Jump to content
Sign in to follow this  
Rover827SI

Luchtmassameter

Recommended Posts

Rover827SI    117

Na de reparaties van de benzinepomp en het thermostaathuis zat ik hierna toch nog met één probleempje. Het motormanagementlampje begon op een gegeven moment spontaan te branden. Ook dit was voor mij weer nieuw omdat ik ook dit nog niet eerder had gezien bij mijn X358. En wat moet je dan doen. Je zoon weer inschakelen om de Jag aan het infuus te hangen uh ik bedoel aan de uitleescomputer. En jawel de computer gaf twee foutcodes aan t.w. P0171 Samenstelling lucht/brandstof mengsel te arm, Bank 1 en P0174 Samenstelling lucht/brandstof mengsel te arm, Bank 2. Tja en waar begin je dan met zoeken. In dit geval ben ik begonnen na advies uiteraard van mijn zoon om de PCV-klep te testen. Deze test was zoals ik eerder beschreef door krachtig uit en in te blazen. De PCV-klep was niet de hoofdschuldige. Er was ook nog een mogelijkheid dat de inlaat valse lucht aan zoog of dat er een vacuümslangetje was losgeschoten maar ook dit bleek na het testen en bekijken ook niet de boosdoener te zijn. Elke keer na het resetten van deze storing begon het lampje na pakweg 50 kilometer weer te branden. Omdat hij niets meer kon ontdekken adviseerde hij mij de luchtmassameter te vernieuwen. Na het vervangen hiervan bleef het lampje gelukkig uit. De afgelopen dagen ruim 600 kilometer gereden en het blijft donker op het dashboard. Een pak van mijn hart.

• Like 1