Jump to content
Jag42

Uitlaat (geluid) aanpassen

Recommended Posts

Jag42    120

Heeft iemand binnen dit forum al ervaring met het aanpassen van de uitlaat van de XK8?

Mijn vorige mistte de grote middendemper en beide dempers voor de achteras.

Dus alleen de beide achterste dempers resteerden

Dit gaf een mooi donker geluid maar absoluut nog beschaafd. Ook bij snelweg km's.

Mijn huidige XK mist beide achterste dempers echter het geluid is praktisch nog net zo stil als met alle dempers in place.

Ik durf er niet zomaar een x-pipe onder te zetten of anderszins.

Heeft iemand iets dergelijks gedaan en tevreden over het resultaat? Zit ook niet te wachten op een compleet nieuw systeem.

Markv70    30
Heeft iemand binnen dit forum al ervaring met het aanpassen van de uitlaat van de XK8?
Mijn vorige mistte de grote middendemper en beide dempers voor de achteras.
Dus alleen de beide achterste dempers resteerden
Dit gaf een mooi donker geluid maar absoluut nog beschaafd. Ook bij snelweg km's.

Mijn huidige XK mist beide achterste dempers echter het geluid is praktisch nog net zo stil als met alle dempers in place.
Ik durf er niet zomaar een x-pipe onder te zetten of anderszins.
Heeft iemand iets dergelijks gedaan en tevreden over het resultaat? Zit ook niet te wachten op een compleet nieuw systeem.

Hoi,

Je zou kunnen overwegen om IPV middendemper te laten vervallen deze te vervangen door een sportdemper. Geluid zal beschaafder maar toch dikker worden zonder een heel systeem te laten aanpassen. Informeer eens bij Crooketuning ervaring en leuk bedrijf wat puur gericht is op dit soort zaken.

Gr Mark

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Jag42    120

Je bedoeld dan iedere pijp 1 sportdemper of met twee y pipes laten samenkomen in 1 demper?

Markv70    30
1 uur terug, Jag42 zei:
Je bedoeld dan iedere pijp 1 sportdemper of met twee y pipes laten samenkomen in 1 demper?

Einddempers laten vervallen en of twee sportdemper of samen laten komen. Wat ook een optie is en kan zijn om op 1 pijp een mechanische klep te laten monteren. Je kunt deze dan met een ab of via tel open of dicht zetten. Zie foto. Dus mooi geluid als je dat wilt en smorgens rustig wegrijden.

c4c9fd848b71c9db5bdd850bba544fd0.jpg

rover114    699
6 uren geleden, Markv70 zei:

Einddempers laten vervallen en of twee sportdemper of samen laten komen. Wat ook een optie is en kan zijn om op 1 pijp een mechanische klep te laten monteren. Je kunt deze dan met een ab of via tel open of dicht zetten. Zie foto. Dus mooi geluid als je dat wilt en smorgens rustig wegrijden.

c4c9fd848b71c9db5bdd850bba544fd0.jpg

Vind ik een beetje nep,

zie je ook bij moderne BMW’s een pijpje is schoon en een is zwart.

• Like 1

LeapingXJR    184

Je kan even aan de moderators vragen..... vorige maand zag ik bij de advertenties 2x rvs dempers voor xk8 tekoop.

Ik zie de advertentie niet meer ik denk omdat deze verlopen is. 

Jag42    120

@Mark, 

Grappig dat ik ook bij mijn vorige uitlaatklus bij Crooke terecht kwam. Heb ze net weer even gekontakt en een afspraak gemaakt.

Zij vertelden destijds ook dat de middendemper en beide dempers voor de achteras weggelaten konden worden zonder aso geluid en dat klopte. Alleen nu mijn achterdempers al weg zijn zou alleen een x pipe en dempers voor de achteras te luid worden.

Ben benieuwd en verheug mij weer op het resultaat.

Mochten de RVS dempers nog te koop zijn hoor ik dat graag. Dan laat ik aan Crooke over of deze gebruikt kunnen worden om een mooi resultaat te krijgen.

rover114    699
4 uren geleden, Jag42 zei:

@Mark, 

Grappig dat ik ook bij mijn vorige uitlaatklus bij Crooke terecht kwam. Heb ze net weer even gekontakt en een afspraak gemaakt.

Zij vertelden destijds ook dat de middendemper en beide dempers voor de achteras weggelaten konden worden zonder aso geluid en dat klopte. Alleen nu mijn achterdempers al weg zijn zou alleen een x pipe en dempers voor de achteras te luid worden.

Ben benieuwd en verheug mij weer op het resultaat.

Mochten de RVS dempers nog te koop zijn hoor ik dat graag. Dan laat ik aan Crooke over of deze gebruikt kunnen worden om een mooi resultaat te krijgen.

Mss eps in Hoogezand een optie?

die maken uitlaten op maat.

niet de goedkoopste mss. Maar wat ik er van hoor kwaliteit.

EricS-TR    185

Heb ik ook over gedacht en bij geïnformeerd :thumbup: , maar toch gekozen voor JM Tuning (Dirkshorn)

Kijk- & luisterervaring van door hun gemonteerde dempers op maat onder een XJR gaven de doorslag en zoals gezegd heb ik er geen spijt van.

XJR    24

Ik ben nog steeds tevreden over de ingreep op mijn XJR door JM Tuning. Lekker diep geluid zonder overlast. En stil op cruisesnelheid.

