JagS3 4.2 Posted November 24, 2019 Author Share Posted November 24, 2019 Er zit nog een stationair stelschroef bij de gasklep, hiermee heb ik hem mooi op 850 rpm kunnen afstellen, de motor blijft nu ook supermooi lopen. MAAR: de automaat wil nu niet meer in de D, de R doet ie perfect, maar hij pakt niet als het ware, enig idee wat dit kan zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Goedemorgen, middag, maakt niet uit verder.. Hoe is het met de olie van de bak? Peilen met draaiende motor, ruikt de olie misschien verbrand ? Werken de eerste en tweede versnelling ook niet ? Gr, Wilfred Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 Die werken idd ook niet, morgen ga ik er even naartoe en dan ga ik proberen de remhandel af te stellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Ik vrees toch dat er iets meer aan de hand is en dat afstellen van de keuzehandel (want die bedoel je denk ik) niet gaat helpen. Misschien dat bijgaande PDF je verder op weg kan helpen. BW65-66 Automatic Gearbox Service Manual.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 Ik bedoel de remband, ik verwacht dat deze teveel ruimte heeft gekregen maar als ik het zo lees dan verwacht ik eerder inwendige lekkage of de hoofdschakelklep. dat wordt toch autoambulancewerk denk ik, hij is namelijk tijdens de rit stuk gegaan. ging steeds haperiger schakelen en uiteindelijk 'pakte' de D, 1 en 2, niet meer. het blijft wel lekker aan de gang zo. maar desalniettemin komt dit ook weer goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 1 uur geleden, JagS3 4.2 zei: Ik bedoel de remband, ik verwacht dat deze teveel ruimte heeft gekregen maar als ik het zo lees dan verwacht ik eerder inwendige lekkage of de hoofdschakelklep. dat wordt toch autoambulancewerk denk ik, hij is namelijk tijdens de rit stuk gegaan. ging steeds haperiger schakelen en uiteindelijk 'pakte' de D, 1 en 2, niet meer. het blijft wel lekker aan de gang zo. maar desalniettemin komt dit ook weer goed. Begrijp ik goed dat na het naar beneden bijstellen van het stationaire toerental er ineens geen beweging meer in zit ? Dat is dan wel heel toevallig ! Kun je inmiddels wel starten in 12D of R ? In dat geval de selector kabel verdenken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 het toerental heeft er niets mee te maken, mijn vader heeft er een stuk mee gereden met waarschijnlijk een te laag oliepeil in de versnellingsbak. dat zou kunnen betekenen dat de inwendige oliekeerringen verbrand zijn zodat de versnellingsbak inwendig ''lek'' is, dan is er geen drukopbouw meer in het kleppenstelsel. zodra hij erachter kwam dat de keuzehendel nog wel naar D ging, maar er geen beweging meer in de auto kwam, heeft hij 2 en 1 geselecteerd, echter gaf dit ook geen soelaas. nu heb ik in het document wat hierboven gestuurd is (waarvoor vele dank) zitten spitten, en het lijkt erop dat de governor valve is gaan haperen en uiteindelijk of stuk gegaan is of is gaan vastzitten. Nu hebben we het geluk dat we een donor hebben gekocht waarvan de versnellingsbak naar alle waarschijnlijkheid nog goed van is, dus in het slechtste geval kunnen we deze gewoon omwisselen, echter zou ik liever de huidige automaatbak repareren, gezien deze erg soepel en fijn schakelde zonder bijgeluiden. weet iemand waar de governor valve zit bij een borgwarner 66 (aan de kant vd motor of differentieel??) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted November 26, 2019 Share Posted November 26, 2019 Heb je al eerst geprobeerd wat er gebeurd als je de olie weer op peil brengt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted November 26, 2019 Author Share Posted November 26, 2019 Jazeker, als eerste, en er veranderd niets helaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 15 uren geleden, JagS3 4.2 zei: weet iemand waar de governor valve zit bij een borgwarner 66 (aan de kant vd motor of differentieel??) Aan de kant van de cardanas. #82 Op bijgaande foto is de governor valve, #84 is de koppeling van bak naar cardan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted November 27, 2019 Author Share Posted November 27, 2019 Oke, maar waar zit deze dan exact, in het staartstuk vd automaat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 We gooien er gewoon nog een plaatje tegenaan. Zo duidelijker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 Oei, det loeks serioes... succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted November 28, 2019 Author Share Posted November 28, 2019 Gelukkig alleen het staartstuk losmaken, dat gaan we morgenavond doen, ik houd jullie op de hoogte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 Ik vind het heel knap dat iemand (een team) zo een ingewikkeld ding kan verzinnen. Een ding die denkt: he 3.244 rpm, gasklep stand op 10 % belasting boven nominaal: --> ik ga schakelen naar de bovenliggende vertraging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted December 3, 2019 Author Share Posted December 3, 2019 nouja, gewoon niets meer dan een drukventiel, dat lijkt me niet zo lastig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted December 10, 2019 Author Share Posted December 10, 2019 Heren, gisteren aan de automaat beziggeweest, staartstuk en Carter gedemonteerd en erachter gekomen dat de governor valve erg vervuild was, ok was de olie gitzwart en heb ik het idee dat er allemaal metaaldeeltjes onderin het Carter lagen van de automaat, ik verwacht dat deze einde Latijn is dus. Zoveelste tegenvaller in het verhaal, echter nu we de klep gereinigd hebben en de boel doorgeblazen met perslucht is er toch veel vuil uit de kleppen en leidingen gekomen, ik hoop dus met een goede reiniging en verse olie en een schoon filter dat deze het toch weer gaat doen. Onderdelen zijn besteld, even afwachten dus nog. Ik houd jullie op de hoogte! Groeten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted December 17, 2019 Author Share Posted December 17, 2019 gisterenavond de automaat weer dichtgebouwd, echter hij blijft hetzelfde doen, namelijk P, R, N werken nog, D, 1, 2 niet meer. we hebben alles uitgevoerd wat er in de automaatmanual staat op het vervangen van de shaftseals na. we hebben dus besloten om de motor en versnellingsbak uit te bouwen en de motor meteen voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen. de automaat daarentegen gaan we volledig demonteren en voorzien van nieuwe shaft seals etc. Ik kom vanaf donderdag met foto's, dan wordt het voor ons allen wat interessanter om dit draadje te volgen. groet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted December 17, 2019 Share Posted December 17, 2019 Heftig ! mooie gelegenheid om meteen de bedrading op te knappen, motor steun rubbers en subframe rubbers te vervangen. Kom je makkelijk bij nu ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted December 20, 2019 Author Share Posted December 20, 2019 Begin gemaakt! Radiateur, aircocompressor, en verdamper eruitgehaald Motorsteunen al los evenals de motordraadboom in 1,5 uur 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted January 16, 2020 Author Share Posted January 16, 2020 Zo die is eruit maandag de bak eraf en open maken dan hopen we te zien wat eraan is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Hey dat gaat mooi. Haal je ook je motorkap-scharnieren los? Zie: Mocht je onderdelen nodig hebben voor je automaat, heb er nog 2 liggen, maar ben komende paar week druk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted January 19, 2020 Author Share Posted January 19, 2020 Ik zet er een volledige revisieset in, dan moet het weer goed zijn eigenlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted January 19, 2020 Share Posted January 19, 2020 Kudos dat je dit zelf aandurft! Maak en post vooral veel foto's! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted January 21, 2020 Author Share Posted January 21, 2020 Gisteren nog bezig geweest aan de jaguar, automaat gescheiden van het motorblok en verder gedemonteerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts