Jump to content
wilfredfoto

Radio met slede in een Series 3

Recommended Posts

wilfredfoto    114

Hallo,

Ik heb in mijn Series 3 een jaren tachtig radio die op zich goed werkt maar ik wil er eigenlijk een andere met slede in zetten.

Geen modern ogende radio, maar een met wat meer mogelijkheden en een beter geluid.

De oude radio past er netjes in, maar als ik er een met een slede in wil zetten dan moet ik het paneel en wat er achter zit gaan verbouwen, verzagen enz.

Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een zelfde paneel die ik daar voor kan gebruiken zonder mijn huidige te hoeven opofferen.

Heeft iemand dit misschien nog liggen ?

Ik heb een Series 3, maar omdat het een van de eerste is, is deze wellicht gelijk aan een van een Series 2.

Alvast bedankt !

xj6-b-BCom_jpg_aa97bdbb31ee9a75ff61d2d9ab3a6036.thumb.jpg.e1e37ab6af8ded364caa7b0e78370232.jpg

wilfredfoto    114

Hallo Hans,

Ik heb vandaag toch maar zelf de stoute schoenen aangetrokken en met Dremel en vijl de slede passend kunnen maken. De radio past er netjes in en het geluid is nu een stuk beter. 

Toch bedankt voor de snelle reactie en nog een fijne zondag  !

Groeten, Wilfred 

20190526_172605.thumb.jpg.775b713e7fe8af25a89d84ebf8aa140f.jpg

• Like 1

wilfredfoto    114

Na de stoute schoenen ook een radio gebruikt om het gat weer op te vullen. 

Het is een moderne radio met oude look, blue tooth, SD slot en USB slot. Ik kan nu zelfs hands free bellen, het microfoontje zit in de radio en als ik met Google Maps navigeer dan hoor ik de stem door de auto luidsprekers. Ik heb de verlichting achter de draai knopjes wat aangepast, dat was net iets te fel blauw.

Anyway,  ik vind het niet misstaan en voor drie tientjes het proberen waard.

20190607_105935.thumb.jpg.e89d70d001804c4527ad6ef27751138b.jpg

• Like 1

wilfredfoto    114

Niet verkeerd inderdaad. Ik ontdekte tevens dat er voor een redelijke prijs zelfs radio's als deze zijn met wel een oude pasvorm. Toch iets te vroeg de Dremel gebruikt  😖

Nu nog een 500 Watt subwoofer in de auto bouwen 🤪

Pizzaman    729
1 hour ago, wilfredfoto said:

Niet verkeerd inderdaad. Ik ontdekte tevens dat er voor een redelijke prijs zelfs radio's als deze zijn met wel een oude pasvorm. Toch iets te vroeg de Dremel gebruikt  😖

Zijn er ook inderdaad. Maar deze zijn beter, want hebben bv iets meer koeling en meer vermogen.

1 hour ago, wilfredfoto said:

Wel ff nagaan of je dynamo dat trekt...

Accu vergroten/gel-accu erin wil ook wel helpen.

Eventueel een flux-condensator.... 

Anders krijg je zo'n auto waarvan het licht meegaat met de muziek.

En die bij stationair voor het stoplicht ermee nokt, dat je dan mag duwen... :swoon:

• Like 1

Pizzaman    729
4 hours ago, wilfredfoto said:

Iiiuueewwwww, die subwoofer komt er niet hoor 🙃📢

Geeft een fantastisch geluid, hoeft niet met bonk-bonk muziek samen te gaan.

Maar bv Pink Floyd of zo da's dan echt een ervaring. 

(overigens is 200W ook echt wel genoeg...)

• Like 1

wilfredfoto    114

Wat, wat... 

Die watten zijn altijd erg overtrokken, met 1 Watt muziekvermogen kun je je huiskamer  eigenlijk al behoorlijk vullen. Maar het gaat om de pieken en die kunnen wel eens hoog oplopen inderdaad.  Ik heb stiekem al wel gekeken naar een woofer voor onder de voorstoel, dus wie weet.

Pink Floyd ? Zeker, daar luister ik vaak naar in mijn gewone auto, hoe mooi zal het dan in de Jaguar zijn 🤪

Overigens een passend plaatje van mijn Jaguar,  afgelopen weekend in de UK, facing The Wall..

Triest nieuws ook van Norman Dewis,  toevallig in het weekend dat ik met de Jaguar in de UK ben.

Groeten weer,  Wilfred 

20190610_082658.thumb.jpg.14bbb0f105c9e643cb13d1d367c21c56.jpg

XJeej    169
Op 6/10/2019 om 11:13 PM, Pizzaman zei:

Geeft een fantastisch geluid, hoeft niet met bonk-bonk muziek samen te gaan.

Maar bv Pink Floyd of zo da's dan echt een ervaring. 

(overigens is 200W ook echt wel genoeg...)

Voegen glasvezel kabels nog waarde toe aan de ervaring, of is dat niks?

Zit nog een hoop in een golf die we hebben gekocht, kwam met dikke speakers, sportvelgen en spoiler. Ga ik die lekker plunderen 😄

Pizzaman    729
11 hours ago, XJeej said:

Voegen glasvezel kabels nog waarde toe aan de ervaring, of is dat niks?

Zit nog een hoop in een golf die we hebben gekocht, kwam met dikke speakers, sportvelgen en spoiler. Ga ik die lekker plunderen 😄

Nee da's meer voor de lange afstand. Moet je geen XJL hebben maar een XJLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL.

rover114    719
Op 6/10/2019 om 5:07 PM, wilfredfoto zei:

Was de reden voor mij de retro sound in te bouwen. Die paste ook in de originele uitsparing.

wilfredfoto    114

Heb je daarbij de originele  deurspeakers  behouden  ?

Het geluid is bij mij nu best aardig, met andere luidsprekers in de deuren maakt het nauwelijks iets uit, of een extra luidspreker voor de lage tonen zal het geheel wel beter doen klinken.

rover114    719
22 minuten geleden, wilfredfoto zei:

Heb je daarbij de originele  deurspeakers  behouden  ?

Het geluid is bij mij nu best aardig, met andere luidsprekers in de deuren maakt het nauwelijks iets uit, of een extra luidspreker voor de lage tonen zal het geheel wel beter doen klinken.

Heb toen in alle 4 de portieren nieuwe ( blam) speakers gezet met de originele maatvoering. ( bestaande waren compleet versleten)

dit postje:

hmm, dacht dat ik het ene postje had aangevinkt met de speakers. En radio