Jump to content

Samenwerking JDCH

Recommended Posts

Fasett    211

Een samenwerking tussen JDCH en JF doe je primair voor de meerwaarde van leden. Eerste resultaten: 

We zijn nu in gesprek over de jaaragenda's 2020. Want de activiteiten staan natuurlijk centraal in het samen beleven van de hobby. 

Het belooft weer een mooi activiteitenjaar te worden, voor ieder wat wils. 

• Like 3

• 5 months later...
Fasett    211

Wat levert een samenwerking op?! 

De samenwerking tussen JF en JDCH is ingezet op een meerwaarde.

Nu we elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten laat bijvoorbeeld het forum nog eens voor iedereen zijn waarde zien als heel veel fysiek niet maar online wel kan. 

Het is ook voor JDCH en JF een bijzondere tijd waarbij de geplande activiteiten geen doorgang vinden 😔

Zo is het lastiger om het voordeel van de samenwerken (fysiek) te kunnen beleven. 

Samenwerken vraagt inspanningen, investeren in elkaar, voor een zeker rendement. 

Daartoe zijn inmiddels de volgende stappen wel ondernomen: 

1. het linken van de websites iJDCH en JF

2. het gezamenlijk en integraal communiceren van de activiteitenagenda’s 

3. het wederzijds uitnodigen van leden bij specifieke activiteiten

4. een column over samenwerking, zie voor de eerste twee edities: 

Ik zie er naar uit om onze hobby weer fysiek met elkaar te kunnen beleven, elkaar te ontmoeten. 

Zeker is dat we op termijn weer geweldige activiteiten gaan beleven. Van club en forum en met elkaar. 

Maar nu groet ik jullie online en wens dat je in goede gezondheid plezier beleeft aan je Jag of Daimler! 

• Like 1

• 1 month later...
haddock    759

Dit vind ik echt n heel fijne ontwikkeling!

Ben al n paar jaar lid van de club, ook aan n paar evenementen meegedaan. 
Altijd hartelijk ontvangen, immer gezellig.

deoptweebenenspringendeniethinkelaar

• Like 1

• 2 weeks later...

kijk net in de evenementenkalender van het laatste JDCH clubblad. Op 8 november een Technische dag georganiseerd door JDJC en een week later een Technische dag via ons forum. Wel leuk twee technische evenementen, maar wel erg dicht op elkaar. Wellicht zou het handig zijn als in het kader van de samenwerking dat soort data een beetje verder uitelkaar worden gepland?

Jeroen 

Laan    922

Deze suggestie lijkt zeer begrijpelijk en heeft ook zeker de aandacht. In praktijk best lastig, want ze worden niet georganiseerd door de jdch of jf zelf, maar door leden of sponsors. Die hebben zelf ook weer een eigen agenda of planning waar wij geen invloed op hebben. Zie het ook zo: het zijn verschillende meetings met verschillende items op verschillende plaatsen in het land, dus er komen ook verschillende mensen op af. En als ik zo vrij mag zijn om een organisator te citeren die ik hierover heb gesproken : in de bioscoop draaien ze ook zes films tegelijk. Kies maar welke je wil zien en als je niet kan kiezen ga je morgen weer. :) 

• Haha 2

• 1 month later...
cage    32
1 hour ago, robertvl said:

Hoe gaat dat op het moment met evenementen plannen. Rutte & co hebben de boel weer aardig verziekt afgelopen dinsdag. 

Als je voldoende afstand houdt met je Jag, zal dat geen probleem opleveren, ook veel minder kans op schade :wink:

Evenementen plannen zal niet echt een onoverkomelijk probleem zijn. Het aantal deelnemers zal moeten worden bepaald, alvorens een inschrijving te openen. Dat aantal zal waarschijnlijk afhangen van de mogelijkheid afstand te houden op de locatie, of confirmeren aan de limiet die vanuit de covid19 maatregelen zijn vastgelegd. B.v.: Voor een toerrit gelden andere beperkingen dan voor de BarbieQ daarna. Als er veel animo voor een evenement is kan het wellicht 2x ingepland worden

Fasett    211
Op 8/21/2020 om 9:18 PM, robertvl zei:

Hoe gaat dat op het moment met evenementen plannen. Rutte & co hebben de boel weer aardig verziekt afgelopen dinsdag. 

Er zijn inderdaad heel veel evenementen afgelast. Maar we merken ook dat een zeker deel van de leden zelf terughoudend is als een evenement wel wordt aangeboden. 

De evenementen die doorgaan tref je aan op de websites van JF en JDCH. Beiden hebben een 'agenda'. 

Voor de 'spontane' activiteiten op korte termijn volg je de posts op JF en JDCH werkt daarvoor met een nieuwsbrief. 

Inmiddels zijn JF en JDCH de eerste voorbereidingen begonnen voor het plannen van de activiteiten in 2021. JF en JDCH zullen ook voor dit jaar de activiteiten, voor zover nu bekend, direct aan elkaar kenbaar maken. Ik verwacht dat in december het programma 2021 beschikbaar is. 

Bij het afstemmen / plannen wordt gekeken naar de soort activiteit, de datum en naar de afstand t.o.v. elkaar. Bijna gelijktijdig een andere activiteit agenderen op grote afstand van elkaar is immers een andere situatie dan op exact dezelfde datum eenzelfde activiteit vlak bij elkaar.

Maar ook dan is er geen man overboord want iedereen die zou willen komen kan toch niet op dezelfde dag. Zo is er voor leden een alternatief als je die ene dag niet kan. Uiteindelijk blijft het een keuze van de organisator om de datum te bepalen.

• Like 2

paperboy62    226
Op 6/29/2020 om 11:37 AM, jeroendorrestein zei:

kijk net in de evenementenkalender van het laatste JDCH clubblad. Op 8 november een Technische dag georganiseerd door JDJC en een week later een Technische dag via ons forum. Wel leuk twee technische evenementen, maar wel erg dicht op elkaar. Wellicht zou het handig zijn als in het kader van de samenwerking dat soort data een beetje verder uitelkaar worden gepland?

Jeroen 

Dat klopt want op 5 september rijd ik via de JDCH Een ander stukkie Waal en op 13 september via JF en G&G de zeeland toertocht. eigenlijk ook erg dicht op elkaar. Gelukkig gaan ze alle bij nog door 

Djurre1980    181

Ik ben ook na lang wikken en wegen lid geworden.

Ik zag het als een soort sluitstuk nu de collectie compleet is.

Daarnaast vind ik dat ze mooie bladen maken die ik graag lees.

Elitair? dat zal wel kloppen, als ik de foto's van de bestuursleden zie zijn dat ook allen heel elitaire heren haha!

Maar dat maakt mij niet uit hoor, ik klets met iedereen, krijg ik geen leuk respons is het einde conversatie en op naar de volgende.

Je moet een beetje de zoete vruchten plukken uit zo'n club, en de rotte appels laten liggen.

En mijn Daimlers dragen nu trots de JDCH sticker 😄

Echt heel veel meerwaarde heeft het voor mij niet, aangezien ik veel meer waarde hecht aan dit forum, maar toch vind ik het leuk dat er nog zo'n oude club bestaat die zich inzet en hard maakt voor de oude auto's die ik een groot hart toedraag.

Om die reden ben ik eigenlijk lid geworden, en de toerritten die ze organiseren lijken me ook leuk, wie weet.

Laan    922

Leuk om te lezen dat er wat interactie is. Uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde merk. En als we evenementen kunnen uitwisselen levert dat alleen maar meer keus op. Het zijn en blijven wel twee verschillende organisaties. Letterlijk verschillend, en daarom zal van samenvoegen geen sprake zijn. Met letterlijk verschillend bedoel ik niet elitair vs tokkie gehalte, dat beeld lijkt er soms een beetje ingebakken en bovendien zijn veel JF leden al lid van JDCH dus ook omgekeerd. Ik doel wel op een groot organisatorisch verschil en misschien juist daarom sluit e.e.a. In een samenwerking goed op elkaar aan. Als JF en JDCH samen een veelzijdiger aanbod naar hun achterban kunnen leveren is dat een pluspunt. Komt dat uiteindelijk niet uit de verf, ook geen punt :) 

• Like 1

Fasett    211
Op 8/24/2020 om 10:10 PM, Laan zei:

