Ga naar inhoud
Marcov

Marcov's zwarte X308 Executive

Aanbevolen berichten

Marcov    4

Ik had me al even voorgesteld in 

 maar mijn XJ wil ook graag voorgesteld worden. 
Ik kwam haar voor het eerst tegen in Heinkenszand en het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht. Ooit moest er een X308 komen, voordat alle benzine op is. Dat was mijn plan, ik had nog niet echt een datum in mijn hoofd wanneer dat dan zou moeten zijn. Op internet bekeek ik ze wel eens, maar ik was wel huiverig een kat in de zak te kopen. Dus dan doe je maar beter niets.
Maar die zwarte XJ bij GG, ja, die vertrouwde ik wel. Long story short, die heb ik dus gekocht :-)

xj.thumb.jpg.3b6200cbdb5448175e6dddeb5d47a632.jpg

En zo werd Delft weer een beetje mooier

IMG-2290.JPG

 

IMG-2289.JPG

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcov    4

Omdat ik 5 meter inparkeren toch wel een dingetje vind heb ik deze week parkeersensoren in laten bouwen.
Supernetjes gedaan: sensoren zijn in kleur gespoten, en er is een klein display op de binnenspiegel geplakt.

IMG-2301.JPG

IMG-2302.JPG

IMG-2303.JPG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcov    4
On 2/3/2019 at 7:25 AM, toca said:

zo die garage ziet er super netjes uit zeg

't is toch gewoon een openbare garage
Jammer dat het spotje niet brandt boven mijn tijger 😀

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcov    4

Vroegah had ik echt een bloedhekel aan lange afstanden rijden (heb 12 jaar alleen maar busjes gehad, en die zijn superhanding, maar fijn rijd het niet. En van de stoelen in de X-type werd ik ook niet vrolijk na een uurtje rijden)
Nu ben ik van plan om een ontzettend eind te gaan rijden dit voorjaar. Want met de X308 is rijden natuurlijk niet vervelend.
Plan is Huis-Koblenz-Praag-Boedapest-Neuschwanstein-Weil am Rhein-Luxemburg-Huis

3000 km ongeveer.
De X308 natuurlijk in onberispelijke staat, maar wel bijna 20 jaar oud. En ik wil graag goed voorbereid op pad. Zijn er onderdelen die must-have zijn om mee te nemen op zo'n trip?
Just in case, als er wat is, zijn er goeie Jaguar-specialisten in Duitsland, Tsjechie, Hongarije, Oostenrijk, Luxemburg, Frankrijk (weet de route nog niet) die handig zijn om alvast te noteren?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
toca    119

Morgen Marco,

Het is in elk geval een mooie trip en leuke uitdaging. Wij gaan al een paar jaar in de zomer naar Italië met de auto op vakantie, meestal  via Duitsland , Oostenrijk heen en Frankrijk terug . Ik heb een XK8 in goed onderhouden staat en nog nooit gestrand maar durf er toch niet mee op vakantie , 2002 en 2 ton op de teller houden me tegen. Wel erg jammer want het rijden in me nieuwe Opeltje is niet slecht maar toch echt heel anders. En ja wat zou je moeten meenemen , dat  blijft volgens mij moeilijk bang dat je altijd net wat andere onderdelen nodig hebt als die je bij je hebt. Verder lijkt me overgeleverd te zijn aan een buitenlandse garage een nachtmerrie. Die verhalen lopen uiteen van super service tot de grootste zwendel praktijken.

Veel wijsheid want hier heb je ook niks aan 😁 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag42    89

Ik twijfel ook, als fervente Italië ganger, om met de XK8 te gaan. ook net 2 ton achter z'n kiezen en van '97.

Vorig jaar toch weer voor de Volvo gekozen omdat daar cabrio rijden ook aantrekkelijk is alleen het was zo heet dat alleen 's ochtends en 's avonds het te doen was. Verder met de kap dicht en airco aan.

Dit jaar overweeg ik Schotland met de XK8 te doen. Misschien, als ernstige mankementen jouw grootste zorg zijn, een ANWB abonnement nemen waarbij men de auto ook vanuit het buitenland repatrieerd inclusief vervangend vervoer. KM stand hoeft zeker geen belemmering te zijn. Gedegen onderhoud en aandacht t.a.v. z'n zwakke punten waardoor je echt a/d kant van de weg zou belanden is vele malen belangrijker. Een goede specialist kan 'm ook nog even goed bekijken voor zo'n rit.

Mijn kettingspanners waren bijvoorbeeld met 190k nog nooit vervangen. Klonk allemaal nog prima maar ze zagen er niet uit. Bij jouw bouwjaar geen probleem meer. Ik zou, indien je twijfelt aan de staat zeker een setje slangen en multiriem meenemen en (niet onbelangrijk een volwaardig reservewiel. 

Wat ik binnenkort nog wil doen is het vocht dicht proberen te maken van de koplampen. Dat is op dit moment mijn grootste ergernis.

