Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Paddy66

Jag , duur in het rijden (grote bullshit)

Aanbevolen berichten

Paddy66    19

Rij sinds 2015 een Jaguar (xk8 cabrio van 2002) ,de enige kosten die ik heb gehad is een nieuwe accu,daarnaast het reguliere onderhoud, wegenbelasting en 600 euro pj verzekering (all risk) daarnaast is de auto al 10 mille hoger getaxeerd dan de aanschaf waarde , dus hoezo duur rijden , en dat met zo’n stijlvolle en chique bak ,nog steeds super blij met deze auto😄

48CB5A0A-EB5E-4496-B5D8-2BDD956647DF.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
bernhardn    21

Dat is goed om te lezen maar heeft jouw auto ook de Keting spanner update gehad? dit lijkt me zo wel een duur dingetje?

En wat is je gemiddelde brandstof verbruik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    117
1 uur terug, bernhardn zei:

Dat is goed om te lezen maar heeft jouw auto ook de Keting spanner update gehad? dit lijkt me zo wel een duur dingetje?

En wat is je gemiddelde brandstof verbruik?

Het is ook waarschijnlijk over de onvoorziene kosten en of reparaties(lees betrouwbaarheid van de wagen).

Brandstof gebruik valt daar buiten, voor mij in ieder geval  maar ik denk ook voor de meesten hier.

En eigen vooraf gecalculeerde kosten en verwachtingen? Als het binnen die perken blijft, zal ik ook zeggen de wagen rijdt niet duur. Het wordt een ander verhaal als men grote reparaties krijgt onvoorzien.

Als het brandstof verbruik een issue was, had ik niet de keuze op een XJR laten of een andere slurper laten vallen. Of met andere woorden "dan heeft men zijn huiswerk niet gedaan".😉

aangepast door LeapingXJR

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
robertvl    139

De eerste drie jaar was ik gemiddeld 1500 euro per jaar kwijt aan onderhoud en dat is op zich normaal voor een X350 met 4.2 V8. Het zijn vooral de afgelopen twee jaar die heel kostbaar zijn geweest waardoor ik na 5 jaar rijden (20.000 km / jaar) op 3000 euro per jaar aan onderhoud uitkom. Dus goedkoop in onderhoud is de auto niet, maar wat verwacht je van een limousine met een dikke V8 die nu 16 is. En de concurrenten (7-serie, pheaton, S-klasse, A8, LS460 etc...) zijn niet goedkoper in onderhoud.

Je krijgt voor dat geld wel veel terug in de vorm van rijgenot en algehele beleving. Iedere keer als ik uitstap kijk ik even om bij het afsluiten en denk ik: "wat is ie toch mooi".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen