Jump to content
johnny xj6

winterkarweitjes

Recommended Posts

jaapvanthoff    202

John, wat voor bougies heb je gekozen, met de dikke midden electrode of iridium, en waarom?

Ik ben me aan het inlezen voor de komende winterstop:

Injectoren naar Raymond om schoon te maken, nieuwe bougies en alles vervangen waar benzine door stroomt in de machinekamer. 

hansvh    329
3 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Injectoren naar Raymond om schoon te maken, nieuwe bougies en alles vervangen waar benzine door stroomt in de machinekamer. 

Maak de klus iets groter en vernieuw ook de kabelboom van de injectoren. Leuke klus en je gaat zien dat het nodig is zodra je de oude kabelboom gaat ontleden.

hansvh    329

Die klus heb ik in het verleden ook een keer aangepakt:

WP_20160505_004.jpg

Injectoren zelf gereviseerd en ultrasoon gereinigd. Nieuwe benzineleidingen etc.

WP_20160416_001.jpg

Kabelboom injectoren vernieuwd

Intussen van diverse kanten te horen gekregen dat de motor zo mooi loopt. Dit heeft er ongetwijfeld een grote bijdrage in geleverd!

jaapvanthoff    202

Hans, dank je wel voor je aanvulling. Vooral de doorverwijslinkjes zijn waardevol. Maandag even alle draadjes uitprinten. 

IK heb geen last van het orginaliteitsvirus. Is dit dan ook het moment om elektronische ontsteking te vervangen?

Op het JDCH website staat er iets over electronische ontsteking? dast dat?

hansvh    329

Ehh, je hebt een XJ12 uit 1986, dus een HE variant. Die is al voorzien van electronische ontsteking, er komen geen contactpuntjes oid meer aan te pas. Ik heb zelf geen toegang tot de JDCH site, dus kan niet zien welk systeem ze daar bespreken.

jaapvanthoff    202

Waarom heb je de kabel boom zelfgemaakt? Omdat het kan en leuk is?

Is zoiets niet te koop bij de vrienden SNG Barratt?

Moet daar toch de dikke brandstofleiding met die lelijke knik gaan bestellen.

Dank over de tip van de ontsteking.

hansvh    329

Ik heb die zelf gemaakt omdat het een leuke klus is en omdat een kant-en-klare kabelboom (als je hem al kunt vinden) een hele dure optie is. Bij SNG uitsluitend op speciale bestelling leverbaar, kost dan 460,- Euro.

• Like 1

johnny xj6    30

gister maar eens van mijn linker achterdeur de bekleding afgehaald omdat de binnenverlichting en elektrische raam al van af het begin van de aankoop niet werkt.

De verlichting was zo opgelost, die was doorgeknipt. weer hersteld en weer mooi een lampje als een deur opengaat. de elektrische raam is een ander verhaal.

Ik heb gecontroleerd of de motor wel aangesloten is en of hij stroom krijgt vanaf de schakelaar. Dit is wel het geval maar hij werkt dus niet. ik ga er van uit dat het de motor is. een keer vervangen dus.

Omdat ik toch bezig was ook gekeken naar mijn voorste stoelen die elektrisch in hoogte verstelbaar zouden moeten zijn. Ook deze werken dus niet. na inspectie blijken er onder de stoelen 2 losse setjes stekkers te liggen. 1 setje met 2 kabelschoentjes en 1 kabel met een ronde mannetje vrouwtje stekker. Ik kan niet vinden waar die aangesloten moeten worden. iemand een

idee??afbeelding.thumb.png.f7bd91a1f8bb90d448e9ea3a571fd567.png

hansvh    329

Als het goed is zit op het stoeframe een motor waarmee de hoogte van de zitting electrisch kan worden versteld. Deze is aangesloten op een schakelaar aan de voorkant van de zitting met een zwarte en een lichtgroene draad. Vanaf de schakelaar vertrekt dan een zwarte draad (aarde) en een witte draad met roze tracer (voeding via contact geschakeld).

johnny xj6    30
2 minuten geleden, hansvh zei:

Als het goed is zit op het stoeframe een motor waarmee de hoogte van de zitting electrisch kan worden versteld. Deze is aangesloten op een schakelaar aan de voorkant van de zitting met een zwarte en een lichtgroene draad. Vanaf de schakelaar vertrekt dan een zwarte draad (aarde) en een witte draad met roze tracer (voeding via contact geschakeld).

