Ga naar inhoud
rivolta

Water onder achterbank 1998 XJR

Aanbevolen berichten

rivolta    13

Ik heb opeens water onder de achterbank van mij XJR, rechtsachter vooral, zeiknat.

Eerst dacht ik dat ik een raam open had laten staan maar dus niet.

Iemand een idee waar dat vandaan kan komen? Ik heb geen sunroof.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    261

Onder de achterbank, dus niet op de vloer? Dan lijkt me een lekkend rubber van deur of achterraam de meest waarschijnlijke oorzaak. Is denk ik het beste te testen door zoveel mogelijk meubilair/bekleding weg te halen en dan iemand in de auto zetten terwijl een tweede persoon de auto van buiten natspuit. Kijken of je zo het lek kunt vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    40

Waarschijnlijk achterraam maar dat zou betekenen dat ergens corrosie in de sponning hebt. Meest voorkomende plekken onder in de hoeken van het raam

Als het op de vloer is, zou het ook nog het deur plastic achter de deurbekleding kunnen zijn wat aan de onderkant los gelaten is.

Dat zit meestal met flexibele kit. Dat is dan uitgedroogd en loopt het water via dat plastic over je deurrubber aan de onderzijde naar binnen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rivolta    13

Ik heb voor nu maar een goede hoes gekocht, dan komt'ie de winter wel door.

Zal eens als het beter weer is de slang er op zetten.

Zo op 't oog kan ik niets aan lekkage ontdekken, en roest op of zoiets aan de achterzijde ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
harryxk8    14

Hallo R een hoes is een goed idee maar houd er wel rekening mee dat het vocht dan helemaal niet meer weg kan, effect schimmel roest etc. Derhalve bij mooi weer en een beetje wind, alles open zetten en de hoes eraf. Heb zelfs in de garage mijn motor onder een hoes gehad in de winter , effect veel roest op mijn chrome. Succes, Harry🧐

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fasett    104

Dat je kiest voor een hoes is te begrijpen, echter ze zijn eigenlijk voor binnen. Zie andere topics op dit forum, gebruik de zoekmachine. 

Dus oppassen met lakbeschadigingen als je het onder alle weersomstandigheden buiten toepast! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    283

Ik zou de zittingen en rugleuning van de bank er even uithalen. Dan zie je bijna zeker sporen waar het water vandaan kwam ( de heupgordelboutbevestiging (3xwoordwaarde) misschien? (rot)

Een wintertje extra gaat het verschil dan niet maken denk ik.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen