Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Noud

X308 Stuurverstelling reparatie

Aanbevolen berichten

Noud    21

Ook in mijn X308 had de stuurverstelling het begeven. Wel electrisch omhoog en omlaag maar het stuur kon niet meer naar me toe komen. Met de uitstekende informatie van keesh in de hand hebben zoon Steven en ik vandaag succesvol het flexibele aandrijfasje vervangen. Het artikel van keesh gaat over de X300. In aanvulling hierop kan ik melden dat het proces voor de X308 iets eenvoudiger is - je hoeft niet het halve dashboard te verwijderen om de stuuras te laten zakken.

Stappenplan:

1. Vervangend flexibel asje bestellen. Is geen officieel los-verkrijgbaar part number maar er zijn leveranciers die het ding wel kunnen leveren. Die voor de X308 is hetzelfde als voor de X300.
  2. Drie kappen rond de stuurkolom verwijderen.
  3. Twee bouten lostmaken van de bovenste ophanging van de stuurkolom. Stuurwiel ondersteunen en iets laten zakken. De onderste ophangingsbouten kan je laten zitten.
  4. Connector van de Reach Motor losmaken. Dit is een gele stekker, makkelijk van de onderkant los te maken. 
  5. Reach Motor in de zwarte houder laten zitten. Deze houder losklikken van de stuurkolom met flinke schroevendraaier. 
  6. Aanschouw het kapotgedraaide asje. Verwijder alle restanten, gebruik een pincet indien nodig.
  7. Nieuw asje in de motor duwen. Nu het geheel weer op zijn plek duwen. Uitlijnen kan lastig zijn, wij hebben het motortje telkens een piepklein stukje laten draaien totdat het asje op zijn plek zat.
  8. Stuurkolom weer vastmaken met de twee bouten, en de kapjes weer vastschroeven.

Noud

IMG_20181228_143729.jpg

IMG_20181228_151613.jpg

IMG_20181228_143742.jpg

IMG_20181228_143056.jpg

IMG_20181228_144123.jpg

IMG_20181228_153519.jpg

• Klasse 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    323

Fijn dat het bij de 308 eenvoudiger is. Een geruststellende gedachte mocht ik ooit de Sjaak zijn.

Wat zijn de afmetingen van het asje? Ik neem tenminste aan dat ze in verschillende uitvoeringen te krijgen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Noud    21

Aad, ik geloof dat keesh er een aantal heeft liggen. Ander kan je terecht bij David Manners in Engeland (JLM12187*CABLE / SDC1)

Noud

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rover827SI    96
19 uren geleden, Noud zei:

Aad, ik geloof dat keesh er een aantal heeft liggen. Ander kan je terecht bij David Manners in Engeland (JLM12187*CABLE / SDC1)

Noud

Dank je wel Noud. Gr.

Aad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen