Jump to content

olie keerring selectoras B&W

HG_E-type
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Wil graag mijn olie keerring (zie plaatje blauwe cirkel 6) van het selectorasje vervangen (Borg&Warner).

Volgens mij moet de selectoras (zie plaatje rode cirkel 12) verwijderd worden om de keerring te vervangen.

Iemand enig idee hoe de selectoras te verwijderen terwijl de automaat bak in de auto zit?

Kun je deze as eruit draaien via het luikje?

Harrie

Oil_seal_manual_control.JPG                                 tp_2.JPG

• Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er staat me iets van bij dat ik deze keering ooit vanaf de buitenkant heb vervangen maar weet het dus niet zeker.  Via google varieert het vanaf de buitenzijde vervangen tot aan loshalen van de valve body om de selector as eruit te kunnen halen. Ik zou eerst even de hevel eraf schroeven en kijken of je zo bij de keering kan komen.

Succes

• 4 months later...

Ik moet binnenkort hetzelfde doen maar dan met de GM400 automaat uit de xj12.

Daarvoor zijn setjes te koop om de kering van buitenaf te vervangen:

Linkage-Seal-REMOVER-INSTALLER-SEAL-TH35

Op de tweede foto die jij geplaatst hebt lijkt het alsof je via een luikje in de middentunnel bij het mechanisme kan komen? Dat zou het een stuk aangenamer maken.

• 3 weeks later...

Hoi Harrie, op de exploded view zit ie ook aan elkaar zo te zien, maar het lijkt wel alsof er schroefdraad onderaan de selectoras zit, dus dan zou je hem moeten kunnen losdraaien, echter zit aan de schroefdraad zo te zien ook weer het mechanisme om de versnellingen te selecteren. dus naar alle waarschijnlijkheid moet dus het carter eronderuit wil je de keerring kunnen vervangen, Bij mijn series 3 (ook BW) ben ik ook bezig geweest met de automaat en selectoras, maar daar kan ik de keerring gewoon van buitenaf vervangen.

het openmaken van het carter valt opzich wel mee als je een brug hebt(eerst de olie eraf), dan zie je ook meteen hoe het in elkaar zit, Het is wel weer typisch kneuterig engels in elkaar geknutseld als ik het zo zie met die ring vast aan de as.

• 2 years later...

Hallo,

Toch maar de "de koe bij de horens gevat" en begonnen aan het vervangen van de olie keerring van de selector as.

Deze lekte steeds meer en zit precies boven de uitlaat. Het vervelende van deze oil-seal is dat die alleen te vervangen is

als de selector as verwijderd is. Deze zit met een moer aan de binnenkant vast gedraaid. Om hier bij te kunnen moet de halve bak zowat uit elkaar. Las op een Engelstalig forum (jag-lovers) dat het een lastige klus is met de bak in de auto.

Er zit nl. een kogel en veer die behoorlijk onder spanning staan om de verschillende schakelstanden te selecten.

Heb veel foto's gemaakt en die zal ik nodig hebben bij het terug monteren van alles.

Bijgaand wat foto's voor de belangstellenden.

Harrie

Oil_seal_manual_control.JPG          replace_oil_seal_selector_1.jpg

replace_oil_seal_selector_2.jpg  replace_oil_seal_selector_3.jpg  replace_oil_seal_selector_4.jpg

replace_oil_seal_selector_5.jpg  replace_oil_seal_selector_6.jpg  replace_oil_seal_selector_7.jpg

replace_oil_seal_selector_8.jpg            replace_oil_seal_selector_9.jpg

replace_oil_seal_selector_10.jpg  replace_oil_seal_selector_11.jpg