Jump to content
nl12358

De dader is gevlogen

Recommended Posts

nl12358    7

Doe je je best om je Jag er zo nieuw mogelijk uit te laten zien. Kom je vanuit je werk 's middags bij je Jag aan en dan zie je dit 😤🤬

Geen briefje, geen getuigen 😢

1.jpg

2.jpg

3.jpg

• Verdrietig 3

Pizzaman    703

Shiiiiittttt nou ik zou de boel bij elkaar vloeken dat het niet normaal was.

Lijkt mij dat het een veeg is van een dikke 4x4, politie erbij halen.

Je kan namelijk dergelijke schades claimen bij het waarborgfonds.

KLIK HIER

Fasett    164

Kijk of je misschien in het beeldveld van een (beveiligings)camera stond. Dan kan je naar de beelden (laten) vragen, laten bewaren, en opgeven bij de aangifte politie en verzekering.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nl12358    7

Wel aangifte gedaan, maar het waarborgfonds doet niets, want dan heb ik een getuige nodig die wil getuigen dat ik 'm schadevrij heb geparkeerd en die heb ik niet. Lijkt mij idd ook een 4x4 gezien de hoogte. Ben alle parkeerterreinen van mijn werk al afgeweest naar een witte auto met schade, maar helaas :-(

Jag42    120

G*dsamme wat een low life om iemand met zo’n schade op te zadelen.

Dit is wel overigens de reden dat ik mijn auto altijd all risk verzeker.

rover114    699

Als het op eigen terrein was dan is er vast een camera die inkomend/uitgaand verkeer heeft gefilmd lijkt me.

bizar dat ( zeker op afgesloten terrein) iemand doorrijdt na een aanrijding .

😢😿😢😿

maar ja wat leapingxjr al zegt, veel mensen geven er blijkbaar niks om dat ze iemands trotse bezit beschadigen.:no:

arie-jag    394

Kan ook een bezorg busje of klein vrachtautotje geweest zijn die probeerde te keren ofzo en dan met achterzijde(staal constructie) tegen jouw voorkant zat?

Bezorgers gehad die dag?

Waarbogfonds heb ik ook 1 x moeten gebruiken voor een megadeuk in mijn toenmalige werkauto, daar was de dader er ook vandoor gegaan.. grrrr

Had gelukkig wel getuige die met mij was meegereden, heb toen gelukkig uitgekeerd gekregen.

Fasett    164
Als het op eigen terrein was dan is er vast een camera die inkomend/uitgaand verkeer heeft gefilmd lijkt me.
bizar dat ( zeker op afgesloten terrein) iemand doorrijdt na een aanrijding .

maar ja wat leapingxjr al zegt, veel mensen geven er blijkbaar niks om dat ze iemands trotse bezit beschadigen.:no:

Cameratoezicht op ingaand verkeer kan je ook helpen met het aantonen van schadevrij aankomen. Die beelden zijn mogelijk aannemelijk voor het fonds om toch uit te keren. Enige coulance is dan gevraagd vanaf het camerastandpunt tot aan de parkeerhaven waar je stond. Video als ‘getuige’.

• Like 1

Pizzaman    703
19 hours ago, nl12358 said:

Wel aangifte gedaan, maar het waarborgfonds doet niets, want dan heb ik een getuige nodig die wil getuigen dat ik 'm schadevrij heb geparkeerd en die heb ik niet. Lijkt mij idd ook een 4x4 gezien de hoogte. Ben alle parkeerterreinen van mijn werk al afgeweest naar een witte auto met schade, maar helaas :-(

Vet shit. printer een keer misbruiken, en de parkeerplaats af met velletjes onder de voorruit?

Er op wijzen dat bij een mede-parkeerder die zoiets doet, straks de volgende aan de beurt kan zijn.

Vaak houden mensen niet van 'klikken' maar de kans zit er in dat ze 'm straks zelf tegenkomen.

Laan    734
21 uren geleden, Fasett zei:

Cameratoezicht op ingaand verkeer kan je ook helpen met het aantonen van schadevrij aankomen. Die beelden zijn mogelijk aannemelijk voor het fonds om toch uit te keren. Enige coulance is dan gevraagd vanaf het camerastandpunt tot aan de parkeerhaven waar je stond. Video als ‘getuige’.

Juist op dat stukje tot de parkeerplek kan je zelf iets geraakt hebben. Je kan beter bijvoorbeeld even een collega aanwijzen als getuige voor het wbf.

Laan    734

Enkele gewaardeerde forumleden hebben via PB aan mij hun bezorgdheid getoond over wat ik hierboven het gepost. Voor de goede orde even iets meer over mijn kijk (als forumlid, niet als verzekering intermediair) op zo'n vervelende situatie die de TS heeft gepost.

Zou de S type WA-casco verzekerd zijn geweest, dan wijst het WBF een claim af. Want die valt onder de dekking van de eigen verzekering. Als je dit dan claimt bij je verzekeraar dan zal ten eerste een eigenrisico in mindering worden gebracht. Vervolgens heeft deze schade invloed op de positie die men heeft op de bonus/malus ladder. Dat kan een forse invloed hebben op de B/M korting en de premie die je de komende jaren gaat betalen. Per geval kan je zo een rekensom maken of claimen zinvol is, of een sigaar uit eigen doos vragen aan je verzekeraar. Hierom worden schades zoals deze vaak niet geclaimd, maar zelf betaald, ondanks dat men heeft gekozen voor een goede "allrisk" verzekering. 

Heb je gekozen voor een WA of WA+ verzekering dan is een claim niet mogelijk. Dien je de claim toch in dan zal de verzekeraar deze schriftelijk afwijzen. Met deze afwijzing kan je dan naar het WBF. Daarmee ontstaat dan de kans dat je toch een vergoeding van de schade krijgt. In feite ben je dan met je goedkopere, kleinere verzekering, vaak beter af dan iemand die een allrisk dekking heeft gekozen. Vind ik best bijzonder. Maar goed, het WBF wil wel een getuige verklaring. Dus als dit gebeurt zonder een medereiziger en op een afgelegen plek waar de aanwezigheid van getuigen die hebben gezien dat je auto zonder schade is achtergelaten niet aannemelijk is, dan heb je al snel meer pech. Alsof het voorval dan minder erg is of zo? Of ben je dan minder gedupeerd? 

In geval van TS begrijp ik dat dit is gebeurd op een grote parkeerplaats op het werk. Het lijkt me dan zeer aannemelijk dat er collega's zijn die de auto hebben opgemerkt zonder schade. Zo'n collega wijs je dan aan als getuige. Dat is wat anders dan een willekeurige collega aanwijzen of omkopen en die wat laten verklaren. Dat kan ik niet propageren, hoewel de procedure rond een claim bij het WBF dit wel uitlokt. Naar mijn bescheiden mening is de WBF regeling wat onnozel samengesteld, maar moet het in dit geval van TS wel mogelijkheden bieden.

• Like 2

Pizzaman    703
28 minutes ago, Laan said:

Dat is wat anders dan een willekeurige collega aanwijzen of omkopen en die wat laten verklaren. Dat kan ik niet propageren, hoewel de procedure rond een claim bij het WBF dit wel uitlokt. Naar mijn bescheiden mening is de WBF regeling wat onnozel samengesteld....

:money:

nl12358    7

Tja het is vakantietijd en veel mensen zijn al wek. Het was op het dak van de eigen parkeergarage. Ik heb notabene zicht op mijn auto vanaf mijn werkplek en de hele dag stond er iemand naast, maar ik lette niet op auto's die er tegenover gestaan hebben, die mijn auto mogelijk geraakt heeft. Tja en wat hierboven staat, slechte mentaliteit idd en het is waarschijnlijk nog een collega geweest. Heb al een offerte binnen. Schadepost van 1195Euro 😥 Zonde geld, maar met deuk is het zonde auto

rover114    699
Op 12/21/2018 om 12:18 PM, Laan zei:

Enkele gewaardeerde forumleden hebben via PB aan mij hun bezorgdheid getoond over wat ik hierboven het gepost. Voor de goede orde even iets meer over mijn kijk (als forumlid, niet als verzekering intermediair) op zo'n vervelende situatie die de TS heeft gepost.

Zou de S type WA-casco verzekerd zijn geweest, dan wijst het WBF een claim af. Want die valt onder de dekking van de eigen verzekering. Als je dit dan claimt bij je verzekeraar dan zal ten eerste een eigenrisico in mindering worden gebracht. Vervolgens heeft deze schade invloed op de positie die men heeft op de bonus/malus ladder. Dat kan een forse invloed hebben op de B/M korting en de premie die je de komende jaren gaat betalen. Per geval kan je zo een rekensom maken of claimen zinvol is, of een sigaar uit eigen doos vragen aan je verzekeraar. Hierom worden schades zoals deze vaak niet geclaimd, maar zelf betaald, ondanks dat men heeft gekozen voor een goede "allrisk" verzekering. 

Heb je gekozen voor een WA of WA+ verzekering dan is een claim niet mogelijk. Dien je de claim toch in dan zal de verzekeraar deze schriftelijk afwijzen. Met deze afwijzing kan je dan naar het WBF. Daarmee ontstaat dan de kans dat je toch een vergoeding van de schade krijgt. In feite ben je dan met je goedkopere, kleinere verzekering, vaak beter af dan iemand die een allrisk dekking heeft gekozen. Vind ik best bijzonder. Maar goed, het WBF wil wel een getuige verklaring. Dus als dit gebeurt zonder een medereiziger en op een afgelegen plek waar de aanwezigheid van getuigen die hebben gezien dat je auto zonder schade is achtergelaten niet aannemelijk is, dan heb je al snel meer pech. Alsof het voorval dan minder erg is of zo? Of ben je dan minder gedupeerd? 

In geval van TS begrijp ik dat dit is gebeurd op een grote parkeerplaats op het werk. Het lijkt me dan zeer aannemelijk dat er collega's zijn die de auto hebben opgemerkt zonder schade. Zo'n collega wijs je dan aan als getuige. Dat is wat anders dan een willekeurige collega aanwijzen of omkopen en die wat laten verklaren. Dat kan ik niet propageren, hoewel de procedure rond een claim bij het WBF dit wel uitlokt. Naar mijn bescheiden mening is de WBF regeling wat onnozel samengesteld, maar moet het in dit geval van TS wel mogelijkheden bieden.

Dank voor deze uitleg Mark.

Wist dit zelf niet ..

IDD Wel bizar idd , dat het waarborg fonds uitsluitend is voor mensen die NIET kiezen voor de beste dekking van hun wagen. 

De gene die minder om hun wagen geven zijn dus wel gedekt tegen onheil van dit soort paupergedrag, en de gene die wel goed gedekt wil  zijn niet.

Echt Nederlands 😤