Jump to content
Jeroen Helmich

Schakelaar groot licht xj6 serie 3 84’

Recommended Posts

Goedeavond Heren,

volgende maand is t weer zover; de 2 jaarlijkse apk van onze Jag. Xj6 4.2 series 3. Nu is sinds kort de schakelaar van het groot licht ermee opgehouden althans het pookje links aan t stuur wat je achteruit trekt geeft geen Response meer. Voelde altijd al n beetje lurp aan maar nu helemaal geen groot licht of ff knipperen meer. Ik heb de boel nog niet opengehaald hoor maar ff ter voorbereiding; iemand die hier ervaring mee heeft? Is dat een of andere universeel te krijgen switch die uitgelubberd is? Moet ik de hele unit vervangen incl dat pookje? En als iemand wat heeft liggen hoor ik t graag 😉

bij voorbaat dank voor t meedenken heren!😊

groeten Jeroen 

A5D79F0B-23F4-4FA2-8971-F0DDAD964685.jpeg

Door moderator verplaatst naar juiste subforum

isabella    567

Als je inderdaad zeker bent van het defect zijn van het pookje kun je het beste een nieuwe plaatsen, de schakelaar is een hele ouderwetse en is derhalve niet "even" te vervangen.

Ze zijn nieuw leverbaar, 1 van een XJS past ook.

let wel op de uitvoering met cruise controll, daar zit verschil in.

hansvh    335

Dat zou dan DEZE moeten zijn. Alleen op bestelling leverbaar, dus dan ben je waarschijnlijk niet op tijd voor de APK. Hendrikus heeft 'm tweedehands, misschien een betere optie.

Dank u voor jullie reacties 😊 

als het de zekering zou zijn zou het in dat zekeringkastje onder het dashboard moeten zijn toch? Achter dat kleine,vierkante dekseltje. Die had ik al gecheckt. 

Ik zal nog ns heel goed kijken en anders idd Hendrikus raadplegen!

groetjes hoor!!😊

Het relais van Mn claxon hield er btw vorige week ook ineens mee op, relais van groot licht zit daar ook ergens in de motorruimte?

Grappig je hier tegen te komen Raymond! Vorig jaar nog bij je op de brug gestaan met de witte,Rechtsgestuurde xj6 😊

groetjes!

hansvh    335
1 uur terug, Jeroen Helmich zei:

als het de zekering zou zijn zou het in dat zekeringkastje onder het dashboard moeten zijn toch? Achter dat kleine,vierkante dekseltje.

Nope. Alle zekeringen voor dimlicht/grootlicht zitten in een apart kastje. Je vind dat ding onder de motorkap, bovenop het linker spatbord onder dat zwarte dekseltje. Het grootlicht-relais zit daar vlakbij, is een zilverkleurig kastje.

Het relais voor de claxon zit bij een Series III ook onder de motorkap, aan de rechterkant, zijkant spatbord, vrijwel vooraan.