Jump to content

Samenwerking JDCH

Laan
 Share

Recommended Posts

Wat je schets is inderdaad zo ongeveer de bedoeling. We gaan een samenwerking aan voor in beginsel een kleine anderhalf jaar en in die tijd gaan we zien hoe we in goed overleg invulling kunnen geven aan een samenwerking. Als dat van toegevoegde waarde aan weerszijden blijkt te zijn dan gaan we daarna verder. Zo niet, dan stopt de samenwerking weer. 

• Like 2
  • Klasse 1

• 2 weeks later...

De samenwerking is inmiddels vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst, dus vanaf heden gaan we echt van start om te kijken hoe we er een nog leukere en veelzijdigere club en forum van kunnen maken. Uiteraard zullen de vorderingen hier geplaatst worden en is de inbreng van de jf leden meer dan welkom. 

• Like 1

• 2 weeks later...
Op 8/27/2019 om 10:42 PM, Laan zei:

De samenwerking is inmiddels vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst, dus vanaf heden gaan we echt van start om te kijken hoe we er een nog leukere en veelzijdigere club en forum van kunnen maken. Uiteraard zullen de vorderingen hier geplaatst worden en is de inbreng van de jf leden meer dan welkom. 

Nu de samenwerkingsovereenkomst is getekend ‘het echte werk’ ????

De eerste bijeenkomst van het kernteam begeleidt: 

Meerwaarde & belangen en doelen bespreken.

Eerste contouren van een stappenplan.

Concrete en praktische zaken.

In een goede sfeer en lekker constructief met meerwaarde voor leden, JDCH, JF en dat ook nog tegelijk ????

Meerwaarde in Samenwerking! 

20190911 1e bijeenkomst JDCH - JF.jpg

• Like 4
  • Klasse 2

De secretaris van JDCH is opgestapt omdat de veranderingen bij JDCH allemaal wat te langzaam gaan. 

Marisca Urbanus legt functie van secretaris neer.

Tot onze spijt moeten we jullie berichten dat Marisca Urbanus de functie van secretaris heeft neergelegd. Aan haar besluit liggen meerdere overwegingen ten grondslag onder meer het tempo waarin veranderingen plaats vinden. De club is, mede naar aanleiding van de uitkomsten van de ledenenquête, in beweging maar wel vanuit het besef dat we ook het goede moeten behouden. Kortom dat vergt tijd en het bestuur betreurt het dat Marisca dit proces die tijd niet wil geven.

We zijn inmiddels op zoek naar een nieuwe secretaris en hebben daartoe een profielschets opgesteld die via de volgende hyperlink is te lezen:

Profielschets-Secretariaat-JDCH-2019

Leden die interesse hebben in de functie kunnen zich uiteraard al melden bij de voorzitter; graag zelfs!

Goed om te weten dat in de tussentijd de post van secretaris niet onbezet is. We hebben Jan Bouman, lid van de buitenlandcommissie en lid van het groot bestuur, bereid gevonden de post tijdelijk in te vullen. Jan kent onze club goed en is dus direct inzetbaar. Ons streven is voor de eerstvolgende ledenvergadering in maart, de functie van secretaris weer permanent ingevuld te hebben.

We zijn Jan zeer erkentelijk voor zijn beschikbaarheid en zien uit naar een plezierige en goede samenwerking.

Hartelijk groetend,

Jan Sinoo

Tja, voor de een gaan veranderingen te snel, voor een ander te langzaam...

Is gewoon erg lastig een balans te vinden waarin iedereen zich kan vinden in de veranderingen.

Ook niet elke verandering is een verbetering, het moet iets toevoegen en niet ten koste gaan van...

Moeilijk moeilijk, sterkte en wijsheid aan diegene die dit soort werk mogen doen (ben net van 14 jaar voorzitterschap af dus weet wel beetje hoe "leuk" het soms kan zijn) ;)

Maakt dit ook mee in een andere autoclub waar ik lid van ben.

