Jump to content
Sign in to follow this  
Jag42

Portfolio

Recommended Posts

Jag42    120

Een familielid van mij is op zoek naar een X350 en vindt de ‘portfolio’ uitvoering zo mooi.

Weet een van jullie wat een X350 een Portfolio maakt? Men doet er nogal over alsof het iets heel bijzonders is.

Welke kenmerken heeft deze boven een ‘normale’ X350 4,2?

paperboy62    165

Dit heb ik van Wikipedia gehaald:

Super V8 Portfolio: In early 2005, Jaguar announced the Super V8 Portfolio for the 2006 model year, a limited-edition trim level of the flagship Super V8 saloon. It debuted at the New York International Auto Show in March 2005 with a base price of US$115,995. The Portfolio trim level included a DVD player and 7-inch screens in the rear headrests. The Super V8 Portfolio, marketed in North American markets, became available in August 2005 and was exclusively available in two colors, Black Cherry and Winter Gold. The Super V8 Portfolio was powered by Jaguar's supercharged 400 PS (294 kW), 4.2 L, 32-valve, AJ-V8 engine with a top speed of 249 km/h (155 mph) and a 0 to 97 km/h (0 to 60 mph) acceleration time under 5 seconds.[citation needed]

Pizzaman    703

Ik dacht de schermpjes in de hoofdsteunen, en de stoelen met biesjes.

Heel de rataplan standaard aanwezig en niet als 3 liter of 3,5 verkrijgbaar.

Maar niet iets wat je niet op de 'gewone' kon bijbestellen. 

Jag42    120

Thanks beiden. Zal dit even doorgeven. Lijkt mij nog best spannend om een goed exemplaar te vinden met een duidelijke onderhouds historie.

Rover827SI    117
3 uren geleden, Jag42 zei:

Thanks beiden. Zal dit even doorgeven. Lijkt mij nog best spannend om een goed exemplaar te vinden met een duidelijke onderhouds historie.

Goedemorgen Sjef,

Je moet ook maar eens dit filmpje (2009 Jaguar XJ Portfolio/2008 Geneva Auto Show/Edmunds.com) bekijken. Gr.

Jag42    120

Tja ik denk dat, zodra een X350 er een beetje luxe uit ziet een handelaar al snel de naam 'Portfolio' er aan hangt.

Dit lijkt idd een 'neppert'. Maar nog steeds mooi om te zien.