Jump to content
Laan

Jaguarforum jaarmeeting 2019

Recommended Posts

Laan    779

De afgelopen 5 jaar hebben we op eerste pinksterdag de JF jaarmeeting gehouden. Als organisatie vonden we de voorbereiding en de dag zelf altijd leuk en geslaagd. Toch blijkt het steeds lastig een geschikte en betaalbare locatie te vinden en een dagindeling die ook nog een beetje boeiend is. Vorig jaar hebben we een puzzelrit opgenomen in de dag en dat viel erg goed is onze indruk. Daarbij is de jaarlijkse Zeelandrit die G&G houdt ook altijd leuk en gezellig. Het idee is dus, om af te stappen van de jaarmeeting op eerste pinksterdag en een middag te organiseren die wat minder op de massa is gericht, maar waar een leuke tourrit/puzzelrit centraal staat. Daar omheen natuurlijk elkaar meeten, na de rit een drankje en desgewenst een diner in informele sfeer. En zo'n dag dan in het midden van het land en een keer in het noorden, zodat we jaarlijks drie leuke dagen hebben over het land verdeeld. Goed idee? Reacties en suggesties zijn meer dan welkom :)

• Like 2

toca    150

Het lijkt mij een prima plan en zal.er alles aan doen aanwezig te zijn. Overigens de rit van 18 mei in Sliedrecht is ook een leuke gelegenheid wat forumleden te ontmoeten.

Groet Ton

Vic97    73

Begrijpelijk idee maar wel jammer. Vond het afgelopen jaar een (nagenoeg) perfecte dag met veel gezelligheid. Een jaarlijkse (massale) meeting hoort naar mijn inziens toch wel bij een forum, zo zien alle betrokken leden elkaar toch een keer en voor mij is dat de voornaamste reden om hier te vertoeven. 

• Like 4

Laan    779

We gaan wel iets leuks in elkaar draaien hoor. Waarschijnlijk wordt het gehouden op 7 september, met voldoende gelegenheid te meeten, een puzzelrit, en een afsluiting met een drankje en/of diner. 

Sjuul    23

Lijkt mij een heel goed plan nu ik 19 mei niet op de zeelandtour aanwezig kan zijn en t mij toch leuk lijkt om de forum leden  in levende lijve te ontmoeten😀 zijn er overigens nog meer vrouwelijke forumleden ???? of wordt het een mannen event?🙃

Laan    779

Focus op zaterdag 7 september, omgeving Apeldoorn, puzzelrit west veluwe. Info volgt zsm :)

robertvl    163

Jammer,

Ik vond de meeting rond Pinksteren met BBQ altijd erg leuk. De puzzelrit hoeft van mij niet en ik vond het mooi dat deze juist als optionele toevoeging bij de BBQ was gedaan. Het massale was juist het charmante van het geheel. Een heel veld vol met Jaguars. Als we dit nu in een puzzelrit veranderen die minder massaal is, zijn we gewoon de zoveelste tourrit aan het doen en daar hebben we er al genoeg van.

Vorig jaar was fantastisch en de jaren ervoor ook. Mooi weer, drankje erbij en heel veel gezelligheid. Daarnaast waren de verschillende standjes voor onderdelen, poetsen, van Mossel Jaguar etc... heel erg leuk. Ik had gehoopt dit jaar weer met mijn vrouw en twee kinderen te komen naar Apeldoorn. Jammer erg jammer dit.

• Like 2

robertvl    163

Mark,

Is het niet beter om dit een wat breder draagvlak te geven in de vorm van een mail aan de leden. Er zijn nu 6 leden die zeggen; leuk idee. 3 leden (waaronder ik) die het jammer vinden dat de jaarlijkse BBQ wordt vervangen. Met jaarlijks nu zo'n 100 aanmeldingen doen we het forum in mijn opinie wel erg te kort als er op basis van 6x "ja leuk" en grote streep gezet wordt door iets waar velen enorm van genoten.

