Jump to content
JagS3 4.2

na lange tijd: jaguar series 3 4.2

Recommended Posts

JagS3 4.2    57

Nu nog een vraag aan alle lezers, ik heb zitten lezen over een 2.88 diff in een 4.2 series 3, opzich lijkt me dat wel wat gezien het feit dat deze dan ca 20% minder rpm draait, dan zou deze bij 120 op de snelweg slechts 2400 rpm draaien.

 

heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wilfredfoto    189

Klepspeling meten is zo gebeurd en dan zijn de klep deksel pakkingen ook meteen nieuw. Wel de originele groene gebruiken, de goedkope gaan lekken .

Weet je tenminste hoe het er voor staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    57

misverstand, we hebben de motor een jaar geleden helemaal nagemeten, compressie, klepspeling toen ook meteen brandstofslangen en dergelijke vervangen, alle filters vloeistoffen etc. sindsdien weinig mee gereden, dus verwachting dat dit nog wel allemaal in orde is. over 10.000km maar eens meten eerst voorlopig eens rijden als de auto het weer doet incl automaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    57

ik vergeet ook wel eens iets na n jaar, we hebben er ook behoorlijk wat aan gedaan al...haha, maar hebben we destijds idd gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    57

Helaas, de jag is nog niet thuis, maandag gaan we de motorkap erop zetten en nog 2 dunne slangetjes incl klemmen vervangen van het koelsysteem, paar fotootjes van de vorderingen nog, de motorruimte begint alweer lekker vol te stromen met onderdelen

DSC_1712.thumb.JPG.67ddbbed651d4968c5eb7132a2ef9427.JPG    DSC_1714.JPG    DSC_1713.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    57

Gisteravond hadden we even een euforie momentje, we hebben de laatste technische onderdelen erop gezet evenals de motorkap, daarna starten, versnellingshandle in D en de jag gleed zo weg, je kunt wel goed merken dat de automaat een revisie heeft gehad, want die schakelt dus echt boterzacht. Ook wat hoger in de toeren. De motor blijft alleen nog niet helemaal lekker stationair lopen, dus daar moeten we even naar kijken, en nog meer goed nieuws, de jag heeft nu dus alweer 3 weken gestaan op dezelfde plek en lekt geen druppel meer, onderkant vd motor en automaat helemaal droog :)

 

DSC_1727.JPG

  • Like 3
  • Klasse 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
JagS3 4.2    57

Gisteravond nog een kleine tegenvaller, de achterranden onder de achterbumper zijn toch slechter dan we gedacht hadden, ook zijn we begonnen aan de schalen onder de tank los te maken, deze waren compleet verrot, nieuwe hadden we al gekocht en gespoten, ook met de voorbereiding om het scuttle panel (rondom de uitlaten te vervangen). Wat blijkt: 1 lekke tank, de andere gelukkig nog dicht. dus even de donor weer bekijken of daar nog 2 goede tanks inzitten. ook de carrosserie rondom de schalen is niet best meer, dus maandagavond weer verder met de tanks demonteren en het eerste hak en slijpwerk om de carrosserie weer netjes hard te maken. wordt vervolgd!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...