Jump to content

LeapingXJR (René) Topic


Recommended Posts

LeapingXJR    475
Kun hij zelf Rene...(Ketting mod)
Skills benutten heet dat.
 
Weet ik ....maar voor die klus heb ik de ruimte niet en ben ik teveel afhankelijk van derden. En het is niet echt een 2daagse klus.



Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X505F met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475
Wel weer 200/250kg zwaarder geloof ik..(richting 2000kg)
Als dat mijn keuze wordt.... dan een 4.2fsi.

1810kg

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X505F met Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    1429
4 minuten geleden, LeapingXJR zei:

Als dat mijn keuze wordt.... dan een 4.2fsi.

Heeft die motor ook problemen met de kettingspanner? Volgens mij lag deze motor ook in een A6 en had problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475

Kees daar is ook nog verschil in. Je hebt wel gelijk wat betreft de 4.2fsi die in de A6 zit deze zit ook in de S5 en daar is het een bekend probleem.

De 4.2 FSI die in de A8 D4 platform zit is waarschijnlijk een gemodificeerde hij draagt de motorcode CDRA en is ook alleen in de A8 2010-2012 gebruikt.

Daarna zijn ze naar de 4.0 V8 biturbo overgestapt.

Over deze A8 vindt en lees je ook niet zoveel over de distributie. Zelfs niet op het Amerikaanse forum audiworld.

Er zijn natuurlijk wel gevallen bekend maar sporadische ik heb 1 filmpje op joupijp gevonden.....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X505F met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475

Hier een stuk uit de A8 D4 sectie door een tech certified mech

 

" There seems to be a lot of conflicting information. Much of what I have read says that the A8 4.2 FSI engines DO NOT have issues with the timing chain and guides because they were made with metal while the 4.2 FSI that was used on the S6 and A6 DO have issues with the timing chain and guides because the guides were made out of plastic.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X505F met Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    289

Welcome to the dark side, René 😉

 

32633683602_4f656968e8_w.jpg

 

Een D2 dient nu bijna vier jaar als dagelijks A- naar B-vervoer, met 360K op de teller and counting.

't Is naar Jag-maatstaven wat emotieloos, en zeker niet de East End bruiser die een XJR-tijdgenoot is, maar als daily vergeef ik 'm dat gebrek aan persoonlijkheid graag...

[mompelt iets over kosten per kilometer en glimlacht]

 

12 minuten geleden, LeapingXJR zei:

D4 platform heeft wel de W12

D2 en D3 ook.

Vanuit engineering-perspectief een mooi apparaat, maar een stuk minder amusant als je er onderhoud aan hebt...

Een bougiewissel op een W12 kost meer werkplaatstijd dan een volledige grote beurt op een V-blok, to name just one.

 

14 minuten geleden, EricS-TR zei:

Dan zou ik voor 1940kg S8 5.2 V10 gaan

...en begroten voor een inlaat-revisie...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    289
Zojuist, LeapingXJR zei:

...vreemdganger... 

Valt wel mee, hoor...

 

Voor dagelijks vervoer gekozen voor (iets) meer betrouwbaarheid; als 't rijden leuk moet zijn kan ik altijd terugvallen op Coventry's finest😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475

@pimgmx Toch leuk om te lezen welke alternatieven sommige hier tot beschikking hebben.....

Uiteraard hoop ik "want daar begon het mee" dat de terugkoppeling van de twee dealer bedrijven positief is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    575
4 minuten geleden, LeapingXJR zei:

@pimgmx Toch leuk om te lezen welke alternatieven sommige hier tot beschikking hebben.....

Uiteraard hoop ik "want daar begon het mee" dat de terugkoppeling van de twee dealer bedrijven positief is.

Als we het allemaal leuk vinden kunnen we Forumbeheer natuurlijk een verzoekje doen om de URL aan te passen naar Audiforum.nl🤣.

 

Het verzoek om fotowedstrijd pakte ze daar recent ook op met succes😇.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
haddock    765

Dan eet ik mn hoed op.

 

Ben toch ietwat behept met oudi, uh, oude sentimenten, heb er niks mee. 
Voorsprong door techniek? 
Riekt naar kracht door............

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475
Naar mijn zoektocht voor een x351 heb ik 2 kandidaten die alle twee Nederlands geleverd zijn en beide met volledige history.
 
Nr 1 geleverd door de Koning (is niet meer) en later door Kimman onderhouden.
 
Nr 2 geleverd door Munsterhuis en altijd daar onderhouden.
 
Ik heb beide dealer bedrijven aangeschreven of zij mij inzage of info kunnen geven met betrekking tot de kettingspanner modificatie op de AJ133 van voor 2013.
 
Als dit niet bekend is dan stopt het X351 verhaal hier want met auto's van voor 2013 is het niet of maar wanneer het gebeurt. Of ik moet de auto zo gunstig kunnen aanschaffen dat als het moet gebeuren......niemand gaat zijn wagen voor dat geld wegdoen.
 
Bij een gespecialiseerd bedrijf 3700,- met after market parts.
 
Of alle parts origineel....dat is al 4800,- aan onderdelen, en dan moet het er nog in.
 
Dus ik ben ook al stiekem aan het kijken voor alternatieven ......... Misschien een A8 D4 platform.....
 
 
 
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X505F met Tapatalk
 
 
 
 
Update..... Nou dat is dan duidelijk, van beide dealer bedrijven na een week nog niets gehoord inzake de x351(een goed verstaander .....) Heb gelukkig geen haast en kan rustig andere opties en alternatieven onderzoeken.

De verzekering is naar behoren afgehandeld....en tuf ik in onze smart die ik stiekem steeds leuker ga vinden.
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    1429
5 minuten geleden, LeapingXJR zei:

Heb gelukkig geen haast .....................en tuf ik in onze smart die ik stiekem steeds leuker ga vinden.

Haast is geboden, anders kom je niet meer uit die Smart🤣😂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
EricS-TR    411

Dat kan ik beamen :lol:, hoewel je vanwege de kosten ervan niet hoeft te verkopen als je weer een muscle car hebt gekocht ;-)

Als ik de ruimte ervoor had gehad dan had ik dat ook niet gedaan en was ik er deze dagen lekker mee gaan spelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
EricS-TR    411
15 uren geleden, LeapingXJR zei:

Ik begin ontwenning verschijnselen te krijgen..............

 

Kan ik me voorstellen.  Je bent welkom om het genot weer even te komen ervaren!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475
Niks meer gehoord over die x351’s? 
Neen..... Niets Nada nop . Dus dat is duidelijk voor mij.


Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeapingXJR    475
 
Kan ik me voorstellen.  Je bent welkom om het genot weer even te komen ervaren!
Thanks Eric..... straks wordt het nog een Smart Brabus

Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...