Jump to content

Recommended Posts

johnny xj6    38

Nieuwe remschijf zit erop. mmm ging niet echt van een leie dakje maar was echt was nodig. Snap niet dat hij 2 jaar geleden door de apk is gekomen.  Nu weer alles op zijn plaats proberen te krijgen. ben bang dat dat ook weer niet zal meevallen. 

remachter5.jpgrem_achter1.jpg

remachter2.jpgremachter3.jpgremachter4.jpg

Mkickert    66

Die zijn aardig opgebruikt ja!

Ik heb exact die klus vorig jaar ook gedaan, erg lastig om bij alle bouten en moeren te komen. Succes alvast!

• Like 1

Ik heb dit een aantal jaar geleden van onder de auto gedaan en 2 jaar geleden de volledige achteras gedaan. Als het nog een keer nodig is dan haal ik die as er onder uit. Klusje van een paar uur en de rest gaat veel gemakkelijker. Op een brug zou het nog wel kunnen van onder de auto maar op assteunen is geen leuk werk.

• Like 1

johnny xj6    38
Op 2/7/2019 om 5:38 PM, Rob Vermeulen zei:

Ik heb dit een aantal jaar geleden van onder de auto gedaan en 2 jaar geleden de volledige achteras gedaan. Als het nog een keer nodig is dan haal ik die as er onder uit. Klusje van een paar uur en de rest gaat veel gemakkelijker. Op een brug zou het nog wel kunnen van onder de auto maar op assteunen is geen leuk werk.

Ik heb gelukkig een brug maar dan is het nog geen pretje

20190208_131352.jpg

• 1 month later...
johnny xj6    38

terug van vakantie en gister laatste las werkzaamheden gedaan. viel tegen dat er toch behoorlijk wat vervangen moest worden.

Deze week eindelijk de achter remmen monteren en dan naar de apk. hopelijk dan weer lekker toeren met mijn jag. ik heb het gemist.

• Like 1

• 3 weeks later...
johnny xj6    38
Op 3/10/2019 om 7:31 PM, JWT67 zei:

Succes........ ;)

thanks, remmen zijn klaar. gereviseerd, nieuwe remblokken, en nieuwe schijven hand rem gereviseerd, nieuwe remblokken, handrem afgesteld. pff alles biij elkaar een flink karwei .😴😴

las werk toch nog niet klaar, flink wat werk in de wielkast hoek. maar dan eindelijk naar de keuring.😀

20190326_132242.thumb.jpg.044e6b5e5b69e4cedebeafcd63d0a4fa.jpg20190326_132251.thumb.jpg.f28dff992f69b19f938f8b1aff0a8f01.jpg20190326_132338.thumb.jpg.2a3144cfe97ba45b26527b07f7249d45.jpg20190326_132346.thumb.jpg.ad87fc78b6b7e3ebf62764a1ef34dc07.jpg

hansvh    473

Goed bezig! De handrem is trouwens zelfstellend, dus zo heel erg veel werk zal dat niet geweest zijn. Grootste probleem is die remklauwen eraf krijgen, maar je hebt een brug zie ik? Is dat bij een doe-het-zelf garage?

johnny xj6    38
1 minuut geleden, hansvh zei:

Goed bezig! De handrem is trouwens zelfstellend, dus zo heel erg veel werk zal dat niet geweest zijn. Grootste probleem is die remklauwen eraf krijgen, maar je hebt een brug zie ik? Is dat bij een doe-het-zelf garage?

ik heb zelf samen met een vriend een kleine loods met brug en garage gereedschap.😀

• Like 1

hansvh    473
16 uren geleden, johnny xj6 zei:

ik heb zelf samen met een vriend een kleine loods met brug en garage gereedschap.😀

Potdorie, ik ben jaloers :-) ! Kunnen we niet overgaan tot oprichting van de Eerste Eindhovensche Jaguar Sleutel Club ;-) ?

johnny xj6    38
3 uren geleden, hansvh zei:

Potdorie, ik ben jaloers :-) ! Kunnen we niet overgaan tot oprichting van de Eerste Eindhovensche Jaguar Sleutel Club ;-) ?

hahhahaha tja zou wat zijn maar gezien mijn wagen park en bijhorende onderhoud en lopende projecten die van mijn vriend is de brug bijna constant bezet.

we komen tijd tekort, misschien iets als ik gepensioneerd ben 😀😉

maar als ik iemand vooruit kan helpen issie welkom. we hebben ook een banden apparaat en banden balanceerapparaat. voor een zacht prijsje balanceren en

verwisselen we banden.

loots.thumb.jpg.ec1ea591dda5d6fcec127b8cf02847ac.jpg

johnny xj6    38
Op 3/26/2019 om 3:23 PM, johnny xj6 zei:

thanks, remmen zijn klaar. gereviseerd, nieuwe remblokken, en nieuwe schijven hand rem gereviseerd, nieuwe remblokken, handrem afgesteld. pff alles biij elkaar een flink karwei .😴😴

las werk toch nog niet klaar, flink wat werk in de wielkast hoek. maar dan eindelijk naar de keuring.😀

20190326_132242.thumb.jpg.044e6b5e5b69e4cedebeafcd63d0a4fa.jpg20190326_132251.thumb.jpg.f28dff992f69b19f938f8b1aff0a8f01.jpg20190326_132338.thumb.jpg.2a3144cfe97ba45b26527b07f7249d45.jpg20190326_132346.thumb.jpg.ad87fc78b6b7e3ebf62764a1ef34dc07.jpg

Pff dik afgekeurd; doorgerotte veerschotel links, doorgerotte reactie stang links, 2 kapotte stofhoezen rechts voor.

Inmiddels veerschotel vervangen. rot karwei weer..  reactie stang is er al af, nieuwe is onderweg. nog te doen de twee fuseekogels, ik vervang ze maar meteen door nieuwe.

Tja niet verwacht al dit werk toen ik hem in de stalling zette.😳🤔

hansvh    473

Let even op bij de bestelling van de fuseekogels. Oorspronkelijk zitten er fuseekogels in die uit verschillende onderdelen bestaan (kogel/shims/behuizing etc.). Je kunt er beter fusees van de XJ40 in zetten, zijn uit één stuk. Je hebt in dat geval wel andere boutjes nodig.

johnny xj6    38
Zojuist, hansvh zei:

Let even op bij de bestelling van de fuseekogels. Oorspronkelijk zitten er fuseekogels in die uit verschillende onderdelen bestaan (kogel/shims/behuizing etc.). Je kunt er beter fusees van de XJ40 in zetten, zijn uit één stuk. Je hebt in dat geval wel andere boutjes nodig.

Oke bedankt maar ik had ze al besteld. nu maar hopen dat ze goed zijn.🤔

hansvh    473

Och, passen zullen ze in ieder geval wel. De originelen bestaan alleen uit wat meer losse onderdelen. Weet je zo het partnummer van je bestelling?

hansvh    473

Als ik even de partnrs google dan komen de goede fuseekogels bovendrijven, dwz die uit één stuk. Moet je alleen nog wat kortere boutjes hebben, of de zaag in de bestaande zetten ;-) .

johnny xj6    38
9 minuten geleden, hansvh zei:

Als ik even de partnrs google dan komen de goede fuseekogels bovendrijven, dwz die uit één stuk. Moet je alleen nog wat kortere boutjes hebben, of de zaag in de bestaande zetten ;-) .

komt goed hans. een paar boutjes inkorten lukt me nog wel. verlengen zou moeilijker zijn. 😀

maar weer bedankt voor het meedenken. 

john37    83
6 uren geleden, johnny xj6 zei:

Pff dik afgekeurd; doorgerotte veerschotel links, doorgerotte reactie stang links, 2 kapotte stofhoezen rechts voor.

Inmiddels veerschotel vervangen. rot karwei weer..  reactie stang is er al af, nieuwe is onderweg. nog te doen de twee fuseekogels, ik vervang ze maar meteen door nieuwe.

Tja niet verwacht al dit werk toen ik hem in de stalling zette.😳🤔

NIET leuk.  Wel veel plezier gewenst bij het herstellen.

johnny xj6    38
18 uren geleden, john37 zei:

NIET leuk.  Wel veel plezier gewenst bij het herstellen.

geeft altijd wel weer veel voldoening als het gelukt is en de vervelende momenten zijn dan snel vergeten.🤗

johnny xj6    38

en ja eindelijk goed gekeurd. 😀😀

Niet alles kunnen doen wat ik wilde maar ja zijn nu geen winterkarweitjes meer.

Nu eerst weer lekker rijden.

johnny xj6    38
7 minuten geleden, hansvh zei:

Top! Die van mij is na de Pasen aan de beurt voor de APK. Blijft altijd spannend ;-) !

ja altijd maar nu waren mijn afkeurpunten op het gebied van veiligheid terecht, en was toch wel blij dat de keuringsmeester het gezien had.

had er niet aan moeten denken als de veer door de veerschotel geschoten was of dat de reactiestang gebroken was.

• 3 months later...
  • 1 month later...
johnny xj6    38

omdat mijn xj s'morgens een paar honderd meter op 5 cilinders liep nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels besteld. Zou een karweitje moeten zijn van een half uurtje maar is toch iets langer geworden. de oude bougies vervangen door de nieuwe bougies, de bougiekabels een voor een vervangen. zorgvuldig alles netjes aangedrukt, verdeelkap schoongemaakt en de contacten wat opgeschuurd. Proefritje gemaakt en liep ontzettend slecht, onregelmatig. verdeelkap weer er af gehaald de kabels weer opnieuw gemonteerd. liep nog slecht. de oude bobine kabel weer gemonteerd, liep nog slecht. Bougies er weer uit en wat bleek de vierde bougie zat helemaal dicht geen opening tussen de elektrode en de elektrode zat ook nog scheef, waarschijnlijk gevallen of zo. alle bougies maar ff nagekeken, alle hadden een andere elektrode afstand. allemaal maar gelijk gezet.

tig bougies vervangen maar nooit gehad dat nieuwe bougies problemen veroorzaakten.

O ja en hij loopt nu weer mooi zo als het hoort.