Jump to content
Peter_Jag

XJ40 hydraulische minerale olie 5966

Recommended Posts

Peter_Jag    0

Hallo iedereen,

Ik zou graag de minerale olie type 5966 van castrol terugvinden en aanschaffen maar deze lijkt niet meer in de handel te koop. Is er een alternatief. Ik zou deze nodig hebben voor de hydraulische achterophanging van mijn XJ40.

Grt Peter 

20190620_145325.jpg

LeapingXJR    292
20 minuten geleden, rover114 zei:

Mss een vreemd idee, maar is de olie die je nodig bent niet de zelfde als Citroën gebruikt in diverse wagens als de DS, CX , XM etc?

Klopt.... als je op de kroon olie site kijkt is het LHM+ voor de XJ40 hydraulische niveau regeling.

• Like 2

Peter_Jag    0

Owkeey, nu weet ik al heel wat meer. Verlopig hoef je nog niets op te sturen, toch bedankt hoor. Als ik het spul vind mag ik gewoon bij huidig olie wat bij vullen of moet de garage alles met het nieuwe voorzien??

Kwestie dat ik niets stuk maak, alles werkt nog aan de wagen en ik wil het zo houden. 

Grtn Peter

wimb    428

Volgens mij is het inderdaad gewoon LHM.  Groene minerale olie die Citroën voor haar hydraulische systemen gebruikte. Heerlijk verslavende lucht overigens.

Die olie moet sowieso regelmatig ververst worden. En volgens mij is die olie bij de Troendealer goedkoper dan Kroon.

hansvh    356

Het is heel eenvoudig zelf te doen (zie bijlage), maar je hebt er eigenlijk wel een brug bij nodig. Na afloop van deze procedure moet je ook de stuurbekrachtiging ontluchten. Da's nog eenvoudiger: met draaiende motor het reservoir bijvullen, 30 seconden wachten, stuur 3x helemaal van links naar rechts en omgekeerd bewegen, motor nog een minuutje laten draaien, uitzetten en 5 minuutjes wachten. Dan indien nodig het reservoir bijvullen. Dan pas de dop er weer op.

Afbeelding 1.jpg