Jump to content
Viv

Welke nieuwe banden bieden meest comfort voor x350

Recommended Posts

Viv    0

Hoi ik heb recentelijk een xj6 aangeschaft met 235/50/18 banden die aan vervanging toe zijn.

heeft het zin om breeder (245) of wat lager (40/45) banden aan te schafen voor meer comfort/aesthetiek

Denk ook aan all seasons banden - michelin cross climate+ lijkt een goed optie met maar 69db geluid

heeft iemand ervaring hiermee?

LeapingXJR    248

Dat is persoonlijk Viv, Ik heb 2 sets

19" met Michelin pilot sport 3 zeer goede band maar wel prijzig maar wel altijd goed, zeer goede grip bij nat en droog.

20" met Dunlop SP Sport Maxx.... en die zou ik niet opnieuw kopen die zijn heel gevoelig voor vlakke loopvlakken als je s ochtends weg rijdt.

Dat wil zeggen bij de eerste meters hobbel je en dat voel je in de wagen, en na een paar honderd meter is het weg.

En de Dunlops zijn niet echt stil, deze zoemen, gonzen, afrol geluid of hoe je het maar wilt noemen, goede grip bij droog maar bij nat zozo..

Het is voor mij het tweede seizoen dat ik weer gewoon met zomerbanden rijdt tijdens de winter.

Duzzz....

• Like 1

Jag42    146

All season banden (ik had Michelins) maakten best veel geluid en qua winterse grip vond ik ze niet in verhouding staan met mijn huidige Michelin winterbanden.

Qua zomerbanden heb ik voor net vervangen door een Pirelli set. Dat is een enorm verschil met wat eronder zat. Durf het merk niet te noemen hier maar waren geproduceerd in China.

Achter zitten 255-45-18 banden.

Breder staat meestal wel stoer maar wil zeker niet zeggen dat dit ook comfortabeler is.

• Like 1

robertvl    167

Dat ik mijn XJ 5 jaar geleden kocht, zaten er Pirelli P6000 banden onder. Ik was blij toen ik ze vervangen had voor Vredestijn Giugiaro Ultrac Cento. Was gelijk een stuk stiller. Ik heb er nu Vredestijn Giugiaro Ultrac Satin onder zitten in de maat 235 50 ZR18 Y101. Prima banden die zo'n 70000 km meegaan. Daarnaast een van de stilste en scoort ook goed als het gaat om brandstof verbruik.

• Like 1

EricS-TR    199

Zo heeft ieder zijn voorkeur :wink:

Toen ik de STR kocht zat er 4x Vredestein Ultrac Sessanta onder , dat is écht niet mijn keuze. Ik heb meteen een nieuwe set achterbanden (Michelin Sport 4) laten monteren. Een wereld van verschil! Voorbanden heb ik  laten zitten, omdat er nog zoveel profiel op zit. Bij de eerstvolgende wissel van winter- naar zomerbanden heb ik die desondanks ook vervangen door een set Michelin Sport 4.

Jag42    146

Het liefst zou ik ook mijn 255-45-18 achterbanden vervangen maar die er nu opzitten zijn nog z.g.a.n. 2017 en ruim 7 mm echter het merk boezemt niet veel vertrouwen in (LINGLONG) :negative:

Pizzaman    726
On 1/31/2019 at 12:54 PM, Jag42 said:

Het liefst zou ik ook mijn 255-45-18 achterbanden vervangen maar die er nu opzitten zijn nog z.g.a.n. 2017 en ruim 7 mm echter het merk boezemt niet veel vertrouwen in (LINGLONG) :negative:

Kan goed zijn hoor, ik heb winterbanden van KumHo, veel stiller dan de origineel Pirelli. perfect grip etc.

En toen deed ik maar zomerbanden van "Achilles uit China", want die legden ze ook vaak onder een BMW...

Nou die dingen hobbelen al wanneer de Jag 3 dagen stil staat... en dan 5km lang.

Plus ze maken kabaal, mijn conclusie perfect voor een BMW met betonvering en blèrpijpen... NOOIT doen voor een Jag.

sweetspeed    67

Het is vaak erg lastig. Een budgetband kan in de ene maat/uitvoering redelijk tot goed zijn en in een andere maat/uitvoering finaal door de mand zakken.

