Jump to content
HG_E-type

vervangen core plugs

Recommended Posts

HG_E-type    4

Hallo,

Ik moet de kop(pakking) vervangen van mijn 3.4 S-type. Maar ik zie ook koelvloeistof verlies bij een van de core pluggen in het blok.

Wat is de beste methode om deze te vervangen als het blok in de motorruimte zit?

Alvast bedankt.

Harrie

jaguar38s    37

Hallo Harrie,

Dat is een lastige, kun je moeilijk bij.

Er zit ook een coreplug aan de achterzijde!, waar je dus helemaal niet bij kunt.

En de core plugs zijn cups welke door erop te slaan en uitzetten.

En dat wordt lastig want er is geen ruimte voor.

Ook altijd goed schoonmaken, roestvrij maken en een sealant ( loctite  603 ) gebruiken.

Groeten,

Peter Jan

LeapingXJR    292
17 uren geleden, HG_E-type zei:

Hallo,

Ik moet de kop(pakking) vervangen van mijn 3.4 S-type. Maar ik zie ook koelvloeistof verlies bij een van de core pluggen in het blok.

Wat is de beste methode om deze te vervangen als het blok in de motorruimte zit?

Alvast bedankt.

Harrie

De vriesdop kan je op deze manier proberen als je de ruimte ervoor hebt, heb even een set-up gemaakt voor je(zie foto´s). De nieuwe plaatsen wordt het moeilijkst

dop.JPG

bithouder.jpg

boor.jpg

HG_E-type    4

Hallo Peter Jan,

Dat is dus een uitdaging erbij. Eerst maar de kop eraf halen (hoop ik binnenkort mee te beginnen). Ik zal je het resultaat laten weten.

Wat mij zorgen baart is dat de temperatuur hoog op blijft lopen met voldoende koelvloeistof en de kachel in bedrijf. Zou het blok geblokkeerd zijn?

Waterpomp was al vernieuwd toen ik de wagen kocht. Er is denk ik ooit een andere kop opgezet. Weet niet of de koelwaterkanalen van blok en diverse koppen altijd op elkaar aansluiten.

Rene,

Bedankt voor de tip. Verwijderen gaat dus wel in een beperkte ruimte. Maar nieuwe terugplaatsen wordt dus moeilijk.

Harrie

LeapingXJR    292
47 minuten geleden, HG_E-type zei:

Verwijderen gaat dus wel in een beperkte ruimte. Maar nieuwe terugplaatsen wordt dus moeilijk.

Een idee, je zou een mini stut kunnen maken en proberen om de dop erin te drukken als de ruimte er voor is met een houten plankje tegen de carrosserie.

ministut.png

jaguar38s    37

Hallo Rene,

Leuk geprobeerd, maar dat gaat echt niet werken, die cups zijn best wel dik.

En de hamerslag om je te plaatsen heb je echt nodig. Ook om de randen goed te laten aansluiten.

Harrie, ik zou het blok er maar uit halen als ik jou was.

en goed de waterkanalen spoelen.

Als je de kop er van afhaalt zie je vanzelf hoe het met de waterkanalen staat.

IMG_20141202_201459398.thumb.jpg.6865a520897cf68f9cdbff7ce4bc2d8a.jpgVeel slechter als dit kun niet meemaken.

Heb dat blok laten uitkoken bij een motorrevisie bedrijf, kregen de junk er niet uit.

Daarna nog flink met een hogedrukspuit schoon gemaakt.

Laat ook je radiator eens recoren, met een dikkere core, heb ik bij al mijn auto's laten doen.

Dit is hard nodig bij het huidige klimaat.

Groeten,

Peter Jan

LeapingXJR    292

Hallo Rene,

Leuk geprobeerd, maar dat gaat echt niet werken, die cups zijn best wel dik.
En de hamerslag om je te plaatsen heb je echt nodig. Ook om de randen goed te laten aansluiten.

Okay, was alleen even aan het meedenken. Ik zie dat je het pad al belopen hebt. In dat geval hoeft het wiel niet opnieuw uitgevonden te worden.

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

• Like 1