Jump to content
Melvin p

Relais elektrische ramen jaguar xjs

Recommended Posts

Melvin p    0

Hé hallo!

Dit is MELVIN!

Ik heb een Jaguar xjs uit 88'

En ik heb een probleem met mijn elektrische ramen! (Ze doen het alle twee niet meer!)

Nou vroeg ik me af ' waar zitten de raam relais in de auto?

Door moderator verplaatst naar juiste subforum

hansvh    300

In het circuit van de electrische ramen zit één relais (1) en twee thermische zekeringen (2). Je vind dit paneeltje aan de bijrijderskant onder het dashboard.

Image 1.jpg

• Like 1

Laan    697
1 uur terug, Werdy zei:

pm me maar ik kan je op weg helpen

Wil je stoppen met alles naar een PM te verwijzen? Het leuke van een forum is ontopic een vraag beantwoorden of helpen bij een oplossing.

Werdy    18

ben al bezig met wijzigingen aan te brengen Mark

Edited by Werdy

Werdy    18

Hier een lijdraad heb er extra info bij gedaan voor eigen gebruik misschien heb je er wat aan..

Tip: ik heb het bij een XJS of XJ40 nog niet meegemaakt dat de relais er uitgingen wel dat de raam motoren allemaal vast komen te zitten. dit komt omdat de smering dan in was is veranderd. Vooral de convertibles en cabrio's met de achter ramen hebben hier veel last van ivm vocht als ze ouder worden en ja meesten zijn nu al 20+
en daar door gaan zekeringen springen of uit eindelijk mogelijk relais. de motoren zijn simpel te demonteren en te monteren. alleen kost t effe tijd en geduld maar dat kennen we.

Ook veel al wel zitten er daarnaast ook breuken in de kabels van de raam motoren naar de stekkers of corrosie als ook in de stekkers anders dan wel een massa probleem effen alles door meten en alles goed schoonmaken en opnieuw smeren ook de raam geleiders waar de lagers zitten. kan je gelijk het slot mechanisme ook smeren dan is alles weer smooth en kan er jaren tegen

Als je verder vragen hebt laat t maar weten via hier:)

image.thumb.png.744d79a1a6895fb2715381d04e9f967b.png

image.png

Aantekening 2019-04-24 232431.png

Aantekening 2019-04-24 233702.png

Aantekening 2019-04-24 233828.png

sijmen12    4

Bij mijn 1990 XJS konden de ramen ineens niet meer omhoog. Eerst links, later ook rechts. Bleken defecte schakelaars op de middentunnel. Hoera voor eBay