Leuk om te lezen dat er wat interactie is. Uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde merk. En als we evenementen kunnen uitwisselen levert dat alleen maar meer keus op. Het zijn en blijven wel twee verschillende organisaties. Letterlijk verschillend, en daarom zal van samenvoegen geen sprake zijn. Met letterlijk verschillend bedoel ik niet elitair vs tokkie gehalte, dat beeld lijkt er soms een beetje ingebakken en bovendien zijn veel JF leden al lid van JDCH dus ook omgekeerd. Ik doel wel op een groot organisatorisch verschil en misschien juist daarom sluit e.e.a. In een samenwerking goed op elkaar aan. Als JF en JDCH samen een veelzijdiger aanbod naar hun achterban kunnen leveren is dat een pluspunt. Komt dat uiteindelijk niet uit de verf, ook geen punt :) 

Juist verschillen maken de toegevoegde waarde. Was de JDCH en JF 'precies' hetzelfde dan was die extra waarde nul. Verschillen leiden tot zelfreflectie, positief kritisch denken, goede gesprekken, meer mogelijkheden, vernieuwing, ... . Zonder verschillen is het 'meer van hetzelfde' en kom je niet verder. Het verschil is de motor naar de toekomst. Hoe die eruit ziet weet ik niet, wel dat het anders is dan nu. Als je daar niet op acteert is 'achteruitgang' voorspelbaar en dat is wat JF en JDCH dus niet doen. 

• Like 1

JagS3 4.2    96
Op 7/17/2019 om 3:59 PM, johnny xj6 zei:

Ik weet niet of wat ik nu te vertellen heb iets toevoegt maar ik vind dat in dit forum met respect met elkaar omgegaan wordt. Je wordt hier niet afgezeken terwijl wel ieder zijn mening geeft. Ik heb dat zeker in andere forums anders meegemaakt. Ik ben dan ook blij verrast omdat je bij een merk als jaguar eigenlijk wel een beetje verwachte dat bepaalde personen een beetje geweerd zouden worden. Maar niets van dat alles, het vrijblijvende is voor mij ook erg belangrijk. niets moet en bijna alles kan.

Ooit was ik lid van een club waar ik na 2 bijeenkomsten alweer weg ben gegaan i.v.m. het niet accepteren van nieuw bloed en omdat ik geen purist ben. Ik houd ervan om mijn auto een persoonlijk tintje mee te geven, op dit forum kan dat zonder afgezeken te worden.

Ik hoop van ganse harte dat het karakter en geest van het forum blijft zoals het nu is.

zo denk ik er ook exact over! belangrijkste reden om hier wat rond te kijken en te reageren en te delen, gewoon lekker met 2 beentjes op de grond, of je nu ceo of vuilnisman bent, voor mij zijn deze 2 personen evenveel waard, want de een kan niet zonder de ander, zo zal het ook met de JDCH/JF samenwerking gaan denk ik, ik moet zeggen dat het er tot nu toe allemaal positief uitziet!!

• Like 3

redman    195
On 8/24/2020 at 5:57 PM, Djurre1980 said:

Elitair? dat zal wel kloppen, als ik de foto's van de bestuursleden zie zijn dat ook allen heel elitaire heren haha!

Maar dat maakt mij niet uit hoor, ik klets met iedereen, krijg ik geen leuk respons is het einde conversatie en op naar de volgende.

Je moet een beetje de zoete vruchten plukken uit zo'n club, en de rotte appels laten liggen.

Goed verwoord :good:

Beide kunnen prima samen en elkaar op hun eigen manier aanvullen.

Uiteindelijk gaat het om Jaguar, en dat is een "way of life" ;-)

• Klasse 2

Fasett    211

Een nieuw column over samenwerken tref je hier aan

Daarbij de uitnodiging om met elkaar in gesprek te gaan over de samenwerking JDCH - JF: 

Leuk als je meedoet! 

Wilt u eens met mij van gedachten wisselen over de samenwerking tussen JDCH en JF?

Stuur dan een berichtje naar erik@plusvalu.nl of een Pb. Ik nodig u dan uit voor deelname aan een 'live-video-cast' waarin ik met u en andere deelnemers in gesprek ga over resultaatgericht samenwerken.