Jump to content
Levi96

XJ Souvereign 2.9 winterproject !!

Recommended Posts

Levi96    2

Dag beste Jaguar fanaten, zoals jullie al zagen in het topic waar ik me heb voorgesteld, heb ik me een Souvereign 2.9 uit 1987 aangeschaft. Hij heeft een beetje laswerk aan de achterste bumperhoeken, en de voorste wielscherm moeten vervangen worden. 

Ook is er een brandstofprobleem maar daarvoor heb ik dit topic gestart zodat jullie een beetje de werkzaamheden kunnen volgen van het project. 

De motor krijgt al ontsteking, ik heb de Bougies, bougiekabels, rotorkap en rotor al vervangen. En toen ik het brandstofsysteem wou nakijken, stuitte ik op iets heel ergs.... Mijn benzinefilter zat vol bruine prut, mijn benzinepomp werkte niet meer. En het probleem was inderdaad wat ik had gedacht. De Jaguar heeft sinds 2000 stilgestaan met blijkbaar een lege tank. Dus de tank is volledig verroest van binnen... Maar dan ook helemaal van boven tot onder... Ik kan binnenin niet meteen een proper roestvrij stuk metaal vinden. Dus die tank is naar zijn grootje...

Levi96    2

Ik heb al wel een nieuwe brandstofpomp en een brandstoffilter gekocht. Dus die heb ik al. Dus nu alleen nog een andere tank vinden en dan kan ik proberen of de motor start. Ohja... De motorolie en de oliefilter is ook al vervangen.

Weet er trouwens iemand hoe ik de tank eruit haal? Ik heb onder de wagen de benzinepomp al verwijderd, heb de Beugels van de benzinetank al losgemaakt, en al de zooi die rond de tankdop zit weggehaald.... Maar ik krijg de tank er niet uit. Precies of de tank onderaan met iets blijft vasthaken... Ik heb namelijk geen brug of een smeerput, en ik kan enkel onder de auto gaan liggen. En ik zie niet meteen iets van een extra bout of beugel waar de tank onderaan nog mee vast zit. Kan er iemand mij hiermee helpen met het verwijderen van de tank? Alvast bedankt!