Hahahahah inderdaad als het goed is.😑 net ontdekt hoe ik gemakkelijk de zitting los kan halen en voila geen motor.🤨. alle kabels en schakelaar in de stoel aanwezig maar geen motortje.

tja weet ik dat ook weer. vraag me af of het frame wel geschikt is voor deze optie? kan niet ontdekken hoe deze dan in de hoogte verstelbaar zou moeten zijn?

johnny xj6    30

help... mijn richtingaanwijzers (lampen) werken ineens niet meer. er is geen zekering kapot tenminste niet in de zekeringkast links onder.

weet ook niet welke zekering het moet zijn, staat niet op het dekseltje. Iemand een idee waar ik moet zoeken of wat ik kan doen om het de storing op te sporen?

hansvh    329

Zit er helemaal geen leven meer in? Ook niet als je de alarmschakelaar aan zet? De zekeringen die je moet hebben  zijn de nrs 2 & 10 in de zekeringkast links. Misschien eens een beetje draaien/heen en weer schuiven?

hansvh    329

Mwoah, de zekeringen blijven wat  mij betreft de eerste verdachte. Hieronder een schema zoals het aan elkaar geknoopt zit. De clignoteur (flasher) zit op hetzelfde paneeltje als de hoofd zekeringkast, links daarnaast.

Image 2.jpg

Image 3.jpg

john37    32
14 uren geleden, johnny xj6 zei:

Alarm schakelaar zit er niet meer in, en nee er zit helemaal geen leven meer in.😐

Misschien relay kapot?

Volgens het schema gaat de knipperlichten het NOOIT doen zonder de hazard switch.

Tenzij iemand ooit een  overbruggingen gemaakt heeft speciaal in jouw auto.

• Klasse 1

john37    32
Op ‎9‎/‎22‎/‎2019 om 11:25 AM, johnny xj6 zei:

Hij heeft het altijd gedaan dus zal er inderdaad wel iets gedaan zijn.

In dat geval  zijn het de zekeringen,  of het Knipper relais,

of diodes  als je fikse kortsluiten hebt gehad en de diodes eerder kapot waren dan de zekering.

Kabelbreuk kan natuurlijk ook

• Like 1

johnny xj6    30
Op 9/21/2019 om 6:37 PM, hansvh zei:

Mwoah, de zekeringen blijven wat  mij betreft de eerste verdachte. Hieronder een schema zoals het aan elkaar geknoopt zit. De clignoteur (flasher) zit op hetzelfde paneeltje als de hoofd zekeringkast, links daarnaast.

Image 2.jpg

Image 3.jpg

Ik weet niet wat er gebeurd is maar omdat de hazard switch niet meer aanwezig was is er een omleiding gelegd. Op een of ander manier doet die het niet meer.

Het relay kreeg geen stroom op connector 49, hier via zekering 10 verbinding gemaakt en de richtingaanwijzer doet het weer.

alleen in mijn dashboard doen de lampjes het niet.🤨 Ik zal eens wat lampjes bestellen want dat zijn van die kleine insteek lampjes.

In het schema staat dat er diodes in de bedrading zit maar zijn die nog te krijgen?

hansvh    329

Goed bezig! Met lampjes, bedoel je dan de controle lampjes? Die heb ik vervangen door LED, nu zijn ze overdag ook zichtbaar .

johnny xj6    30
1 minuut geleden, hansvh zei:

Goed bezig! Met lampjes, bedoel je dan de controle lampjes? Die heb ik vervangen door LED, nu zijn ze overdag ook zichtbaar .

ja de controle lampjes die in de snelheidsmeter en toerenteller zitten.