Jump to content
HG_E-type

remslang achter vernieuwen

Recommended Posts

HG_E-type    4

Hallo,

 

Ik wil mijn remslang achter van mijn S-type vernieuwen.

Maar de moer om de remleiding zit vast aan de remleiding zelf (zie foto rode cirkel).

De aansluiting naar de IRS is gefixeerd op een T-stuk (zie foto blauwe cirkel).

Nu heb ik dus 2 ge-fixeerde punten.

Ik kan de oude slang doorknippen en wel losdraaien. Maar hoe krijg ik dan de nieuwe

gemonteerd?

Iemand een idee om de moer rond de remleiding weer los te krijgen zonder de leiding te beschadigen.

 

Harrie

 

2010924469_remslang_achter_as_S-type.JPG.d69765aed5e4982c352d0fb0eb6bd77d(2).thumb.jpg.c84082250bbe9266fa161b4ab5cd1176.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    885

Enkele malen met WD40 inspuiten, enkele dagen herhalen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaapvanthoff    179

Los krimpen denk ik.

Een flinke prop aluminium folie en een open geknipt conserven blikje als hitte schild achter je werkstuk.

Warm stoken met spot verwarming.

Door de plaatselijke verwarming zet je moer uit. Bij het afkoelen komt het materiaal nooit meer terug in het oude spanningsveld.

De moer moet uitzetten, niet de rest.

 

Ik zou wel een tuinslang in de buurt houden.

 

https://www.bol.com/nl/p/soldeerbrander-basetech-700-c-15-min/9200000112972936/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-54859230941-S-294357559827-9200000112972936&gclid=CjwKCAjwx_boBRA9EiwA4kIELotORe6sdwr0FgBConE568MG4TcrxKH_pLuQh9gIMOI9n6K_avcJlhoCsd8QAvD_BwE

brander.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    161

Je zult die moer sowieso los moeten maken om de remslang te vervangen. Misschien kun je gelijk een koperen remleiding leggen, als de huidige meedraait met de moer, zal onder de moer dan toch roestig zijn? Voor €10 laat ik nieuwe nippels op mn remleidingen persen bij lokale hydrauliekzaak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die moer hoort eigenlijk los te zitten. Ze willen wel eens vastrotten aan de leiding maar ik heb zelf nog geen succesvolle oplossing gevonden om de moer los te krijgen van de leiding zonder schade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    367

Ik zou geen WD40 maar kruipolie gebruiken. Of koudespray.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    203
22 uren geleden, wimb zei:
Ik zou geen WD40 maar kruipolie gebruiken. Of koudespray.

Imal vindt ik nog het beste werken, Wim WD-40 heeft ook kruipolie in het assortiment.

De gewone WD-40 werkt idd niet of niet zo goed. Dat is weer een multi purpose smeermiddel.

7412102b18626d9001585c5eb6da9507.jpg

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    367

Ha ja: Imal.

Ik kon niet meer op de naam komen, maar Imal vind ik ook het beste werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rover114    705

Mijn advies, eerste veel WD40 of soortgelijk  toevoegen en dagen laten inweken. Daarna evt met een brander verhitten .

( let op wel brand gevaarlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites
HG_E-type    4

Uiteindelijk gelukt na idd een nacht laten weken in de WD40 en daarna goed warm stoken met een propaan brander.

Dus opgelost.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...