Jump to content
HG_E-type

koppakking boven/onderzijde

Recommended Posts

HG_E-type    3

Hallo,

 

Heb vandaag een nieuwe koppakking (upgraded versie) bezorgd gekregen.

Volgens het service manual:

- taking care that the side marked "Top" is uppermost.

Nu zie ik nergens een markering staan. Wat is nu de juiste plaatsing?

foto_1a/1b_koppakking

of

foto_2a/2b_koppakking

 

Alvast bedankt,

 

Harrie

 

foto_1a_koppakking.JPG

foto_1b_koppakking.JPG

foto_2a_koppakking.JPG

foto_2b_koppakking.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaguar38s    35

Hallo Harrie,

 

Deze set heeft volgens mij geen boven of onderkant.

De oude metalen koppakking wel, daar staat ook in het metaal top ingeslagen!

Bij deze nieuwe pakking mag je nooit vloeibare pakking gebruiken.

 

Heb je de waterkanalen van motor en kop een beetje schoon gekregen?

Vermoedelijk zit dezelfde zooi ook nog in je radiator.

 

Groeten,

Peter Jan 

Share this post


Link to post
Share on other sites
HG_E-type    3

Hallo Peter Jan,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Goed dat je het zegt van het niet gebruiken van de vloeibare pakking bij deze versie van de koppakking. Dan ga ik gevoelsmatig voor foto_1a/1b.

V.w.b. de water kanalen in het blok deze heb ik nu aardig schoon. Heb 2 vriespluggen verwijdert en met azijn/ijzerdraad/lange schroevedraaier en compressor/stofzuiger aan de gang gegaan. De waterkanalen aan de uitlaatzijde is (zie ik) een gallerij die alleen horizontaal met elkaar in verbinding staan. Die aan de inlaat zijde lopen door tot beneden en ik zie de cylinder bussen zitten ook de vrije ruimte ertussen. Kan er nu mooi met een lamp middels de openingen van de vriespluggen inschijnen.

 

De kop is nog bij het revisie bedrijf. Achterste 2 kleppen zijn krom en worden vernieuwd/besteld en kop wordt gevlakt.

De radiator is idd verstopt en ook lek volgens mij. Heb hem geprobeerd schoon te krijgen (na 2 dagen azijn en doorspoelen met water) maar er komt onder nog steeds mondjesmaat vloeistof uit (bij het lek zelfs van een andere kleur). Breng deze ook maar naar een revisie bedrijf en kijken wat ze daar zeggen.

SNG/Limora verkopen ook nieuwe. Maar dat heeft ook weer zijn prijs.

 

Groeten,

 

Harrie

foto_blok_4.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaguar38s    35

Hallo Harrie,

 

Je kunt beter geen azijn in een radiator stoppen, gaat kopen van oxideren, dan krijg je groene vloeistof.

Ik heb bij bijde XK 's de radiator laten recoren, en extra dikke core laten plaatsen.

Er zijn hier en daar nog wat bedrijfjes gespecialiceerd in een nieuwe core plaatsen in een oud blok.

https://www.bijlradiateuren.nl/

Echte oude ambachtslieden zijn dit, en niet echt heel duur. 

 

Groeten,

Peter Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites
HG_E-type    3

Bedankt voor de link. Zal een offerte vragen.

In Eindhoven zit ERF (Eindhovense Radiateuren Fabriek) die vraag ik ook.

Hou je op de hoogte.

 

Groeten,

 

Harrie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...