Grote campagne om jeugd aan te trekken maar vervolgens de (aktieve)evenementen waar 20-30-40 jarige komen zachtjes terugdringen...

Ken diverse bestuursleden die wel willen maar enorme tegenstand hier in vinden terwijl deze club vroeger veel aktiever was in haar sportieve evenementen.

Sportieve/aktieve evenementen zijn overigens voor alle leeftijden dus waarom niet continueren of uitbreiden?

Ach, er zal altijd wel wat zijn. :thumbsu:

• Like 1

Je zal altijd een tweestrijd hebben en of krijgen. Helemaal bij grote en oude organisaties (heritage). Bij veranderingen bij mijn werkgever KLM zie ik het ook.

Voor de 1 gaat het te snel voor de andere te langzaam daarbij is verandering altijd een struikelblok.

En eerlijkheidshalve als ik naar mezelf kijk hoe ouder ik wordt ....hoe moeizamer het is. Is ook te begrijpen als je als organisatie al 40 jaar doet.

Dat gezegd denk ik dat deze samenwerking meer voordelen heeft dan nadelen voor JDCH als wel voor JF.

Groeten René,

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

• Like 1

• 2 weeks later...

Binnenkort zal JDCH een iets prominentere plek op ons forum krijgen dan alleen de banner zoals nu. Ook hun evenementen kalender zal consequent geplaatst worden. Grotendeels doen we dat nu ook al. Zodra technisch mogelijk komt er ook een button van JF op de JDCH site zodat leden vanaf daar direct op ons forum landen. Ook de evenementen die wij houden worden daar geplaatst. 

• Like 1

• 5 weeks later...
Op 4/30/2019 om 4:19 PM, rover114 zei:

mss moet er iets gebeuren, om beide een voorspoedige toekomst te garanderen.

en dat willen wij denk ik als liefhebbers allemaal. 

Jouw punt is ook uitgesproken en wordt wederzijds onderkent. 

Op 5/1/2019 om 8:28 AM, wimb zei:

Aan de andere kant, clubs veranderen. De oudere garde stroomt uit en de jonge generatie komt er bij. .... Dus ik zou voorzichtig de samenwerking een kans willen geven. En daarbij hoop ik dat mijn beeld van JDCH in positieve zin bijgesteld wordt.

De kans die jij wilt geven krijgt een pragmatische (lees voorzichtige) invulling. 'Gewoon' dingen samen met elkaar gaan doen, elkaar ontmoeten en lol hebben om mensen met een gezamenlijke passie (lees Daimlers / Jaguars) 

Op 5/1/2019 om 8:29 AM, wvdl zei:

Mogelijk is het actief en op vaste tijden uitwisselen van de activiteiten-agenda een goed aanvullend idee op de huidige mogelijkheden?

Zodat forum-leden en JDCH-leden makkelijker bij allebei mee kunnen doen? (als dat natuurlijk mogelijk is)

JDCH en JF gaan bezien hoe zij elkaars activiteiten kunnen opnemen in de agenda's en jaarplanning. Te verwachten vanaf seizoen 2020

Op 5/1/2019 om 8:53 AM, LeapingXJR zei:

................Als je het niet probeert kom je het nooit te weten, dus geef het een kans.

De jaarmeeting JF was de eerste, de JDCH TD (10 november) is de tweede kans voor leden om het te proberen / ervaren 

Op 5/1/2019 om 3:26 PM, robertvl zei:

Klinkt als een interessant idee. Ik heb geen ervaringen met de JDCH dus we kunnen het proberen. 

Onbevangen deelnemen, ervaren hoe het nu is :-) 

Op 5/2/2019 om 8:08 AM, Jag42 zei:

Op hun bijeenkomsten moet je zelf het initiatief nemen om mensen aan te spreken / te leren kennen. ... ... Maar over het algemeen heb ik daar vriendelijke mensen ontmoet ... ... dus op dat gebied i.i.g. gaan samenwerken zou een prima 1e stap zijn.

Ja, leden zelf laten ervaren is de insteek. Daarom dus die pragmatische aanpak. Wat we samen doen doen we voor de leden, voor het plezier. 