Op mijn S type R heb ik vorig jaar met veel tegenzin een winterset van Kumho gelegd. Er waren maar twee merken die maatje 275-35-18 als winterband voeren. Ik had een jaar ervoor slechte ervaring opgedaan met Kumho als zomerband dus ik had met de bandenboer afgesproken dat ie ze terug zou nemen als het heel beroerd zou blijken te rijden. Maar ik was er heel tevreden over ?! Jammer dat de Jag onderweg naar Oostenrijk (weer) stuk ging. Ik heb de winterset met nog geen 1000km ervaring met de auto meeverkocht.

Nu heb ik op onze Saab cabrio een setje Kleber all-weather banden laten leggen. Op mijn E-klasse heb ik Kleber winterbanden en die zijn top (tweede merk van Michelin) dus ik dacht een goede keuze te maken maar als allweather zijn ze erg gevoelig voor vlakke plekken als ze koud zijn.

Maar volgens een recente bandentest doen de all-weather banden van Goodyear het heel erg goed in de bredere maten.

LeapingXJR    248
26 minuten geleden, sweetspeed zei:

Het is vaak erg lastig. Een budgetband kan in de ene maat/uitvoering redelijk tot goed zijn en in een andere maat/uitvoering finaal door de mand zakken.

Ik durf het bijna niet te vermelden, heb ooit eens een chinees merk zomerbanden gehad "Ovation Vi 388" in 19" als ik moet vergelijken met merk banden die ik in het verleden heb gehad kamen ze overeen met de Hankook Ventus Evo S2 waar ik ook zeer tevreden mee was. Gingen 35000 mee en stiller dan Michelins , en waren toen rond de 70 euro p/st.

sweetspeed    67

haha, op mijn Cooper-S heb ik Ovations als winterbanden. Dramatisch op nat wegdek....ze zaten op een set velgen die ik heb gekocht, genoeg profiel, verse DOT code maar ze gaan er echt vanaf.

LeapingXJR    248
5 minuten geleden, sweetspeed zei:

haha, op mijn Cooper-S heb ik Ovations als winterbanden. Dramatisch op nat wegdek....ze zaten op een set velgen die ik heb gekocht, genoeg profiel, verse DOT code maar ze gaan er echt vanaf.

haha dat schiet idd niet op voor winterbanden.....

Pizzaman    726

Ik had onder mijn Peugeot eens banden op velgen van een GTi - breedste, dus ik denk, wil ik heel stille hebben.

Merk Falken, ZIEX ZE914-serie, waren echt mega-stil. Goede grip en ontzettend goed bij regen. 

Misschien dat ik die nog eens onder de Jag plak, gaan iig onder de Fiësta straks. 

Kabaalbanden heb ik de grootste hekel aan. 

NB - voor de S-type (18 inch) worden het bij mij dan deze: https://banden.autoweek.nl/falken/ziex-ze914/245-40-r18-97w-8493/

..hoewel ze nu alweer NOG stillere hebben. 

Xag    365

Onder mijn Volvo V60 heb ik Michelin Cross Climate, omdat het een zakenauto betreft die niet mee gaat naar winterse gebieden en ik van het bandengewissel af wilde zijn. Laatst op een stukje gladde weg gleed hij in een bocht vrij snel door, had ik niet verwacht maar dwarskrachten zijn op glad wegdek altijd lastiger. Op zich een goede band voor het hele jaar maar ik denk dat echte winterbanden het nog een stukje beter kunnen doen in winterse omstandigheden. 

Onder de X350 voor Pirelli P6000 (zat er al op) en achter Hankook V12 EVO2. De laatste kregen goede reviews en wilde ik graag eens proberen. Achter kun je ze prima hebben maar voor zijn ze een beetje zoekerig. Als de Pirelli straks vervangen moet worden ga ik denk toch weer een Michelin zomerbanden proberen. Winterbanden zijn Nokian WR A3, ik rij niet veel in de winter maar met 300 pk en achterwiel aandrijving wil ik graag maximale grip.

Guus

• Like 1

EricS-TR    199
3 uren geleden, Xag zei:

Onder mijn Volvo V60 heb ik Michelin Cross Climate, omdat het een zakenauto betreft die niet mee gaat naar winterse gebieden en ik van het bandengewissel af wilde zijn. Laatst op een stukje gladde weg gleed hij in een bocht vrij snel door, had ik niet verwacht maar dwarskrachten zijn op glad wegdek altijd lastiger. Op zich een goede band voor het hele jaar maar ik denk dat echte winterbanden het nog een stukje beter kunnen doen in winterse omstandigheden.

Net als "zomer"banden onder zomerse omstandigheden :wink:

Het blijft een compromis en ik kies er dan ook bij voorkeur niet voor, maar de Cross Climate onder de Smart Roadster vallen me niet tegen.

• Like 1