Jump to content
Hendrik1979

kortsluiting in motorruimte

Recommended Posts

Hendrik1979    12

Helemaal eens. Nou vandaag goed nieuws. Mijn vertrouwen in Autobedrijf Jaspers was terecht. De automobiel is weer terug: schaderapport valt mij alleszins mee: hoofdzekeringen vervangen, heel veel andere zekeringen en de dynamo was doorgefikt. Die is vervangen. Alles opnieuw geprogrameerd.

Dus het valt me niet tegen...thank god

• Like 2
  • Klasse 2

Markv70    43
Helemaal eens. Nou vandaag goed nieuws. Mijn vertrouwen in Autobedrijf Jaspers was terecht. De automobiel is weer terug: schaderapport valt mij alleszins mee: hoofdzekeringen vervangen, heel veel andere zekeringen en de dynamo was doorgefikt. Die is vervangen. Alles opnieuw geprogrameerd.

Fijn om te horen... Weer opgelucht fijn weekend

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Xag    365

Ja allicht ga je eerst met je gezond verstand naar de gewone elektrische zaken kijken maar aangezien tegenwoordig (bijna) alles over elektronische modules wordt aangestuurd moet je ook met de computer kijken of je daar foutmelding kunt vinden. Zonder aansturing vanuit een module gebeurt er gewoon niets met een onderdeel en kun je 12V proberen te meten tot je een ons weegt. Ik sleutel ook graag aan mijn klassieker maar technisch is die niet te vergelijken met mijn X350.

Mooi dat je een goede garage hebt, goede analyse is zeker niet voorbehouden aan enkele bedrijven. Maar niet capabele bedrijven kunnen bij dergelijke klussen heel veel tijd kwijt zijn met zoeken en ook eventueel zaken verprutsen. Haal bij jagrepair.com het electrical guide van je auto op, dat helpt zoeken hoe het systeem in elkaar zit.

Guus

Xag    365

Goed om te horen! Schijnbaar is de zaak goed beveiligd via de zekeringen. Ik zou nog wel even vragen of men nog fouten uitleest. Er staat meestal wel wat in maar als het maar geen zaken zijn die in de toekomst problemen zouden kunnen gaan geven.

Guus

LeapingXJR    248
38 minuten geleden, Hendrik1979 zei:

Ik ben helemaal blij voor je Rene.....Nu voor de herstart, na deze valse start en genieten van veel plezierige KM´s

EricS-TR    199

Fijn voor je dat het zo meevalt :thumbup: en nu Genieten!

Denk er inderdaad wel aan de storingsmeldingen te (laten) resetten voor een schone start, zodat je kunt zien walt er eventueel toch nog sluimert.

Hendrik1979    12

Ja ik houd de meldingen in de gaten en als ze terugkomen , dan weer verder kijken. Zoieso denk ik dat de 100 ampere accu beter isvoor de wagen. Er zat namelijk een 72 ampere in. Dus hopen dat motormangement lampje en airsuspension uitblijven. Nu kan ik weer verder met de wagen naar hoger plan e tillen: goed schoonmaken van binnen. En ik wil dat er weer geluid uit de radio/cd speler komt. Weet iemand een goed adres om de unit te laten refurbishen? 

Xag    365

Kijk even bij de banners hierboven. Een gebruikte unit is misschien ook een goede oplossing.

Guus