• Like 2

Het is op korte termijn, maar er is weer een leuke kans en activiteit op 10 november. Er zullen zeker leden zijn die zowel bij JCDH als bij JF actief deelnemen aan activiteiten. 

Je bent van harte uitgenodigd als je nog niet eerder een activiteit van het JDCH hebt bijgewoond. De locatie ligt redelijk centraal (Wilp tussen Apeldoorn en Deventer. We hopen dat jij komt naar de TD dag.

9 uren geleden, Fasett zei:

Het is op korte termijn, maar er is weer een leuke kans en activiteit op 10 november. Er zullen zeker leden zijn die zowel bij JCDH als bij JF actief deelnemen aan activiteiten. 

Je bent van harte uitgenodigd als je nog niet eerder een activiteit van het JDCH hebt bijgewoond. De locatie ligt redelijk centraal (Wilp tussen Apeldoorn en Deventer. We hopen dat jij komt naar de TD dag.

Mijn vrouw en ik hebben meegedaan met de najaarsrit in Valkenburg we waren daar een lang weekend in de vakantie september. (dit was ook de dag van de jaar meeting van het forum hier) maar het was heel gezellig daar en heb leuke contacten gelegd. Het was onze eerste contact met de leden van JDCH en mijn mening is positief bijgesteld. En omdat de TD bij Raymond geen doorgang kan vinden. Heb ik besloten om ook hier samen met mijn zoon heen te gaan  en eens te kijken hoe hier een TD gaat. 

• Like 2

Op 10/26/2019 om 6:41 AM, rover114 zei:

Ga zeker ff kijken of ik er bij kan zijn.

door drukte weinig kans gehad van de Jaguar hobby te genieten dit jaar

Op 10/26/2019 om 8:24 PM, jeroendorrestein zei:

Op zich vind ik het een goede ontwikkeling. Ik heb me opgegeven voor de technische dag op 10 november

Morgen British Car Parts in Gorinchem. De JDCH is daar ook. Ik ga eens langs, kijken hoe ik wordt ontvangen

Jeroen 

Wie zijn er geweest en hoe heb je de beurs ervaren? 

Zelf een stand bemand en voor het eerst de British Carparts Day ervaren. 

In vergelijk met De JDCH onderdelendag in Druten is de beurs(hal) aanmerkelijk groter. 

Voordeel is dat er meer standhouders zijn en voor de liefhebbers meer Engelse automerken. 

De omvang en de drukte maakte, in vergelijk met de specifieke JDCH beurs, het 'grootschaliger'. 

De sfeer in Druten is dan meer eigen (Jaguar). 

De dag was dus druk bezocht en de sfeer was goed. 

Leuk ook de live muziek. 

A64FD69E-E79F-4613-B0AF-76C47DDC1F83.JPG

Goed dat JDCH dit jaar al anticipeert op het feit dat de zaal in Druten vanaf volgend jaar niet meer beschikbaar is. 

Een samenwerking aangaan met Britisch Carparts Day is een begrijpelijke stap. 

Voordeel voor de BCD lijkt mij dat Daimlers en Jaguars ook goed vertegenwoordigd zijn. 

Voordeel voor de JDCH / JF leden is dat er een organisatie staat die de dag net zo goed organiseert als ik dat van JDCH en JF gewend ben. 

Goede ontvangst door vriendelijke vrijwilligers. Alles stond keurig klaar en werd begeleid. 

Goede koffie en catering door de expositiehal (verbeterpunt is de capaciteit rond de lunch, lange wachtrijen niet uitnodigend om aan te sluiten) 

En belangrijk voor de JF, JDCH en andere clubs lijkt mij dat BCD dit goed organiseert, tegelijkertijd voor meerdere automerken en clubs. 

Niet elke club behoeft dan apart te organiseren en daarvoor (schaarse) vrijwilligerscapaciteit in te zetten. 

En voor de BCD zal het de aantrekkingskracht op bezoekers vergroten. 

Samenwerking gaat uit van win-win en alle belangen bedienen. En dat lijkt mij dit weekend prima gelukt. 

Ik ben er ook geweest gisteren, was er nog niet eerder geweest in Gorichem.

Bijzonder geslaagde dag!

Groot Jaguarspullen aanbod van allerlei types.

JDHC had goed uitgepakt met hun stand en we werden bij het passeren aangesproken door een vriendelijke en mooie dame;) die informeerde of wij geïntresseerd waren in wat clubmagazines e.d., ik ben al lid dus heb die bladen al maar Rob kon ze zo meenemen incl. TopGear-Jaguarspecial, heel leuk.

Opbouwende kritiek voor de organisatie:

Inderdaad de kassa capaciteit tijdens lunchtijd

Leuke live muziek maar wel te hard, je kon aan de tafeltjes geen fatsoenlijk gesprek hebben met elkaar, dat was met sfeerbandjes in Druten beter geregeld.

Natuurlijk ken ik de kreet "als je de muziek te hard vind ben je gewoon te oud":lolu: maar je wil tijdens koffie/eten/biertje ook gewoon kunnen kletsen met elkaar.:drinks:

Vond het oldtimerparkeerpleintje bij entree echt veel te klein, gewoon vertienvoudigen voor al het engelse blik(oud&nieuw) van bezoekers want verdeeld over het hele terrein stond heel veel engels spul,

Als je dit meer voor concentreerd maakt het buiten ook gelijk stuk leuker om even autotjes te kijken.

En wie weet een kinderhoek: springkussen, trapautotjes TV scherm, knutselhoekje.

Als ouder met jonge kinderen is het natuurlijk leuk je kinderen de hobby/liefde voor engelse auto's mee te geven door onder andere beurs bezoekjes maar ze ook even iets voor hun zelf te kunnen laten doen, auto gerelateerd natuurlijk:yes:, en dan heeft pappa even zijn handen vrij om even te snuffelen langs de stands.:senile:

Verder was het ook gewoon weer prachtig ritje om de Jaguar weer te laten brullen!:crazypilot:

• Like 2

18 minuten geleden, arie-jag zei:
Ik ben er ook geweest gisteren, was er nog niet eerder geweest in Gorichem.

Bijzonder geslaagde dag!
Groot Jaguarspullen aanbod van allerlei types.
JDHC had goed uitgepakt met hun stand en we werden bij het passeren aangesproken door een vriendelijke en mooie dame[emoji6] die informeerde of wij geïntresseerd waren in wat clubmagazines e.d., ik ben al lid dus heb die bladen al maar Rob kon ze zo meenemen incl. TopGear-Jaguarspecial, heel leuk.

Opbouwende kritiek voor de organisatie:

Inderdaad de kassa capaciteit tijdens lunchtijd
Leuke live muziek maar wel te hard, je kon aan de tafeltjes geen fatsoenlijk gesprek hebben met elkaar, dat was met sfeerbandjes in Druten bet

Heb je nog wat gekocht of kunnen vinden?

Groeten René,

5 minuten geleden, LeapingXJR zei:

Heb je nog wat gekocht of kunnen vinden?

Groeten René,

Was niet echt op zoek naar iets maar toch wat kleine dingetjes zoals klassiek asbak voor in de werkplaats, leaping jag embleem voor serie 1,2 en vroeg 3, nog wat mg-spul en fudge!

Had eigenlijk niet echt iets nodig maar een beetje snuffelen is al de halve lol.

• Like 1

7 uren geleden, Fasett zei:

Wie zijn er geweest en hoe heb je de beurs ervaren? 

Hi Erik,

bedoelde dat ik de technische dag hoopte bij te gaan wonen. ( heb juist een mailtje gestuurd om mij en mijn vader aan te melden daarvoor)

De beurs in Gorinchem ben ik niet geweest, mijn ouders wel en die vonden het erg massaal.

( voor mijn werk kom ik met enige regelmaat daar voor beurzen, en is Idd best groot.)

tot 10 november :good: