Jump to content
keesh

JLR blijft in vrije val

Recommended Posts

keesh    885

Jaguar Land Rover blijft in vrije val

Jaguar Land Rover blijft slechte verkoopcijfers neerzetten. In juni verkochten de twee merken samen niet meer dan 47.060 automobielen, dat is bijna tien procent minder dan een jaar eerder. 

 

Over het tweede kwartaal komen de verkopen van de Britse groep daarmee bijna twaalf procent lager uit. Land Rover doet het nog altijd iets slechter dan Jaguar maar beide merken zitten flink in de min.

Behalve op de Britse thuismarkt, waar in de afgelopen maand een plus van bijna vijf procent werd geboekt, gaat het verder overal in de wereld slecht. Zo verkocht JLR zowel in de rest van Europa als in China rond de twaalf procent minder voertuigen en liep de afzet in Noord-Amerika met negen procent terug. Wel is het zo dat er van de Jaguar I-PACE en van de nieuwe Range Rover Evoque meer werden verkocht. Alle andere modellen hadden echter last van de verslechterde marktomstandigheden, meldt JLR. “Hoewel we overal elders in de wereld last hebben van moeilijke omstandigheden zijn we toch blij dat we in Groot-Brittannië weer groei weten te realiseren,” zegt verkoopdirecteur Felix Brautigam.(BRON:AM)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lumo    13

PS aan mijn vorig bericht :

Ik maak wel abstractie  enerzijds  onze zalige oldtimers, anderzijds de slechte kwaliteit van de nieuwe producten van TATA., het on-Jaguar voorkomen (Grace, Pace and Space ?),  de banale lijnen én zelfs de onderdelen van goedkope SUV's ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jag42    130

Door de nare wijze van presentatie heb ik het filmpje kijken na 1 minuut al gestaakt.

Vrees dat Jaguar al 50 jaar matige kwaliteit producten maakt met tot niet al te lang geleden machtige voorkomens.

Los van de I pace en F type probeer ik de nieuwe producten mooi te vinden maar het lukt mij maar niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    367

Het grote probleem van JLR schijnt toch wel het totale gebrek aan aftersales te zijn. Ik zat gisteren ook weer een artikel in Bloomberg te lezen over hoe beroerd klanten worden geholpen als ze terugkomen bij de dealer met defecten en klachten. Bottom line: ze kunnen doodvallen terwijl de productkwaliteit op het niveau van British Leyland zit.

Er wordt de laatste tijd best veel hierover gepubliceerd en dat doet de reputatie natuurlijk ook geen goed.

 

Wat servicegerichtheid betreft zou JLR goed passen bij PSA; als de overnamegeruchten toch waar blijken te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...