• Like 3

Jagster    12

Hi Mark & Robert,

Met "leuk idee" bedoel ik dat ik het top vind als iemand iets wil organiseren,
want dat doet niet iedereen "zo maar effe".

Ik vind een BBQ, toerrit of een coffee-meet helemaal leuk.

Maar ik begrijp dat er nu blijkbaar iets wordt gelaten,
dat door veel mensen werd gewaardeerd.

Het lijkt me prettig voor de organisatie als deze mensen zich laten horen.
Ik vond de BBQ erg leuk, so count me in.

Greetz, Peter

Sjuul    23

IK sluit mij bij Peter aan! Omdat ik niet bij de Zeelandtour kan zijn, vind ik t leuk om een meeting op 7 september te bezoeken om eens wat gezicht bij de forumleden te krijgen. Wat er precies wordt georganiseerd maakt mij niet uit, vind t al top dat iemand de organisatie op zich neemt👍

• Like 2

Laan    779

Ok dan. Even wat uitleg van deze zijde:

We stappen ditmaal af van 1e pinksterdag, want:

Er zijn namelijk heel veel evenementen op 1e pinksterdag. Ook hebben sommige mensen andere verplichtingen of bepaalde gebruiken op zondag en 1e pinksterdag in het bijzonder. Dus kiezen we eens een keer een gewone zaterdag.

We willen maximaal 2x dezelfde locatie kiezen. Dus dit jaar iets anders. Nu lijkt het allemaal wat beter te gaan in de b.v. NL en dat merk je aan de beschikbaarheid van leuke locaties. Of ze zijn niet beschikbaar ( je moet wel 100 auto's kwijt op een apart en pittoresk veldje, centraal in NL en met alle gemakken binnen handbereik) of ze maken een afwerende beweging door bijvoorbeeld een locatiehuur van €1000, €3 + per consumptie en diner/ bbq voor €55 per persoon. Wel graag van tevoren betalen en als er mensen niet komen of niet betalen is dat ons probleem. Ik zal niet gelijk cijfermatig in detail treden, (desgewenst plaats ik hier met plezier een sommetje hoor) maar een jaarmeeting is nog NOOIT kostendekkend geweest. Dat geeft niet, maar op basis van de mogelijkheden anno 2019 wordt het risico voor JF wat te groot. Er blijkt namelijk ook nog een significant verband tussen de kosten die we rekenen voor deelname aan een meeting en de opkomst/animo. En als ik €100 pp vraag voor een prachtige dag verwacht ik geen 100 goed gevulde auto's.  

Ik kan me de discussie met enkele leden onder aanvoering van iemand die irl advocaat was (!!) een jaar of 5 geleden nog goed herinneren, toen we €35 pp vroegen inclusief bbq. Men vond dat bespottelijk veel, wilde geen bbq opgedrongen krijgen en alleen (gratis) kunnen meeten. En wij maakten dat onmogelijk!! En dan heb je het dus over een gratis forum, dat draait op vrijwilligers en zich bedruipt met enkele sponsors en donateurs...

Dan de invulling van zo'n dag. In de 5 jaar dat we dit nu doen was men overwegend enthousiast, maar ook werd weleens geroepen dat hangen op een veldje best boring is. Dus zijn we versierselen gaan bedenken. Bas van Putten als spreker op ons lustrum (die komt niet gratis hoor!) stands voor sponsors of mensen die iets leuks verkopen, streekproducten, kofferbak verkoop enz., een locatie met een zwembad voor de meegebrachte kinderen, een overnachting mogelijkheid zodat men er een lang weekend van kan maken, Concours d élegance en zoals vorig jaar voor het eerst een puzzelrit om de dag een beetje te breken. Ok, niet alles viel even goed in de smaak en ik baal dan enorm als standhouders die je hebt aangekondigd gewoon niet komen opdagen. Of dat ik gemompel opvang als "bedenk eens iets nieuws..". Of dat de bbq gewoon ruk is. Dat soort feedback is ons helaas ook niet vreemd. 

