Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
peters

Differentieel of cardan xj 40

Aanbevolen berichten

peters    0

Ik heb een xj 40 staan ver in Azie. De cardan is stuk. Nu wil ik eentje over laten komen uit Europa. Kan iemand mij vertellen hoeveel verschilende cardans er zijn voor de xj 40 ? Ben bang

dat ik de verkeerde in ga kopen. Het model van de mijne is uit 1993. Heeft iemand misschien ook een adresje waar ik in Nederland terecht zou kunnen voor een gereviseerde ?

Bij voorbaadt al bedankt voor het lezen en de reacties.

Topic door moderator verplaatst naar juiste subforum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    279

Ik ga er van uit dat je vraag over het differentieel gaat. Het antwoord in dat geval: er zijn zo'n 16 verschillende differentiëlen voor de XJ40 volgens het partsmanual. Welke je precies moet hebben is afhankelijk van het blok wat erin ligt, de versnellingsbak (auto/handmatig), het continent waarin de auto oorspronkelijk is geleverd en of het wel/niet een versie met PowerLock is.

Waar je een gereviseerde vandaan kunt halen weet ik zo niet, maar voor een tweedehands exemplaar zou je eens kunnen shoppen bij een van onze forumsponsoren (zie banner bovenaan).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
peters    0

Bedankt voor uw bericht. Misschien kunt u mij meer informatie geven ? De auto is in 1993 op naam gekomen van de 1e eigenaar. Maar de auto is naar Thailand geexporteerd. Het zou goed kunnen dat de tijd tussen

productie, transport en verkoop moment de wagen uit 1992 zou kunnen zijn.  Het gaat om een 3.2 motor blok. Het is een automaat. En er zit geen powerlock op. Als u bedoeld automatische deurafsluiting ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    279

Als ik het over PowerLock heb dan gaat het nog steeds over het differentieel, niet over de sloten ;-) . Dat is de Jaguar term voor een limited slip differentieel.

Het is dus een 3.6 met automaat, zonder PowerLock, oorspronkelijk geleverd in Europa. Dan zou het juiste partnummer JLM137135 moeten zijn volgens mij. Heeft een 3:54:1 ratio. Dat wordt zoeken naar een tweedehandsje, of een donor-auto.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
peters    0

Bedankt voor het delen van je goede vakmanschap. Ik wil nog toevoegen dat het gaat om een 3.2 motor en niet om een 3.6 zoals je schreef. Ook is de auto rechtsgestuurd. Ik weet niet of dat iets uit maakt ?

Hoe kan ik herkennen of ik een powerlock heb ? Is er in het chasis nummer niet iets terug te vinden van welk model ik zou hebben ?

Alvast weer bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    279

LHD of RHD maakt niet uit. Welk diff je precies hebt kun je niet opmaken uit het VIN. Wel kun je het zien aan de hand van markeringen op het diff zelf. Op het engelstalige XJ40-forum is hier een TOPIC over geschreven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen