Jump to content
Inno

Goed adres voor motorrevisie

Recommended Posts

Inno    0

Wie weet een goed motorrevisie bedrijf? 

Het liefst ergens in het noorden, maar dat is niet persé noodzakelijk.

Ik woon zelf in Groningen.

1 cylinder van mijn MK1 XK motorblok is behoorlijk beschadigd (zie foto), alle andere zijn nog helemaal goed.

Ik wil dus 1 cylinder laten vervangen.

Wie weet een bedrijf dat ervaring heeft met XK motorblokken en het vervangen van een cylinder?

Alle tips welkom!

Groet,

Inno

IMG_3923.jpg

Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.

Alfriedel    8

Voor een regelmatige loop zou ik toch alle zuigers van dezelfde maat en gewicht willen hebben of je zou hier een bus in kunnen laten zetten (als daar ruimte voor is) die op dezelfde maat als de andere drie cilinders gehoond wordt en dus de zuigers hetzelfde zijn. Dat is alleen niet goedkoop dan kun je misschien net zo goed zes overmaatse zuigers erin laten monteren.

Inno    0

Ik wil juist de oude zuigers behouden: die zijn nog allemaal goed en de andere 5 cylinders ook. Dus in plaats van nu over te schakelen naar overmaatse cylinders en zuigers wil ik juist die ene cylinder laten vervangen door 1 van de zelfde originele maat.

JagS3 4.2    17

helmondse motoren revisie, daar hebben we 1,5 jaar terug de cilinders laten verbussen (zoals dat heet) van een 3.8ltr xk-blok(jaguar mk2) dat is toen echt supergoed gebeurd.

(het is wel een stukje rijden vanaf groningen.

hansvh    356
1 uur geleden, JagS3 4.2 zei:

helmondse motoren revisie, daar hebben we 1,5 jaar terug de cilinders laten verbussen (zoals dat heet) van een 3.8ltr xk-blok(jaguar mk2) dat is toen echt supergoed gebeurd.

(het is wel een stukje rijden vanaf groningen.

Als de topicstarter ruim een jaar later nog steeds op zoek is naar een adresje is er iets niet goed denk ik ;-) . Wel weer jammer dat hij de afloop niet heeft laten weten....