JagS3 4.2 90 Report post Posted September 8, 2020 Nu nog een vraag aan alle lezers, ik heb zitten lezen over een 2.88 diff in een 4.2 series 3, opzich lijkt me dat wel wat gezien het feit dat deze dan ca 20% minder rpm draait, dan zou deze bij 120 op de snelweg slechts 2400 rpm draaien. heeft iemand dit al eens geprobeerd? Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted September 8, 2020 Oops.. Is toch wel een gok, een klep die te krap staat hoor je niet, maar kan wel verbranden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted September 8, 2020 Klepspeling meten is zo gebeurd en dan zijn de klep deksel pakkingen ook meteen nieuw. Wel de originele groene gebruiken, de goedkope gaan lekken . Weet je tenminste hoe het er voor staat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted September 8, 2020 misverstand, we hebben de motor een jaar geleden helemaal nagemeten, compressie, klepspeling toen ook meteen brandstofslangen en dergelijke vervangen, alle filters vloeistoffen etc. sindsdien weinig mee gereden, dus verwachting dat dit nog wel allemaal in orde is. over 10.000km maar eens meten eerst voorlopig eens rijden als de auto het weer doet incl automaat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted September 8, 2020 Zoeperrrr ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted September 8, 2020 ik vergeet ook wel eens iets na n jaar, we hebben er ook behoorlijk wat aan gedaan al...haha, maar hebben we destijds idd gedaan Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted September 11, 2020 Helaas, de jag is nog niet thuis, maandag gaan we de motorkap erop zetten en nog 2 dunne slangetjes incl klemmen vervangen van het koelsysteem, paar fotootjes van de vorderingen nog, de motorruimte begint alweer lekker vol te stromen met onderdelen Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted September 15, 2020 Gisteravond hadden we even een euforie momentje, we hebben de laatste technische onderdelen erop gezet evenals de motorkap, daarna starten, versnellingshandle in D en de jag gleed zo weg, je kunt wel goed merken dat de automaat een revisie heeft gehad, want die schakelt dus echt boterzacht. Ook wat hoger in de toeren. De motor blijft alleen nog niet helemaal lekker stationair lopen, dus daar moeten we even naar kijken, en nog meer goed nieuws, de jag heeft nu dus alweer 3 weken gestaan op dezelfde plek en lekt geen druppel meer, onderkant vd motor en automaat helemaal droog 3 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 83 Report post Posted September 15, 2020 Dan is dit de eerste die geen territorium drift (meer) heeft 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted September 18, 2020 Gisteravond nog een kleine tegenvaller, de achterranden onder de achterbumper zijn toch slechter dan we gedacht hadden, ook zijn we begonnen aan de schalen onder de tank los te maken, deze waren compleet verrot, nieuwe hadden we al gekocht en gespoten, ook met de voorbereiding om het scuttle panel (rondom de uitlaten te vervangen). Wat blijkt: 1 lekke tank, de andere gelukkig nog dicht. dus even de donor weer bekijken of daar nog 2 goede tanks inzitten. ook de carrosserie rondom de schalen is niet best meer, dus maandagavond weer verder met de tanks demonteren en het eerste hak en slijpwerk om de carrosserie weer netjes hard te maken. wordt vervolgd! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wilfredfoto 277 Report post Posted September 18, 2020 Succes ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted October 15, 2020 Zo weer wat opgeschoten de afgelopen tijd, tank ra is eronderuit(die van de donor ook) en vanavond behoorlijk wat rotte stukken eruit geslepen mijn vader heeft al een aantal weer uitgetekend op staal, dus binnenkort er weer mooi inlassen 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted October 22, 2020 Vanavond weer verder gegaan met het uit slijpen van delen, dit keer was het tussenpaneel van de uitlaten aan de beurt alles wat blank was maar meteen voorzien van een paar lagen zincspray. Pap besteld nog nieuwe wielranden dus waarschijnlijk volgende donderdag kan er weer een hoop laswerk gebeuren. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted November 12, 2020 Zo, zijn we weer, vandaag de rechter binnendorpel gerepareerd en de rand. Aanstaande maandag gaan we de dorpel weer dichtmaken en de binnenwielkuip repareren. 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted November 16, 2020 En door: Donderdag maar de wielbak repareren en het dorpeleind dichtmaken 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JagS3 4.2 90 Report post Posted November 27, 2020 En de dorpel netjes dichtgelast en afgewerkt, Maandag de wielbak weer dichtmaken en de gordelbevestiging weer erin lassen, volgende week komt de binnenwielrand binnen, die moet echt vervangen worden want daar is in het verleden van deze jag flink aan geprutst 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted November 27, 2020 Gaat als een speer! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.