Jump to content
nicolaas

Jaguar S-type 2002

Recommended Posts

Markv70    42

Dat slangetje hoort in de bak te zitten en door de bodem naar buiten. Dat is de afvoer van is zonnedak en klepje tank

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

ruud-type    14

Probleem is er nog steeds maar ik ben een stap verder.

ik ben in de uitsparingen op de vloer van de achterbak links en rechts kitbruggen gaan neerleggen om te achterhalen waar het water nu vandaan komt.

Het ontstaan enkel maar met tijdens het rijden in de regen en als er eenmaal water is klotst het door de uitsparingen alle kanten op waardoor je niet weet uit welke richting het komt.

Constatering : het komt onder de accu bak vandaan aan de rechter zijde. Achterlichten, bumperbevestigingen  bouten en doorvoeren blijven allemaal droog en ook het achterklep rubber is waterdicht.

Nu stond ik op het punt de accubak te gaan demonteren maar ben eerst nog even bezig geweest met een tuinslang de onderzijde van de auto nat te spuiten maar zonder resultaat.

Verder maar de spuit op de benzineklep en schuifdak gezet. En zowaar er staat water in een bakje aan de meest rechterzijde van de achterbak in een uitsparing boven de accu waar meer dan 7 kabelbomen lopen. Normaal niet te zien maar ik heb de binnenbekleding eruit gehaald. En daar is ook een slangetje te zien van denk ik een of andere waterafvoer. Mogelijk van het schuifdak maar ik kan het op de tekeningen in het handboek niet vinden.

Hierna heb ik het water verwijderd en een beetje zitten rommelen aan het slangetje om te achterhalen of het beschadigd is. Daarna  de tuinslang weer op de auto gezet  maar geen water meer gezien.

Ik wacht nu weer een flinke bui af om een ritje te gaan maken in de regen.

Wordt vervolgd.

update maandag 17 juni

Na lang zoeken heb ik een gat in de kofferbak gevonden achter de accubak.

Vanaf de buitenzijde is het haast niet te zien omdat er erg weinig ruimte zit tussen de buitenkant achterbak en een schot wat daar aanwezig is.

Door gaten te boren in de accubak kon ik bij het gat komen nadat ik eerst geprobeerd heb de accubak te demonteren.

Waarom daar een gat zit kan ik niet achterhalen maar het ziet er naar uit dat het er altijd gezeten heeft en mogelijk afgesloten heeft is geweest met rubber. 

IMG_3416.JPG

Markv70    42

Inderdaad een vreemd gat. Heeft er ooit een LPG installatie ingezeten?
Heb bij mijn Stype gekeken en gat zit er niet

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

ruud-type    14

Nee een lpg installatie heeft er nooit ingezeten.

De eerste eigenaar van de auto is een Russische havenbaron geweest uit Amsterdam misschien is daar een link mee

• Like 1