Jump to content
Markv70

Reparatie stuur... Stype

Recommended Posts

Markv70    42

Weer eens aan de hobby geslagen. Zoals bij velen was ook mijn stuur (Stype) beschadigd en lak verdwenen na alle jaren werk. Stuur eerst ontvet, vervolgens geschuurd grof fijn fijnst. Ontvet wederom en 5 lagen geverfd vervolgens afgelakt met speciale UV lak welke het stuur netjes houd zonder te verkleuren.

Zie foto's

Als ik weer wat fitter ben gaat ook de bekleding gerepareerd worden. Scheurtjes vul ik op met speciale leder Fuller, opschuren en aantal maal lakken. Resultaat laat ik nog zien. Mbt stuur zie foto's

Mocht iemand het niet zelf kunnen of durven wil ik dit best doen.

Wel hiernaartoe komen. Stuur ongeveer na 1.5/ 2 uurtjes klaar.

Kosten 40 euro aangezien ik ook verf op kleur moet bestellen uit Engeland.

Gr Mark

3aadb142b53a0fae16f6035e1beb57ac.jpgdf8e01cdf4feac9df3f2aef16d5a96a1.jpg689f98e42d0839b1931c7638ff8c5310.jpg29c3d027a7e710a8b76bcfbb13dd6707.jpg

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

• Like 4
  • Klasse 2

Noud    27

Hallo Mark,

Dat ziet er goed uit. Mag ik vragen wat voor verf je hebt gebruikt? Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ik moet zeggen dat mijn verf niet blijft zitten en na een paar weken werd het stuur alweer lelijk...

Noud

Markv70    42
Hallo Mark,

Dat ziet er goed uit. Mag ik vragen wat voor verf je hebt gebruikt? Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ik moet zeggen dat mijn verf niet blijft zitten en na een paar weken werd het stuur alweer lelijk...

Noud
Hoi,

ik haal verf uit Engeland.
Als het eraf gaat gebruik je niet de juiste spullen.

Eerst opschuren ontvetten schuren ontvetten, dan met hele fijne schuurpapier schuren en ontvetten
Eerste laag opzetten, goed laten drogen of met pistool drogen.
Daarna doe ik nog minimaal 4 lagen eropzetten
Vervolgens laten drogen een week dan gaat er sealer overheen en nadat deze 3 lagen heeft gehad nog 2 lagen uvlak zodat de kleur blijft behouden.
Heb al veel sturen gedaan en na 8 jaar nooit iemand terug gezien met hetzelfde stuur.

Zo doe ik het ook met de zittingen.

Lak komt Vd Scratchdoctor 100x beter dan colorlock welke echt slechte pigmenten heeft

Gr Mark

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

• Like 1