Markv70    30
Heb ik ook over gedacht en bij geïnformeerd , maar toch gekozen voor JM Tuning (Dirkshorn)
Kijk- & luisterervaring van door hun gemonteerde dempers op maat onder een XJR gaven de doorslag en zoals gezegd heb ik er geen spijt van.
Mag ik aan je vragen wat je hebt laten doen? De middendemper laten vervallen en einddempers weg? Wat was je kwijt

EricS-TR    185

Zie foto enkele berichten hierboven.

Wat blinkt is vervangen ;-) , dus einddempers zijn vervangen door RVS pijp met demper. Dat laatste moet je overigens niet letterlijk nemen. De "dempers" zijn niet voorzien van geluiddempend materiaal :angel:, maar slechts van schotten die er voor zorgen dat er bij geen enkel toerental sprake is van resonantie.

Ze hebben verschillende dempers op voorraad liggen en aangezien het systeem op maat wordt gemaakt terwijl je daar bent kun je kiezen welke demper je persoonlijk het mooiste vindt klinken. Reken op ± €750 incl. btw en factuur ;-)

• Like 1

jeepee    7

Ik had ook wat research gedaan over het aanpassen van het geluid van mijn XK8. Kwam eigenlijk al snel bij Crooke Tuning uit. Stond ook een filmpje op hun YouTube kanaal van een XK8 en die klonk redelijk maar niet diep genoeg voor mij. 

Mailtje gestuurd naar Crooke wat een volledig RVS cat back systeem voor een XK8 zou kosten en afspraak gemaakt. 

Vandaag de auto opgehaald en wow, wat een mooi diep geluid. En beschaafd op cruisesnelheid. Het is een volledig nieuw systeem met xpipe voor een wat rauwer geluid tussen de 3500 en 5500 toeren. 

Ik heb een clipje toegevoegd... Geluid zit in het midden van de clip. Moest eerst uit de auto om de telefoon neer te leggen, dan er weer in om gas te geven, enz... Excuses dus voor de lange aanloop, zo'n 20 sec. 

Al met al heel tevreden met de service van Crooke. Totaal was 1399 incl BTW maar ik weet niet of hij het nog een keer voor die prijs doet, ze zijn 2 dagen bezig geweest met 2 monteurs voordat het eronder zat.

IMG-20190209-WA0002.jpg

IMG-20190209-WA0001.jpg

IMG-20190209-WA0000.jpg

XK8 uitlaat.m4a

Markv70    30
Ik had ook wat research gedaan over het aanpassen van het geluid van mijn XK8. Kwam eigenlijk al snel bij Crooke Tuning uit. Stond ook een filmpje op hun YouTube kanaal van een XK8 en die klonk redelijk maar niet diep genoeg voor mij. 

Mailtje gestuurd naar Crooke wat een volledig RVS cat back systeem voor een XK8 zou kosten en afspraak gemaakt. 

Vandaag de auto opgehaald en wow, wat een mooi diep geluid. En beschaafd op cruisesnelheid. Het is een volledig nieuw systeem met xpipe voor een wat rauwer geluid tussen de 3500 en 5500 toeren. 

Ik heb een clipje toegevoegd... Geluid zit in het midden van de clip. Moest eerst uit de auto om de telefoon neer te leggen, dan er weer in om gas te geven, enz... Excuses dus voor de lange aanloop, zo'n 20 sec. 

Al met al heel tevreden met de service van Crooke. Totaal was 1399 incl BTW maar ik weet niet of hij het nog een keer voor die prijs doet, ze zijn 2 dagen bezig geweest met 2 monteurs voordat het eronder zat.
IMG-20190209-WA0002.thumb.jpg.27c0728fd6e6eb2dc504493f9fe7afe9.jpg
IMG-20190209-WA0001.thumb.jpg.50fe98ac17c5ed3fecae2bc69dc9ba83.jpg
IMG-20190209-WA0000.thumb.jpg.e4b7492d5d5744f40b338b0455676f19.jpg
XK8 uitlaat.m4a
Gefeliciteerd gaat man en mooi. Ben ook altijd tevreden bij Crooketuning.
Had ook geïnformeerd voor mij Stype maar vind €1000 toch wel flink aan de prijs

Veel plezier ermee

• Like 2

Jag42    120

Afgelopen maandag ook bij Crooke geweest.

Achterdempers ontbraken al. Alleen nog de middendemper vervangen door een X-pipe demper.

Klinkt een stuk beter al maar mijn vorige, waarbij men een X-pipe (geen demper) had gemonteerd en de dempers voor de achteras had verwijderd gaf een mooier resultaat. 

Persoonlijk denk ik dat X-pipe, zonder dempers voor de achteras maar met wat meer open (sport) dempers achter het mooiste resultaat zullen geven zonder hinderlijk te zijn op lange afstanden met hogere snelheden.

voorlopig laat ik het zo. Met een donker maar nog zeer beschaafd bij het merk passend geluid.

Weet niet hoe het de rest vergaat maar ik kan het geluidsfragment niet open krijgen.

Markv70    30
Afgelopen maandag ook bij Crooke geweest.
Achterdempers ontbraken al. Alleen nog de middendemper vervangen door een X-pipe demper.
Klinkt een stuk beter al maar mijn vorige, waarbij men een X-pipe (geen demper) had gemonteerd en de dempers voor de achteras had verwijderd gaf een mooier resultaat. 
Persoonlijk denk ik dat X-pipe, zonder dempers voor de achteras maar met wat meer open (sport) dempers achter het mooiste resultaat zullen geven zonder hinderlijk te zijn op lange afstanden met hogere snelheden.
voorlopig laat ik het zo. Met een donker maar nog zeer beschaafd bij het merk passend geluid.
Weet niet hoe het de rest vergaat maar ik kan het geluidsfragment niet open krijgen.

Mij wel.hoor op link klikken. En download ie gewoon