal het leer bol. wat erg lelijk is .

JXF    19

dankje  Gijzzy  ik had de gaskep al schoongemaakt  alleen bovenkant van de klep.  het was daarna iets beter ,

en ook luchtmassameters schoonmaken hielp iets, 

als ik hem nu koud start loopt hij 5 seconden goed dan wil hij 1 keer bijna uitvallen maar geeft zichzelf  dan snel gas bij en loopt daarna goed...

dus toch nog ergens iets fout

ook na de accu 15 minuten los te halen.  doet hij hetzelfde .  hij doet niet meer lang zoeken naar het stationair

Robbedoes    1
12 uren geleden, JXF zei:

ik rij ook in een opel astra en die heeft ook geen motorkap airbags.  zoals zoveel auto,s niet,    een jaguar s-type ook niet. 

die dingen gaan heel vaak bij bijvoorbeeld een harde drempel al af  en dan zijn je motorkap scharnieren kapot en je motorkap krom , en dat wil je niet..  dure reparatie.  ik wil zelfs me dash airbag uitschakelen

Het gaat er niet om of het in andere auto's wel of niet zit.
Als de type goedkeuring is met airbags en je haalt ze er bewust uit, dan heb je wel wat uit te leggen.
Je dash airbags uit schakelen lijkt mij een prima optie. Doe dan ook meteen geen gordel om.

BTW ik heb die dingen nog nooit per ongeluk zien af gaan.

• Klasse 1