Ga naar inhoud
Joop M

Serie 1: jaarlijks onderhoud

Aanbevolen berichten

Joop M    0

Beste lezers,

Ik ben opzoek naar tips & tricks voor het onderhoud van mijn Jaguar XJ serie 1. Tot op heden kan ik enkel een smeer-schema vinden van een serie 3. Het zou zonden zijn om het wiel opnieuw uit te vinden en niet van jullie ervaring gebruik te maken.

Ik zoek foto's, schema's en lijstjes van onderhoud dat jaarlijks uitgevoerd moet worden, hierbij denk ik aan:

- wat te doen bij een beurt (olie, oliefilter, benzine filter, bougies, ...)

- smeerpunten

- controlepunten (vloeistoffen, roest, speling, ...)

- schoonmaakpunten

- etc.

Dank en groet,

Joop

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    279

Heb je het bijbehorende Owner's Handbook niet? Daarin vind je een heel hoofdstuk met precies die informatie waarnaar je op zoek bent :-) !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XJeej    157

Roest: Haal de valanchepanelen los waar de brandstoftanks achter zitten, de onderste rand (die evenwijdig loopt bodem v/d tank) is gevoelig.

Ook in de ruimte van het reservewiel. Waar de kofferbakbodem de valanche ontmoet.

En in de achterste wielkast, recht boven het aluminium fusee onder de rand waar 2 panelen zijn gepuntlast, en vermoedelijk er boven. 

En wanneer je het bijrijdersportier opent, aan de spatbordzijde in het ''kozijn'' v/d deur. 

Bodem onder de achterbank

Achterste gordel-bout-gaten in/op de wielkast. 

En de balk waar de radiateur op staat + de afdekplaatjes aan de uiteinde van de balk die je voor in de voorste wielkast kunt zien. 

Dat zijn de roestpunten waar ik mee te maken heb (gehad) (Italiaanse auto) kun je dit voorkomen bespaar je jezelf veel werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen