Jump to content

Recommended Posts

keesh    933

Jaguar heeft met de I-Pace drie World Car Awards binnengesleept. Dat wordt gevierd met het delen van interessante informatie over wat we de komende jaren van het merk kunnen verwachten.

Met de volledig elektrische I-Pace wist Jaguar in verschillende categorieën een fors aantal stemmen binnen te hengelen. De I-Pace mag namelijk niet alleen de prestigieuze titel World Car of the Year achter zijn naam schrijven, maar werd ook verkozen tot World Green Car én kreeg de titel World Car Design of the Year op zich geplakt. De Engelsen vieren dat onder andere door naar de toekomst te kijken.

We weten al dat de opvolger van de XJ het over een ander boeg gaat gooien. Die nieuwe topsedan laat verbrandingsmotoren voor wat ze zijn en zal puur en alleen in volledig elektrische vorm beschikbaar komen. Daarbij kondigt Jaguar de komst aan van onder andere een nieuwe F-Type, een auto waar al de eerste spionagefoto's van zijn opgedoken, én van een volledig nieuwe generatie van de XE. Interessant is ook de J-Pace die Jaguar weer noemt, een auto die je waarschijnlijk moet zien als Jaguar's full-size SUV. Daarnaast meldt Jaguar doodleuk dat "[...] aanzienlijk goedkopere baby-Jags" niet zijn uitgesloten. De Engelsen spelen zelfs al met de naamgeving, daar het merk de namen [...] A-Pace of B-Pace" al durft te noemen.

Wanneer de genoemde nieuwkomers exact beschikbaar komen, staat nog niet vast. De J-Pace zou voor 2021 op de rol staan. De XE is vrij recent gefacelift en van de nieuwe F-Type hebben we al spionagebeelden gezien.(BRON:AUTOWEEK)

robertvl    163

Leuk data Jaguar ook modellen in het B-segment wil introduceren en dat ze hun C-segment portfolio willen uitbreiden, maar daar is flink wat geld voor nodig. En als je de laatste berichten leest, is dat momenteel best een probleem bij JLR.

De XE heeft een facelift gehad, maar er is nog steeds geen estate versie van. Volgend jaar zal de XF wel volgen met een facelift en de F-type krijgt een grondige make-over, maar het zal geen nieuw model zijn. Dan komt er een model boven de F-Pace (J-Pace) en een nieuwe XJ. Ik denk dat t potje voorlopig wel even leeg is, LOL.

wimb    374

Daarbij spendeert JLR ook enorme hoeveelheden geld aan de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Dat ontwikkelen ze op eigen houtje natuurlijk want het blijven Britten. Tata moet wel hele diepe zakken hebben.

car design of the year? enkel naar de voorkant of binnenkant gekeken ben ik bang. Het is een SUV-achtig vehikel.....

wat de F-type betreft; ik acht de kans groot dat de koplampen meer op de rest van de jags gaan lijken, verder kan ik er weinig aan verzinnen wat aangepast zou worden? 

Pizzaman    714

Ik vind het helemaal niks, wat mij betreft mag er een Plee-Pace komen. 

Tegen de tijd dat die dan een 'youngtimer' wordt ben ik vast wel er aan toe.

world-fastest-toilet-1-26852-cover.jpg

• Haha 2

robertvl    163

Ik verbaas me toch een beetje over deze strategie. De marge in het B segment is nogal dun. Gezien de financiën zou JLR zich daar helemaal niet mee moeten bezigen.

Wel ambitieus dat ze de komende XJ volledig elektrisch gaan maken. Samen met de Mercedes EQS is er niemand in het F-segment die een vol elektrische auto op het menu heeft staan. Hoop wel dat de batterijen beter zijn dan het pakket uit de I-Pace. Een F-segment limousine met een actieradius van 200 - 250 km zou nogal sneu zijn.

wimb    374
12 hours ago, robertvl said:

Ik verbaas me toch een beetje over deze strategie. De marge in het B segment is nogal dun. Gezien de financiën zou JLR zich daar helemaal niet mee moeten bezigen.

Als Marios suggestie juist is dan is Colin Furze de hoofdontwerper en dan gaat het helemaal goed komen. 😆

Pizzaman    714
18 hours ago, wimb said:

Als Marios suggestie juist is dan is Colin Furze de hoofdontwerper en dan gaat het helemaal goed komen. 😆

Retegoed denk ik. 

• Like 1