Jump to content
De Pietse

Stuurhuis Series 3

Recommended Posts

De Pietse    8

Hallo

ik heb mijn stuurhuis van een series 3 lek en een zwaar punt inzitten, na revisie nog steeds..

dus nu ben ik opzoek naar een series 3 stuurhuis

of eventueel stuurstok van een series 1 en leidings, want heb weer eens iets op de kop getikt wat het zelfde leek maar niet is

de leidings zitten verkeerd en de schacht is te lang

dus mijn vraag heeft iemand nog een stuurhuis of de onderdelen van een series 1 liggen voor het ombouwen

mvg 

Arjan

Mkickert    31

Ik heb een paar jaar geleden een revisiestuurhuis van SNG er op gezet. Die zijn goed geprijsd en van binnen een serie 3 stuurhuis. Het enige probleem wat ik er mee had is dat de serie 1 stuurkogels niet meer pasten, maar SNG heeft toen gratis serie 3 kogels geleverd. Stuurt strak en geen problemen mee gehad sinds. Ik heb toen ook gelijk de ophangingsrubbers van het stuurhuis vervangen voor stijvere.

De Pietse    8

Heb rond gekeken op SNG maar kan geen stuurhuizen vinden, ik heb zelf dus 2 stuurhuizen hier. een 1 serie en een 3 serie maar die 1 serie past dus niet onder de 3 serie

of ik moet het stuurstokje wat op het stuurhuis zit van een 1 serie weten te bemachtigen

wilfredfoto    114

Hallo Arjan,

Ik heb geen stuurhuis over, maar wel een ervaring. Ik heb op mijn vroege Series 3 (1979) eens een stuurhuis van een latere Series 3 gezet.

Dit werkt prima, alleen de hogedruk slang die van de stuurpomp komt bleek niet meer te passen omdat ik nu een mix van Metrische draad en Inches had gecreëerd.

Er bestaan geen slangen met aan de ene kant Inch en de andere kant Metrisch, dus dat was een probleem.

De oplossing bleek echter simpel, je kunt een gedeelte van de andere stuurpomp overzetten zodat de slang weer past.

Misschien heb je iets aan de info.

Succes.

Wilfred

pomp.thumb.jpg.74ccf3e5e62d70f1d4bccf0262c8fc3c.jpg

De Pietse    8

Nee heb ik helaas niks aan, Ik moet gewoon een series 3 stuurhuis hebben. Mijne is overleden

Ik heb hier een stuurhuis van een 1 serie liggen, en dat past dus niet op een 3 serie

I.v.m de langere schacht van de 1 serie stuurhuis

wilfredfoto    114

Ok, 

Zelf reviseren is natuurlijk ook een optie,  alles is hiervoor te verkrijgen en is ook wel een leuke klus.

Wilfred 

De Pietse    8

Heb al een nieuwe revisie set erin zitten, zware punt met naar rechts sturen is het zelfde gebleven vandaar moet ik een ander stuurhuis hebben