Ga naar inhoud
jaapvanthoff

Controle of een X Type de meest actuele navigatie versie heeft.

Aanbevolen berichten

jaapvanthoff    146

In mijn X-ie ligt een navigatie CD met het jaartal 2005.

Hoe kan ik zien of er een nieuwere versie in mijn auto zit?

En / of is een actuele CD nog te verkrijgen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    117

Ik heb ook de laatste 2012, maar ik zou dat geld er niet aan uitgeven. Ik rij namelijk best wel vaak in niemandsland.

Ik heb nu een vlakke mini USB lader in de 12v sigaretten aansteker en superkort kabeltje én leg mijn telefoon dan in de asbak mocht ik Navi of opladen nodig hebben. Google maps altijd up-to-date

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaapvanthoff    146

Ik gebruik mijn Zumo als navigatie.

Die is inmiddels 6 - 7 jaren oud.

Weggooien doe ik niet; de Zumo past op mijn motor, hard bekabeld, en in 50-tinten grijs en de Saab.

Het gebeurt dat mijn oude kaarten het niet meer weten, dan ga ik kort over op Google maps. Actuele verkeersinfo, snelste route etc.

En dan weer snel terug naar Flitsmeister die altijd aanstaat. (moet) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    151

Ik gebruik ook navigatie op iPhone als ik echt in een onbekende omgeving moet zijn en dan vaak alleen voor het laatste stuk. Desondanks heb ik na aanschaf de navigatiesoftware van mijn STR geüpdate naar de meest recente versie. Integratie met audio (radio, cd/-wisselaar) is soms fijner en bovendien heb ik navigatie vrijwel altijd als weergave op het scherm, dus dan is zo goed als mogelijke overeenkomst met realiteit fijn.

Op de motor overigens ook Zumo en in de camper eveneens Garmin :DD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fasett    143

Ook ik heb voor mijn Saab 9-5 twee/drie jaar geleden de toen laatste versie gekocht. Daarbij had ik de audio/navi van mijn voorgaande 9-3 overgezet op de plek van de originele radio zonder navi. De update kostte meer dan 100,-, ik weet het niet meer precies. Ik zou het niet weer doen. Ik zou de kosten van apparatuur en software update me besparen. De navi zit erin maar ik gebruik het eigenlijk niet. 

Vanaf het begin liep de update al weer achter op de snel veranderende infrastructuur in Nederland. Niet alleen de nieuwbouw wijken of industrie terreinen. Denk ook aan de diverse wijzigingen van snelweg aansluitingen bijvoorbeeld nabij Amsterdam en Eindhoven. Over het aanleggen van rondwegen in de buitengebieden om kleine steden en dorpen verkeersluw te maken. Als je dan twee navi's hebt is de grap om ze beiden aan te zetten. Ik ben meer tevreden over google maps dan de Navtech. Zowel in de reisadviezen als de snelheid waarmee alternatieve routes wegens knelpunten worden voorgelegd. 

Dat maakt dat bij mij eigenlijk altijd google-maps aanstaat. Gelijktijdig met Flitsmeister. Laatste niet omdat ik een snelheidsduivel ben. Eerder omdat ik anticipeer op mede weggebruikers en mezelf betrap 'mee te gaan' op wegen die ogenschijnlijk sneller bereden kunnen worden dan de max snelheid aangeeft. Maps en flitsmeister bijten elkaar niet, en wisselen elkaar automatisch af als er iets te melden is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    151

Zelfs de meest recente kaart van navigatiesoftware loopt achter op de werkelijkheid, want op enig moment worden wijzigingen niet meer verwerkt om een versie uit te kunnen brengen. Bovendien was het vroeger met wegenkaarten op papier niet anders en die kocht je ook niet ieder jaar nieuw :wink:

Google Maps gebruik ik niet, omdat Google mijn verplaatsingen niet hoeft te weten. Ik gebruik om vergelijkbare ook geen Facebook. Tja, ben van de generatie die nog wegenkaarten op papier heeft gebruikt :mrgreen:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    117

Google maps bied je ook de mogelijkheid om een geselecteerde offline map te downloaden zoals ik heb gedaan. Is wel bijna 700mb voor Benelux.

Verstuurd vanaf mijn HTC One A9 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    151
2 uren geleden, LeapingXJR zei:

Google maps altijd up-to-date emoji6.png

39 minuten geleden, LeapingXJR zei:

Google maps bied je ook de mogelijkheid om een geselecteerde offline map te downloaden zoals ik heb gedaan. Is wel bijna 700mb voor Benelux.

Ehhh ..... hoe vaak vernieuw je de download e/o hoelang gebruik je die al? :angel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    117
18 uren geleden, EricS-TR zei:

Ehhh ..... hoe vaak vernieuw je de download e/o hoelang gebruik je die al? :angel:

Ook hier heb je een keuze je kan offline map iedere dag of automatisch updaten

353b893aee923b851774f13932742850.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaapvanthoff    146

Als alternatief voor Google: DuckDuckGo. Deze internet browser zegt je niet te volgen en niets van je op te slaan. Wat Google van je weet is gewoon eng.  

Misschien dat ik in combinatie met Adblock Plus nog wat buiten de deur kan houden aan reclame.

Iedereen die meegedacht heeft over een actuele route planner en of hoe te controleren: er zit een navigatie CD-2012 in!

Via het onderliggende informatie systeem uitgezocht of er storingsmeldingen zijn. Antwoord: nul!   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    151
15 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Iedereen die meegedacht heeft over een actuele route planner en of hoe te controleren: er zit een navigatie CD-2012 in!

Tja, aan een nieuwere kan ik je helaas niet helpen :wink:

15 minuten geleden, LeapingXJR zei:

Ook hier heb je een keuze je kan offline map iedere dag of automatisch updaten

..... maar doe je dat ook? :DD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    151

.......... maar zet je ook wifi en datagebruik onderweg uit?

Ik neem aan van niet, omdat je dat voor andere apps wilt gebruiken en dus navigeer je ondanks de offline kaart blijkbaar toch online in dat geval

Nadat u een kaart heeft gedownload, kunt u de Google Maps-app gebruiken zoals u gewend bent. Als uw internetverbinding traag is of als u geen internetverbinding heeft, gebruikt Google Maps uw offline kaarten voor routebeschrijvingen.

:idea:

Google weet meer van je dan je denkt :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    117

Nee hoor data en GPS staan altijd aan. Gewoon alle locatie en volg systemen uitschakelen van Google en daarbij ik heb niet zoveel te verbergen. En mochten ze mijn locatie willen weten van als 1 van die miljarden mensen die Google maps gebruiken doen ze maar  

01a4270955bdf19646880f79dc707304.jpg408df1481435cd0bc972f55b11ce6f5a.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen