Jump to content
DanProjectMan

Laden en de i-Pace

Recommended Posts

Ik ben in blijde verwachting van een i-Pace en ben erg benieuwd naar de praktijkervaring van de pioniers!

Theorie en leuke reviews genoeg gezien, maar hoe gaat het qua dagelijks gebruik?

- hoe verloopt opladen via een normaal stopcontact (snel genoeg?)

- rijdbereik met sportief rijgedrag

- heeft het nut een snelle laadpaal aan te schaffen (hoorde dat i-Pace momenteel geen hoog vermogen aankan?)

- tips & trics (90 km/u op de cruisecontrol is niet m'n ding..)

ben erg benieuwd en nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

robertvl    168

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!! Verbruik is net als bij een "peut" mobiel vooral afhankelijk van de rechtervoet. Met een verschil, bij een elektrische auto regenereer je energie als je t acceleratie pedaal loslaat. Ik krijg helaas geen RON98 terug bij het loslaten van mijn gaspedaal, LOL.

De I-Pace kan niet op 3-fasen stroom worden geladen, maar kan wel met een snellader tot 80% worden gebracht binnen 45 minuten. Via een normaal stopcontact duurt het maximaal 16 uur. Deze informatie zou de dealer je al gegeven moeten hebben. Ik begreep trouwens dat een rijcursus met tips en trics aangeboden wordt door de JLR dealers.

Volgens de WLTP moet je 470 km kunnen halen op een volle accu. Iets dan in de winter niet haalbaar is, tenzij je een garage hebt waar het 15 C is, zodat de auto niet zo koud wordt. Ik zou voor t gemiddelde de EPA waarde aanhouden van 380 km.

De beste jongen in de RTL4 rapportage die maar 250 km haalt, doet iets niet goed. Als met moeite de helft haalt van de opgegeven WLTP actieradius dan ligt dat meer aan jezelf dan aan de auto.

• Verward 1

Hi Robert, je optimisme mbt de range van de Ipace is opbeurend. Helaas is mijn ervaring tot dusver anders. Sinds begin januari heb ik er zelf een en tot dusver haal ik max 250 km! Zelfs met alle helpsystemen uitgeschakeld en max 115 km/u op de snelweg haal ik mijn appartement in Belgie net (afstand: 210km). Zit je in een auto van ruim 100k met handschoenen en een jas aan, kachel uit, radio uit, etc. omdat je anders nog geen 250km kunt halen. Qua rijgedrag haal ik op alle 3 KPI’s een 5 op een schaal van 5 (volgens de Ipace zelf). Het is een heerlijke auto voor de kleine ritjes, maar ik hoop dat het bij warmer weer beter wordt anders gaat ie er eruit. Enkele van mijn collegas hebben precies dezelfde ervaringen. 

• Verdrietig 1