Jump to content

Recommended Posts

deepfreeze    0

Goedemorgen allen,

na een zoek tocht van uitleg over de plaats en een scan van alle zekeringen in het onderhoud boekje, die ik ook heb gekregen van henry westerop, waarvoor nogmaals hartelijk dank, het volgende.

de Jag Xj heeft ook heel veel interieur lampjes, ik ben dus op zoek naar deze  lampjes

locatie: linker portier verlichting van het bediening paneel.( in alle portieren werken deze niet dus,,,,,)

het probleem: ik kan met de beste wil van de wereld deze lampjes niet online vinden...

vragen: wie weet waar ik deze lampjes kan vinden?

hoe heten deze lampjes (ik kwam niet verder dan W5W lampjes??)

bedankt vast....

mvg

frank

wimb    359

Ik heb al dat soort lampjes vervangen door draadlampjes en die op de printjes gesoldeerd. Daar had ik twee redenen voor.

Ten eerste zitten er condoompjes over de fabriekslampjes waardoor er meer vermogen nodig is om de gewenste lichtopbrengst te halen. Meer vermogen is meer hitte en daar houdt kunststof niet van.

De tweede reden is dat als je alle lampjes gaat vervangen (en waarom niet, ze zijn allemaal even oud) het er heel veel zijn en met een prijs van rond de 3 euro dat een behoorlijke investering is.

Enige nadeel is dat ik niet meer het originele amberkleurige licht heb. Maar soit, ik ben niet zo'n originaliteitsfreak.

Rover827SI    117

Goedemorgen Frank, 

Ik heb hetzelfde probleem gehad met één van mijn auto's. Je zou je licht eens moeten opsteken bij ElektronicaWereld.nl. Bij "Lampjes laagspanning" zie je op een gegeven moment "Miniatuur draadlampjes". Je moet dan wel een keuze maken tussen 12 of 14 volt en uiteraard 40 of 60 mA.  Ook de siliconenkapjes (condoompjes) kan je als het goed is zo overzetten. Je moet wel solderen.

Gr.

Aad. 

deepfreeze    0

hi Aad,  ga ik doen,

even een vraagje.. opmerking,,  mijn lampjes zitten in een houdertje, de lampjes hebben lage pootjes die je moet ombuigen, het zullen dus niet de zelfde zijn,

maar ik ga nu kijken,

thx

laat het weten

wimb    359

Dat was ik in eerste instantie ook van plan; daarom had ik ook die draadlampjes gekocht. Het blijkt dat er verschillende voetjes gebruikt zijn, o.a. een versie waarbij het draadje aan een lipje gesoldeerd zit. Dat was voor mij de reden om te stoppen met het vervangen van lampjes in de houdertjes.

Maar misschien had ik gewoon niet genoeg geduld/geluk en jij wel. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

jaapvanthoff    174
22 uren geleden, Rover827SI zei:

ElektronicaWereld.nl.

Even off topic. 

Aad, wat een geweldig adres.

Ik ben een ozon generator aan het bouwen om als test stank van riool slib af te breken.

Daarvoor heb ik signaal lampjes 230V nodig.

Vroeger zat er in Rotterdam zuid een electronica winkeltje waar je al dat spul kon kopen. Met nadruk op kon.

En bij EW voor 1,95. Leuk!

't wordt mooi op de weg, al die Jaguars met brandende draadlampjes....

deepfreeze    0
32 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Even off topic. 

Aad, wat een geweldig adres.

Ik ben een ozon generator aan het bouwen om als test stank van riool slib af te breken.

Daarvoor heb ik signaal lampjes 230V nodig.

Vroeger zat er in Rotterdam zuid een electronica winkeltje waar je al dat spul kon kopen. Met nadruk op kon.

En bij EW voor 1,95. Leuk!

't wordt mooi op de weg, al die Jaguars met brandende draadlampjes....

jaap, en Aad, nou ja 2 mensen in een topic aanspreken ,,, 

Bij "Lampjes laagspanning" zie je op een gegeven moment "Miniatuur draadlampjes". Je moet dan wel een keuze maken tussen 12 of 14 volt en uiteraard 40 of 60 mA. un- quote

ik heb op elektrawereld de lampjes niet kunnen vinden,

heeft er iemand een link daarheen.

heb op zoek functie zowel miniatuur lampjes an lage spanning lampjes ingetikt, beide kwamen niet gevonden terug,,,

lol

ik ga weer aan de gang met mn nieuwe aode auto,,,    er zijn nog wat andere zaken die niet naar behoren functioneren,,

vast bedank 

mvg  frank

Fasett    164

Alternatief waar lampjes voor bv dashboard en klokjes verkrijgbaar zijn: 

Telefonische - verkoop
verkoop@ghs-automotive.nl    

www.ghs-automotive.nl    

Tel: 0800 – 35 35 0 35 

waalhaven Z.z. 6 3088 HH Rotterdam

deepfreeze    0
8 minuten geleden, Fasett zei:

Alternatief waar lampjes voor bv dashboard en klokjes verkrijgbaar zijn: 

Telefonische - verkoop
verkoop@ghs-automotive.nl    

www.ghs-automotive.nl    

Tel: 0800 – 35 35 0 35 

waalhaven Z.z. 6 3088 HH Rotterdam

Hi,

dit is een site voor garage houders,, waar je een account moet hebben?  klopt dit?

Rover827SI    117
2 uren geleden, deepfreeze zei:

jaap, en Aad, nou ja 2 mensen in een topic aanspreken ,,, 

Bij "Lampjes laagspanning" zie je op een gegeven moment "Miniatuur draadlampjes". Je moet dan wel een keuze maken tussen 12 of 14 volt en uiteraard 40 of 60 mA. un- quote

ik heb op elektrawereld de lampjes niet kunnen vinden,

heeft er iemand een link daarheen.

heb op zoek functie zowel miniatuur lampjes an lage spanning lampjes ingetikt, beide kwamen niet gevonden terug,,,

lol

ik ga weer aan de gang met mn nieuwe aode auto,,,    er zijn nog wat andere zaken die niet naar behoren functioneren,,

vast bedank 

mvg  frank

Hoi Frank,

In eerste instantie "www.elektronicawereld.nl" en dan "licht & geluid" aanklikken. Hierna "lampjes" aanklikken en daarna "lampjes met aansluitdraden" aanklikken en dan naar beneden scrollen. Gr.

deepfreeze    0
2 uren geleden, jaapvanthoff zei:

https://www.elektronicawereld.nl/zoek/product/5463/draadlampje_12v_0_04a/details

Met betrekking tot de winkel op de Waalhaven ZZ.

Als ik op het dak van mijn huis zou gaan staan, (doe ik niet met die storm) dan kan ik de PTT toren zien. Met andere woorden; ik kan er langs rijden.

Snotver, doe dat maar niet,,,,

maar wel een stuk of 7 van die lampjes,,,,,

als je mij zou willen mailen, info@ingfra.nl, dan regelen we via de mail.

wow, hier kan ik wel wat mee,,,

ik maak dan op jou aangeven het geld over,,,  top oplossing

mvg

frank

Fasett    164
Hi,

dit is een site voor garage houders,, waar je een account moet hebben?  klopt dit?

Ik heb me als privé persoon kenbaar gemaakt. Wel toegelicht voor JF TD dag lampjes nodig te hebben. Dus wel meteen een ‘voorraadje’ gekocht.
Voor 1 lampje zal het misschien niet kinnen. Maar dat is sowieso niet aan te bevelen. Alle lampjes zijn even oud, dus als de boel open ligt kan je het beste ook alle lampjes een keer vervangen.

Ik werd zeer klantvriendelijk geholpen. Niet afgewezen als particulier. En ook mijn fout in bestelling werd met een retouropdracht keurig afgehandeld.

Dus ‘gewoon’ bellen en transparant zijn over wie je bent. Aangeven dat je een JF Jag liefhebber bent en je met hen erg geholpen bent.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

deepfreeze    0
16 minuten geleden, Fasett zei:

Ik heb me als privé persoon kenbaar gemaakt. Wel toegelicht voor JF TD dag lampjes nodig te hebben. Dus wel meteen een ‘voorraadje’ gekocht.
Voor 1 lampje zal het misschien niet kinnen. Maar dat is sowieso niet aan te bevelen. Alle lampjes zijn even oud, dus als de boel open ligt kan je het beste ook alle lampjes een keer vervangen.

Ik werd zeer klantvriendelijk geholpen. Niet afgewezen als particulier. En ook mijn fout in bestelling werd met een retouropdracht keurig afgehandeld.

Dus ‘gewoon’ bellen en transparant zijn over wie je bent. Aangeven dat je een JF Jag liefhebber bent en je met hen erg geholpen bent.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

volgens mij,,, heeft autodoc ze ook,, heb een mailtje gestuurd,,,,

jaap,, ff wachten maar,, maar indien je ze al gehaald hebt, dan neem ik ze ook hoor  hahahah,,,,

mvg

frank