Jump to content
LeapingXJR

LeapingXJR (René) Topic

Recommended Posts

LeapingXJR    257

MET DE BILLEN BLOOT............(en stress)

Deze moet ik even van mij afschrijven na 2 dagen verblijf @isabella  G&G Autoservice en Team. 

Met XJR een geklapte linker voor luchtbalg, auto helemaal op de grond. Geen probleem voor mij dacht ik. Dus heb er 1 besteld bij 1 van de forum sponsors.

Hij zat er zo onder...... En nu komt het en laat het een waarschuwing zijn voor andere dat je ten alle tijden moet blijven nadenken ! En waarom ik dit niet doe

Verder:

De auto komt NIET omhoog...geen probleem even de JLR/SDD aansluiten en opnieuw kalibreren EN NU KOMT HET....... wat ik niet wist was dat de stang van de hoogte regeling sensor was los geschoten omdat de wagen in een stand was gekomen waar ze normaal niet in staat. In de SDD kan je de hoogte met een redelijk lastige procedure de hoogte van de wagen instellen met specifieke waardes maar dat is ook niet het probleem voor mij.

Dat stangetje was wel het probleem en ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Ik kalibreren, waardes invoeren prrrrrr......pprrrrrr. Succes pomp slaat aan en de wagen stijgt ...stijgt....stijgt.....stijgt naar ongekende hoogte. Zekering trekken!!!. De computer dacht met de stand van de hoogtesensor hevel en mijn gegevens die ik ingevoerd had dat de wagen nog steeds op de grond stond en bleef dus pompen met als gevolg een XJR terreinwagen.

Helaas de pre- geometrie functie werkt niet op mijn SDD (dat is de stand van de fabriek), maar had in principe niet uitgemaakt (lees het verder in dit verhaal) er breekt al lichtelijk paniek bij mij uit.

Bellen naar G&G... kom maar langs er is iemand uitgevallen. Aangekomen eerst gebabbelt met Raymond over zijn hernia en de pijn die hij eraan heeft en over de wagen wat er precies is gebeurt......want op zo´n moment MOET je met de billen bloot en precies na spelen en vertellen wat er is gebeurt voor een juiste diagnose.

De WDS (ander systeem) van Raymond eraan Yes,  in de pre-Geometrie stand gekregen..... Let wel dit is de verkorte versie van het hele verhaal over 2 dagen zoeken diagnosen stellen.

Okay hij staat wel hoog maar bij nivelleren stopt de pomp wel. Geen probleem even opnieuw kalibreren (lees lager zetten van de wagen)........Wel probleem dus de waardes die ik had ingevoerd blijven in de computer staan dus de wagen steeg weer naar ongekende hoogte, de pomp stopt niet als de computer de waarde nog niet heeft bereikt .

Resultaat er moest een nieuwe luchtvering computer in....... Nu weet je ook waarom ik niet werk aan andermans wagen ik had nu al stress en paniek met mijn trotse bezit. Ik zou het iemand anders niet aan willen doen.

IK wil @isabella Het Team G&G Raymond, Joke. en Jeffrey  Bedanken

en vooral Raymond voor het vertrouwen wat hij "in mij" heeft gehad......Hij weet wel wat ik bedoel 👊

• Like 3

arie-jag    409
16 minuten geleden, LeapingXJR zei:

@isabella Oja donderdag/ morgen komt er een traktatie jullie kant op als bedankje 😉

Potje hutspot?  :lolu:

Fijn te horen dat het met je Jag weer goed gekomen is!

Ga jij nog naar Britisch parts beurs in Gorichem deze zondag?

LeapingXJR    257
3 minuten geleden, arie-jag zei:

Ga jij nog naar Britisch parts beurs in Gorichem deze zondag?

Nee Arie.... wist trouwens niet eens dat het was😉

EricS-TR    213

Fijn dat het is verholpen door professionals :lolu: en :clap:dat je met de billen bloot gaat als waarschuwing voor anderen :thumbup:

• Like 1

LeapingXJR    257
16 minuten geleden, EricS-TR zei:

Fijn dat het is verholpen door professionals :lolu: en :clap:dat je met de billen bloot gaat als waarschuwing voor anderen :thumbup:

Was een team effort .....maar we hadden de diagnose niet kunnen vast stellen zonder de diagnose apparatuur van Raymond.😉

• Like 1

arie-jag    409
1 uur geleden, LeapingXJR zei:

Nee Arie.... wist trouwens niet eens dat het was😉

Jammer joh, denk eventjes weer bijkletsen, dit jaar ging de Leidse Rally ook al niet door.:drinks:

Andere keer weer.

• Like 1

LeapingXJR    257

Jammer joh, denk eventjes weer bijkletsen, dit jaar ging de Leidse Rally ook al niet door.:drinks:
Andere keer weer.
Next time

Groeten René,

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

LeapingXJR    257

Even rustig aan mijn zijde ivm de zorg die aan mijn zus moet geven, die een hersenbloeding heeft gehad. Hoop zaken en zorg moeten regelen.

De Jaguar heeft natuurlijk ook zorg nodig en zal hier ook in de best mogelijke manier voorzien worden

Groeten René,

IMG_20191130_141118 (1).jpg

2 uren geleden, LeapingXJR zei:

Even rustig aan mijn zijde ivm de zorg die aan mijn zus moet geven, die een hersenbloeding heeft gehad. Hoop zaken en zorg moeten regelen.

De Jaguar heeft natuurlijk ook zorg nodig en zal hier ook in de best mogelijke manier voorzien worden emoji6.png

Groeten René,

IMG_20191130_141118 (1).jpg

veel sterkte en beterschap voor je zus

wimb    394

Rene,

Ik wens jullie heel veel sterkte. En beterschap voor je zuster. Ik hoop dat ze er weer bovenop komt.

LeapingXJR    257

Thanks beide, was echt kantje boord. Ligt nu nog steeds in de neuro care. Maar het moeilijkst gaat nog komen voor haar..... revalidatie.

Groeten René,

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

Pizzaman    732

Manman wat een narigheid, veel sterkte. Mijn pa heeft d'r ook eentje gehad.

De ouwe wordt ie nooit meer maar hij was ook al 73 (en eigenlijk ook al niet meer "de ouwe" al wou ie het niet toegeven).

Revalidatie heeft ook lang geduurd. Hij is nou ook echt wel "OPA". 

Hoe jonger je bent hoe beter het gaat, hopelijk wordt je zus weer helemaal 100%.

LeapingXJR    257
Op 12/3/2019 om 3:52 PM, Pizzaman zei:

Hoe jonger je bent hoe beter het gaat, hopelijk wordt je zus weer helemaal 100%.

Bedankt Mario, ze zal inderdaad aan de bak moeten. Zo zie je maar niets is zeker in het leven, we blijven positief.

EricS-TR    213

Sterkte voor jou, maar vooral voor jouw zus René.

Ze zal grote teleurstellingen moeten overwinnen en zal de steun zeker nodig hebben!

Stephan80    60

grote impact dit soort zaken. Hoorde hetzelfde over een mede dertiger 2 maandjes geleden. Leven is onvoorspelbaar dus beter van elke dag genieten (ook van toepassing op Keesh zijn schrijven over abrupte ziekte in een ander draadje) Sterkte voor je zus.