Jump to content
johnny xj6

aftermarket wielen

Recommended Posts

django    19
22 uren geleden, johnny xj6 zei:

Whow super mooi.zal wel geweldig rijden.

vooral als je aan het gaspedaal komt

• Like 2

Mkickert    31
Op 1/31/2019 om 8:07 PM, django zei:

Hoi

Ja ik was gewend geraakt aan het 4liter aj16 blok,,wat toch wel zeer mooi liep,,,,,zonde en kapitaal vernietiging om het er uit te halen

Maar  het supercharger blok uit te proberen kon ik niet weerstaan

IMG_3275.JPG

Sorry voor de threadjack Johnny XJ6 maar wow, Django!

Heb je meer details over de ombouw, ben razend geinteresseerd! Is het nog een automaat, hoe is motormanagement gedaan etc? 

De enige andere XJR6 ombouw naar een series 1 is van een (helaas inmiddels overleden) Zweed....

Hier de thread waarin hij de ombouw uitlegt

• Like 2

django    19

hoi

Ik heb de ZFbak van de aj16 4liter weer gebruikt,de getrag 265 moet nog eff wachten

Het benzine gebeuren doet een megasquirt 1,hij loop er prachtig op

Het lpg word geregeld door dampgas injectoren 3.5mm [valtek] die worden aangestuurd door een KMEdiego.

De gas installatie presteert prima op vermogen, alleen stationeer ben ik nog niet tevreden,,de valtek valves maken teveel geluid [klakker geluid]

De onsteking regeld ook de megasquirt ,voorlopig nog met een VAG bobine en verdeler,de origineel COPs van jaguar kunnen niet wennen aan megasquirt en veroorzaken storingen

De intercooler radiator [chicociento]zit voor samen met de oliekoeler,airco,koelvloeistof radiators voor in de gril, het was millimeter werk .

Alles toch een half jaar werk ,maar je word beloond, als je aan het gaspedaal komt,reageert de achteras direct met combat power

IMG_3279.JPG

IMG_3282.JPG

• Like 4
  • Klasse 2

johnny xj6    30
Op 2/11/2019 om 9:50 PM, django zei:

hoi

Ik heb de ZFbak van de aj16 4liter weer gebruikt,de getrag 265 moet nog eff wachten

Het benzine gebeuren doet een megasquirt 1,hij loop er prachtig op

Het lpg word geregeld door dampgas injectoren 3.5mm [valtek] die worden aangestuurd door een KMEdiego.

De gas installatie presteert prima op vermogen, alleen stationeer ben ik nog niet tevreden,,de valtek valves maken teveel geluid [klakker geluid]

De onsteking regeld ook de megasquirt ,voorlopig nog met een VAG bobine en verdeler,de origineel COPs van jaguar kunnen niet wennen aan megasquirt en veroorzaken storingen

De intercooler radiator [chicociento]zit voor samen met de oliekoeler,airco,koelvloeistof radiators voor in de gril, het was millimeter werk .

Alles toch een half jaar werk ,maar je word beloond, als je aan het gaspedaal komt,reageert de achteras direct met combat power

IMG_3279.JPG

IMG_3282.JPG

Dit is serieus werk. Mooi en petje af.

Rictric    12

django, 

je hebt ook zelf je brakefluid en washer? reservoir gemaakt ?? impressive

ik wil wel eens van dichtbij komen kijken

ben zelf met n aj6 incl zf 4hp20 aan de slag om in n serie1 te lepelen.

misschien n mega squirt(indien beter dan OEM) met catalysator ook en ook LPG. 

grtz

• Like 1

django    19

hoi

wat je ziet is de alu koelvloeistof tank [links],,,daarlangs [niet te zien zit remvloeistof tankje ,928 porsche]

bij de accu zit inderdaad de alu ruitensproei tank

mocht je info willen over de inbouw dat kan ,of komen kijken

indien je een aj6 met hp22 wilt inbouwen is het beste dat je de compleet kabelboom en ecu overzet,,,is het makkelijks