Ga naar inhoud
JagS3 4.2

na lange tijd: jaguar series 3 4.2

Aanbevolen berichten

JagS3 4.2    9

beste medeforummers,

na een hele tijd ben ik weer in het bezit van een Jaguar series 3. 4.2 6 in lijn uit 1984

mijn jaguarvolgorde is zoiets geweest:

jaguar series 3 4.2 1985 RHD

Daimler double six 1986 LHD

Daimler double six 1986 LHD (Donor)

Jaguar x300 XJR 1996

Jaguar x300 3.2

Jaguar Series 3 4.2 6 in lijn LHD (nu)

ik ben er echt blij mee, de auto lijkt hard op alle cruciale onderdelen, maar heeft al 4 jaar geen apk meer.

alleen de schalen rondom de tanks en tussenpaneel bij de uitlaten moet vervangen worden,

hier wil ik binnenkort aan beginnen. hij heeft ooit schade gehad aan de la wielrand, hier moet dus ook nog een nieuwe in.

het interieur moet een keer flink opgefrist worden, (dashboard en middenconsole, als iemand dit nog in nette staat heeft dan hoor ik het graag.)

ook de hemel moet ik mettertijd een keer aanpakken, maar alles op zijn tijd. eerst eens al het chroom poetsen en de buitenkant een keer goed wassen.

foto's zoals ie nu is:

IMG_0189.jpg

IMG_0188.jpg

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    376

Gefeliciteerd met je "nieuwe" aanschaf, lijkt mij nette auto zoals jij deze omschrijft.

Mooie combi buitenkleur/interieur/pepperpots!

Dashboard kan wel een vernisje gebruiken. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    269
41 minuten geleden, arie-jag zei:

Dashboard kan wel een vernisje gebruiken. ;)

En da's nogal een understatement ;-) ! Opknappen is trouwens een klusje wat je heel goed zelf kunt doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JagS3 4.2    9

weet ik, eerst maar eens de ''quick wins'' verzorgen. (daar bedoel ik de techniek mee)

dashboard schuur ik alle lak eraf en laat hem dan in 7 lagen blanke lak spuiten bij n kennis van met n autospuiterij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    269
59 minuten geleden, JagS3 4.2 zei:

dashboard schuur ik alle lak eraf en laat hem dan in 7 lagen blanke lak spuiten bij n kennis van met n autospuiterij.

Ik zou het niet schuren. Heb het zelf gedaan met een verfföhn en een niet al te scherp plamuurmes. Zolang je een beetje voorzichtig te werk gaat lukt dat prima!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    672

Gefeliciteerd met je Series3 XJ.

Ziet er uit als een mooie basis, om zonder al teveel gekkigheid weer in oude luister te herstellen.👍🇬🇧

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen