johnny xj6 38 Report post Posted December 23, 2018 Omdat de jag toch gedwongen in de winterslaap staat wat tijd om wat karweitjes te doen. 1 twee rotte plekken ,dorpel en linker wielkast repareren. 2 zekeringkast vervangen 3 achterremmen nakijken, rechterkant blijft hangen. 4 y pijp uitlaat aanpassen. De uitlaat wordt daar behoorlijk geknepen. 20181222_134344.thumb.jpg.7b9672989fd77f0e9821599fe1d3b4f3.jpg 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
hagstrum 35 Report post Posted December 25, 2018 Blijven verzorgen is de boodschap! Goed bezig!!! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jaapvanthoff 372 Report post Posted December 28, 2018 Voor een winterkarweitje moet het eerst koud zijn... Ik heb er 10+ Quote Share this post Link to post Share on other sites
wimb 631 Report post Posted December 29, 2018 Jaap, kou is een emotie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted December 29, 2018 Een jaguar rijden is pas emotie. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jaapvanthoff 372 Report post Posted December 29, 2018 Kou is emotie... Begin december moest ik naar zuid Frankrijk. Ben ik halverwege brandt de dynamo door. Frankrijk en Saab zijn geen vrienden. Dus de auto naar NL laten brengen. dat duurt minstens 14 dagen, De Serie 3 staat in het kwart tarief. De X was er toen nog niet. Dus de hele maand op de motor woon - werk, en net in die perioden zakte het kwik 's nachts onder de nul. Das fris, emotioneel fris.. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stephan80 93 Report post Posted December 29, 2018 hoe herkenbaar. Ik rijdt ook al een aantal weken met de motor. In mijn geval vanwege gebrek aan waterdicht (vanaf onder) x308je. Nog ff met de s2 gereden, maar daarvan liep de aircopomp vast+pekel op de weg. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n last heb van de kou met mn uitrusting en daarnaast hebben we nog behoorlijk geluk met de temperaturen en gladheid. johhnyxj6, Succes met de series fix Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted December 30, 2018 Tja het leven kan zo mooi zijn.omdat mijn vriendin niet in mijn Chevrolet station durft te rijden rijden we vaak in een 10 jaar oud ka'tje. Niet echt mijn favoriete vervoermiddel maar wel droog. Blij als dadelijk maart is en de jag weer de weg op kan. In maart weer apk voor 2 jaartjes. Hopelijk gaat hij zonder problemen door de apk. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 7, 2019 ff een update'tje oud nog een body coating erop en dan moet het oké zijn. nieuw 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted January 9, 2019 Ziet er weer hard uit! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 9, 2019 35 minuten geleden, Mkickert zei: Ziet er weer hard uit! Was niet zo makkelijk. Is plaat over plaat daar. Beetje vreemde constructie. Maar kan er weer jaren tegen. Blijkt toch meer roest te hebben dan gedacht. Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 274 Report post Posted January 16, 2019 Ik heb nog een RVS(igge) voorpijp liggen. Is te koop mocht je er belang bij hebben. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 16, 2019 11 minuten geleden, XJeej zei: Ik heb nog een RVS(igge) voorpijp liggen. Is te koop mocht je er belang bij hebben. Bedoel je de Y pijp? Heb je een foto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 20, 2019 Inmiddels begonnen aan de achteremmen. Links achter loopt aan. Plan was om deze alleen gangbaar te maken maar nu blijkt dat de rechterremklauw lekt bij de zuiger. Dus reviseren. Maar dan moet deze er wel uit. Nu heb ik hier ergens gelezen dat dat kon zonder de achtertrein eruit te halen. Tja ik heb het geprobeerd maar krijg de remklauw niet tussen de stangen uit. Ik heb de remklauw los, remleiding los, handrem kabel los. Wat ben ik vergeten? Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 20, 2019 A gevonden hier op het forum Moet dus de 2 boutjes van de handrem los maken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 20, 2019 Nu ben ik op zoek naar een revisie set voor de achterrem klauw maar kan die niet vinden bij barret. Iemand een idee waar wel? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gijzzy 10 Report post Posted January 20, 2019 Laatst nog gedaan, dit is wat je nodig hebt: 1X AAU 3380 Remrevisie set achter (rubberen afdichtingen) 4X AAU 3377SS Remzuiger achter (dit is de RVS uitvoering) 1X JLM 1513 Remblokken en eventueel: 1X JLM 1514 Handrem blokken omdat je het toch los hebt liggen 1X CBC 1392 Remslang achter (ook als RVS leverbaar) Maar ze verkopen ook complete AAU 3379* Links achter remklaauw AAU 3378* Rechter remklaauw Momenteel staan ze bij de aanbiedingen. Dit is zonder de remschijven, want dan heb je nog wel wat meer werk. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 20, 2019 Dank je wel gijs. Mooi met artikenummer bedankt.ik vind het bij garret een beetje verwarrend. Niet overal staat xj6 serie3 wel dan xj12 serie3. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jag42 150 Report post Posted January 20, 2019 Ontdekte vandaag wat droogtescheurtjes in mijn voorbanden 245-45-18. Volgens de codering (zie foto) lijken deze banden van 2012. Profiel is nog ruim 5mm maar wil toch maar op zoek gaan naar twee nieuwe voorbanden of twee minder dan 4-5 jaar oude voorbanden met 5mm of meer profiel. Mocht een van jullie nog banden hebben liggen die hieraan voldoen neem ik ze graag over. En voor het geval iemand nog ‘stalling of afragbanden zoekt voor ik ze weggooi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 21, 2019 13 uren geleden, Jag42 zei: Ontdekte vandaag wat droogtescheurtjes in mijn voorbanden 245-45-18. Volgens de codering (zie foto) lijken deze banden van 2012. Profiel is nog ruim 5mm maar wil toch maar op zoek gaan naar twee nieuwe voorbanden of twee minder dan 4-5 jaar oude voorbanden met 5mm of meer profiel. Mocht een van jullie nog banden hebben liggen die hieraan voldoen neem ik ze graag over. En voor het geval iemand nog ‘stalling of afragbanden zoekt voor ik ze weggooi. Misschien beter om een eigen topic te maken?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 28, 2019 de remklauwen zijn eraf. nu nog 1 remschijf vervangen. revisie onderdelen zijn binnen. nu kan het schoonmaken en monteren beginnen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 31, 2019 remklauwen zijn nu schoongemaakt en gereviseerd, viel eigenlijk niet tegen maar ik had het al eens eerder gedaan bij mijn fiat spider. Toch blij met de ruime onderdelen voorziening bij sng Barratt, bij het demonteren van de handrem klauwen een veertje kwijtgeraakt. bij sng barratt gewoon op voorraad, ben er blij mee. wat blijkt nu; ik dacht dat de linkerremklauw bleef hangen omdat daar een schavend geluid vandaan kwam. Maar bij het schoonmaken en vervangen van de rem blokjes van de handrem bleek dat van 1 handremklauw de remblokjes helemaal versleten waren. zodat een klauw ijzer op ijzer tegen de remschijf kwam. Nu nog een remschijf vervangen en dan alles weer monteren. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
XJeej 274 Report post Posted January 31, 2019 Waar heb je de remslang weg? Ik heb 3 stuks nodig maar kom steeds uit op €60 (wat ik te veel vind) Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted January 31, 2019 1 uur geleden, XJeej zei: Waar heb je de remslang weg? Ik heb 3 stuks nodig maar kom steeds uit op €60 (wat ik te veel vind) ik heb gijs zijn raad opgevolgd, heb wel de rvs gepakt kost 23 euro. ook al voor ongeveer 10 euro de standaard versie bij sng barratt 1X CBC 1392 Remslang achter (ook als RVS leverbaar) Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnny xj6 38 Report post Posted February 1, 2019 ik heb een kleine handleiding gemaakt voor mijzelf als ik in de toekomst nog een keer voor deze klus kom te staan. Tja leeftijd mijn geheugen ook niet alles meer dus leek het me wel handig. misschien dat iemand het ook kan gebruiken. Achterremklauw verwijderen . Allereerst verwijder de plaat (fig onder het frame en remklauwen. Zorg dat je een bakje hebt waar je alle kleine onderdelen zoals boutjes e.d. opbergt zodat je ze niet kwijt raakt. Ontspan de handremkabel door de splitpen (J104/75) te verwijderen of de stelbout los te draaien. Verwijder de handremkabel van de handremklauwen. Maak de veer los van handrem arm (fig 25-2). Tik de borgplaat terug zodat je de bouten los kunt draaien van de handremklauw. (fig 25-3) draai de bouten los (fig 25-4).haal de bouten en het borgplaatje(fig 25A-9751) plus onderliggende plaatje (fig 25A-9750) eruit en leg dit in het bakje voor de losse onderdelen. Tik nu de handrem klauw los, kan soms een behoorlijke ‘tik’ nodig zijn. Nu kan de achterrem klauw los gemaakt worden. Draai de nippel van de remleiding los (fig 24-2) verwijder de remblokken door de borgveertjes uit de pennen te trekken en trek de pennen (fig 24-3)eruit. Verwijder nu de remblokken. Verwijder de ‘lockwire’ die bouten van de remklauw zekeren. Nu het moeilijke en waar je moeilijk bij kunt. Gebruik altijd een platte ringsleutel 16 bij het los draaien van de bevestiging bouten van de remklauw. Met een steeksleutel zal dit moeilijk gaan plus de kans dat je de bouten rond maakt is groot. Er is niet veel ruimte maar het is mij ook gelukt dus het is mogelijk. Wanneer de bouten eindelijk helemaal los hebt gedraaid kun je de remklauwen over het achterframe tillen. Achterremklauwen verwijderen.docx 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.