Kortom, het is niet zo heel eenvoudig om zonder financiële middelen een leuke dag neer te zetten die ook nog leuk gevonden wordt. De puzzelrit, tsja de zoveelste, werd vorig jaar zeer positief ontvangen, dus ja, die blijft. Er komt dus dit jaar gewoon een meeting, met puzzelrit, met gratis koffie, met bier/wijn/frisdrank en met een bbq of diner. En degene die ons wil helpen met leuke suggesties, hulp bij invulling aan de dag, enzovoorts, aarzel niet dat te opperen. En ja, mede gebaseerd op het bovenstaande, is ons doel ditmaal meer gericht op de gezelligheid dan op de massa. En wie een mega meeting wil? Gewoon doen, mijn zegen heb je. 

• Like 3
  • Klasse 1

wvdl    115
7 uren geleden, Sjuul zei:

Wat er precies wordt georganiseerd maakt mij niet uit, vind t al top dat iemand de organisatie op zich neemt👍

En daar sluit ik me weer bij aan! :-)

robertvl    163

Mark het is jammer om te horen dat uitbaters zulke bespottelijke prijzen durven te vragen. Jammer genoeg dus de doodsteek voor ons jaarlijks evenement. Ik vind het jammer om te horen dat mensen zich negatief hebben uitgelaten zoals je beschrijft. De 10 euro per auto en 25 euro voor de BBQ heb ik altijd normaal gevonden. Vond t knap hoe het ervoor kon en er zijn helaas mensen die denken dat voor niks de zon opgaat. De Britse carmeeting bij het museum in Boxtel kost ook entree en daar zal je biertje en je hapje ook betaald moeten worden. Dus raar dat mensen verwachten dat t gratis is of vrijwel niks kost.

Hoe dan ook, ik heb 5 meetings meegemaakt en ik heb van allen enorm genoten. Velen hebben ervan genoten en dit ook zeker geuit tijdens de meeting en op het forum zelf. Jammer dat het niet meer kan, maar jij en Simone bedankt voor de afgelopen 5 jaarmeetings.

Laan    779

Robert, dank voor je reactie en goed om te horen dat jullie het altijd naar je zin hebben gehad. Echter, het is niet zo dat we stoppen met een JF jaarmeeting. We kiezen alleen een iets intiemere, minder massale insteek op een andere datum om voornoemde redenen. Maar er komt echt een meeting. Iets kleinschaliger waarbij we qua catering en organisatie zelf wat meer moeten invullen om de kosten/drempel laag te houden. De toerrit komt daar bij, gewoon omdat veel mensen dat leuk vinden en je hoeft niet mee te rijden. BBQ, biertje, gezelligheid, het zal er zeker zijn en als er toch 80 auto's komen, prima. Graag zelfs. Ik verwacht binnen enkele weken met iets concreets te komen, dus geen zorgen, komt goed :)

• Like 2
  • Klasse 2

Sjuul    23
Op 4/30/2019 om 11:38 AM, Laan zei:

En degene die ons wil helpen met leuke suggesties, hulp bij invulling aan de dag, enzovoorts, aarzel niet dat te opperen.

Hoi Mark,

Als ik een bijdrage kan leveren hoor ik dat graag............misschien dan een PM handig?

Laan    779

Hoi Sjuul,

wat aardig dat je dit aanbiedt! :) Zodra we zicht hebben op hoe de dag eruit gaat zien en wat er dan bij komt kijken, maak ik graag gebruik van je aanbod en laat het je dan weten. Via PB is dan het handigst.

Mijn dank is GROOT ! 

wvdl    115
16 uren geleden, Sjuul zei:

Hoi Mark,

Als ik een bijdrage kan leveren hoor ik dat graag............misschien dan een PM handig?

Voor mij idem - als ik kan helpen, stuur mij dan ook maar een PB :-)

• Like 2

Laan    779

Supergaaf Willem! Dank voor je hulp aanbod en je hoort van me.