Jump to content

Recommended Posts

hansvh    473

KAh, dat zijn weer andere.  Heb zelf alleen die in dat cluster tussen de twee grote klokken gedaan, maar forumlid wilfredfoto heeft ook de lampjes gedaan die jij bedoeld. Staat ergens in een topic beschreven , inclusief de bestelnummers

johnny xj6    38
2 minuten geleden, hansvh zei:

KAh, dat zijn weer andere.  Heb zelf alleen die in dat cluster tussen de twee grote klokken gedaan, maar forumlid wilfredfoto heeft ook de lampjes gedaan die jij bedoeld. Staat ergens in een topic beschreven , inclusief de bestelnummers

oké zal eens zoeken op het forum

jaapvanthoff    374

John, als je e bestelnummers hebt, wil ik ze graag ook hebben.

Alle lampjes in de dash wil ik dan ook gelijk gaan vervangen.

Zo t is nu een uur verder, alle dakgoten stroomden over...

Ik heb drie jaren geleden een complete dash van een serie I gekregen voor mijn verjaardag.

Het is de bedoeling die te kunnen laten branden, werkend klokje, helemaal compleet.

Die gaat in de hal aan de muur hangen.

Dimbare gloei- of LED lampen.

En in mijn Serie III  is het blauwe grootlicht lampje nu een soort dwaallichtje....

• 2 months later...
hansvh    473

Je hebt er nu drie maanden de tijd voor :-) ! Ik neem me ook altijd van alles voor, maar als puntje bij paaltje komt vind ik de garage toch weer te koud ;-). Ik ben een watje!

jaapvanthoff    374

Mopper, mopper, mopper.

De hele week in de aanloop van de ophokplicht rijd ik met 50-tinten grijs woon/werk, Appie en natuurlijk mijn favoriete winkel de Hornbach.

Kom ik gisteren bij mijn auto, zie ik een plasje, of beter: de vlek van een verdampt plasje onder de achterzijde van de auto.

Starten, Evergreen top 1000 aan zetten, en achteruit de tuin uit.

Wat zie ik? de plas is aangevuld met vers materiaal en er loopt een spoor welke me achtervolgd!?

Gestopt en in de achterbak gekeken. Daar liep de benzine van de afdekplaat boven het reservewiel naar beneden.

Dat is niet het goede moment, als je naar je werk wil en de daily driver staat 11 km verder in de loods.

Contact weer aangezet en geconstateerd dat benzine met kracht uit de brandstofpomp geperst werd. Veel benzine. Een soort tuinsproeier.

Zo op het relais van de antenne besturing, op de contacten van de elektrische kleppen...

Terug onder de carport durfde ik niet. Brand gevaar, een volle tank, houten schuur...

Laten staan kan ook niet, omdat dan de weg voor Linda's auto volledig geblokkeerd is. 

Ik ben voor de enige en snelste optie gegaan, achteruit de tuin uit, gedraaid en half de dijk op gereden, motor uit.

Vleugel lam staat mijn S-drietje wat iets in de weg, ook voor de buren waar we het dijkpad mee delen.

SNS Barratt gebeld met de vraag of ze een nieuwe pomp in huis hebben, of wel een revisieset.

Blij verrast blijkt een nieuwe pomp in een doosje met "Jaguar" er op, op voorraad te zijn en voor € 100, -  verruilt de pomp zijn leven in een donker magazijn, voor een donkere achterbak.

Een pomp, in een grijs doosje doet dezelfde truuk voor € 35,- IK ben niet eens meer over een revisie setje begonnen.

Gevraagd de pomp te reserveren.

Op mijn winterlijst staan 16 klusjes en klussen.

Ik ben nu een bestellijst aan het opstellen om alles in een keer op te gaan halen.

KeesH vult een draadje: ongelukken met Jaguars.

Ik kijk daar nooit zo veel, omdat ik dat droevig van wordt.

Pas stond er een S3 met een motor brand.

Ik had mooi kunnen aanvullen met een kofferbak brand.

De "les" voor anderen. Een motor brand kun je proberen te voorkomen door alle rubberen brandstof leidingen in de machinekamer "nieuw" te houden. Zie het onderwerp bij de JDCH.

Daar komt nu de investering van een brandstof pomp bij. En zwetende, druppelende o ring was het bij mij niet. Gebarsten en er uitstromen.

jaapvanthoff    374
2 uren geleden, hansvh zei:

aar als puntje bij paaltje komt vind ik de garage toch weer te koud ;-). Ik ben een watje!

+1.

Ik zie een subgroep op het forum komen. De vereniging der Watjes. VDW. Inschrijven is gratis, lange onderbroeken (long John) worden gratis verstrekt aan de leden.

Daarom blijft Dami deze winter  in de schuur bij mijn huis en gaat niet naar de loods 11 km verder.

Voordeel van de schuur bij mijn huis: niet verwarmd, maar wel dicht bij de huis-CV.

Voordeel van de loods, niet verwarmd, maar omdat het een mancave is staat er 28 liter sterke drank...

johnny xj6    38
3 uren geleden, hansvh zei:

Je hebt er nu drie maanden de tijd voor :-) ! Ik neem me ook altijd van alles voor, maar als puntje bij paaltje komt vind ik de garage toch weer te koud ;-). Ik ben een watje!

Ik heb gelukkig een apart gedeelte in de loods met een koelkastje,koffieapparaat en verwarming.😉

• 4 weeks later...
johnny xj6    38

Zo nog een beetje afwerken en naar het volgende. De slangen van de stuurbekrachtiging en zitten er ook op.

Nog de stuurkogels en fusee kogels vervangen. Uitlaat aan passen. Automaat olie vervangen. Motorolie vervangen. Koelvloeistof vervangen met de blauwe. Etc.

20191217_141120.jpg  20191228_134032.jpg  20200104_153534.jpg  20200104_153539.jpg

• Like 1
  • Klasse 2

• 2 months later...
arie-jag    567

Tandjes, hoe lang zitten die filters er al in?

Roestige tanks?

inferieure brandstof (E10)?

Wat rob al zegt: niet fijn voor je pomp(en)

Maar snel inline filter plaatsen voor de pomp(en)

johnny xj6    38

ik heb hem nu 3 jaar, omdat hij inhield bij vol gas het filter vernieuwd. Natuurlijk zelden vol gas gereden.

Omdat ik nieuwsgierig was het filter doorgezaagd en wel verschoten van hoe het filter eruit ziet.

blij dat ik hem vervangen heb en ja inderdaad het zal niet goed zijn geweest voor de pompen.

Ik zal hem over een paar maanden nog een keer vervangen en kijken hoe deze er uit ziet.

Hij rijd nu wel als een speer 😁. ik heb mijn uitlaat aangepast door het y stuk te vervangen door een y stuk met vrije doorlaat. de oude was erg geknepen

de middendempers verwijderd en een kn luchtfilter geplaatst. de aanzuigbuis vervangen door een met een grotere doorlaat.

luchtfilter.thumb.jpg.de29f65537358fd83bb43efc91556264.jpg

johnny xj6    38
14 minuten geleden, Mkickert zei:

Dat zal een goed geluid geven!

Ja zeker. geen ordinaire blerr geluid maar een diepe brom. 😀

geluid van luchtfilter valt mee want ik heb het originele filterhuis gehouden alleen met een grotere diameter rvs aanzuigpijp.