Eenmaal terug van een probleemloze vakantie geeft het vertrouwen in de Jaguar een flinke boost.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    147

En ik rijd elk jaar heel Duitsland door met mijn goed onderhouden X-Type 2001 met op het ogenblik ruim 300.000. Ik heb wel een pechhulp dienst maar sinds ik de Jaguar heb (2013 met 230.000 gekocht) ik hier een keer gebruik van gemaakt omdat ik een lekke band had en nog nooit in de kofferbak gekeken naar het gereedschap. Maar de krik bleek al stuk (zondagavond na een etentje) dus het was gewoon eigenlijk niet nodig.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    335
10 uren geleden, Marcov zei:

De X308 natuurlijk in onberispelijke staat, maar wel bijna 20 jaar oud. En ik wil graag goed voorbereid op pad. Zijn er onderdelen die must-have zijn om mee te nemen op zo'n trip?
Just in case, als er wat is, zijn er goeie Jaguar-specialisten in Duitsland, Tsjechie, Hongarije, Oostenrijk, Luxemburg, Frankrijk (weet de route nog niet) die handig zijn om alvast te noteren?

De afgelopen jaren minstens 1x per jaar met de 308 naar Hongarije gereden. Geen enkel probleem. De auto is juist bedoeld voor het rijden van lange afstanden. Ook die ongelooflijke k*tfiles in Zuid Duitsland in de zomer leverden geen probleem zoals oververhitting op.

Verder weet ik dat Hongarije geen Jaguarland is. De meeste (3 in totaal) heb ik rond het Balatonmeer gezien. Dat zal in Tsjechië niet anders zijn. Maar nogmaals, als de auto nu probleemvrij is dan zal dat tijdens de roadtrip niet anders zijn.

Hou er wel rekening mee dat je olie verbruikt op die lange afstanden. Tja, en je kunt natuurlijk een lekke band krijgen onderweg. Of lampjes die stuk gaan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
toca    119

Hoi Sjef ik rij zelden met slecht weer maar als de koplampen nat worden of door wassen heb ik hetzelfde probleem ook met de mistlampen. In de garage zijn de lampen wel snel droog. Wat ga je proberen om dit euvel te verhelpen ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag42    89

Volgens mij (en GB fora) is de beste manier de lampen demonteren (geen fijne klus). Uit elkaar halen en met goede kit opnieuw lijmen.

Verder heb ik zelf een mod uitgevoerd door het water wat onder de kap over het spatbordgootje rechtstreeks op het lamphuis loost over het lamphuis heen te lijden.

Daarnaast wil ik nog het T stuk modje uitvoeren echter moet ik nog bestellen.

Zal blij zijn wanneer dit opgelost is. Chroom van de reflectoren is nu nog zeer gaaf en dat wil ik graag zo houden.

En uiteraard sta ik open voor andere tips om e.e.a. te verhelpen. Als alleen de mod al afdoende is hoor ik dit graag want dat is een klein klusje.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    89
12 uren geleden, Marcov zei:

De X308 natuurlijk in onberispelijke staat, maar wel bijna 20 jaar oud. En ik wil graag goed voorbereid op pad. Zijn er onderdelen die must-have zijn om mee te nemen op zo'n trip?
Just in case, als er wat is, zijn er goeie Jaguar-specialisten in Duitsland, Tsjechie, Hongarije, Oostenrijk, Luxemburg, Frankrijk (weet de route nog niet) die handig zijn om alvast te noteren?

Ik ben van plan dit jaar ook met de XJR naar Italie te gaan, met Oostenrijk als tussenstop. Ze heeft nu dik 190.000 gespind. Ik neem wel wat auto spulletjes mee die wel eens stuk kunnen gaan bij mijn Type en weinig ruimte in beslag nemen:

 

  • OBD II diagnose device.  
  • 2X bougie.
  • 1X bobine/ Coil. 
  • Gasklep positie sensor.
  • Valley Hose (Koelwaterslang onder het inlaatspruitstuk) ............Ja die heb ik gewoon liggen😂
  • Banden reparatieset (proppen).
  • ABS sensor achterzijde.
  • Set Xenonlampen.
  • Set lampen.
  • Set gereedschap

Deels gebruikt/ nieuw of imitatie... want het is alleen voor nood natuurlijk. Alles bij elkaar gescharreld voor 160 euro maar kan je 1500 a 2000 euro ellende schelen, en misschien wel weg komen langs de weg naar de garage en/of die de spulletjes monteert. Tja..... blijf monteur hé😅

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    144

Voorkomen is beter dan genezen, maar als ik het gevoel had dat ik dat mee moet nemen dan ging ik niet met die auto :-?

  • Haha 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
LeapingXJR    89
51 minuten geleden, EricS-TR zei:

Voorkomen is beter dan genezen, maar als ik het gevoel had dat ik dat mee moet nemen dan ging ik niet met die auto :-?

Hahaha .....En als je weet hoe je die delen moet monteren, is het een kleine moeite😂

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcov    4

Uiteraard ben ik ANWB lid met hulp en repatriering in het buitenland (ik zou als ex-ANWB-er (ICT, voordat iemand denkt dat ik meer dan gemiddelde autokennis heb) ook niet met een andere hulpclup in zee durven gaan 😉) Lampen en olie lijken me no-brainers, maar bij de X-type zijn bv de bobines een bekend issue welke gemakkelijk mee te nemen zijn.
Mijn X308 komt vrij vers van GG met ca 145k achter de boeg, een gereviseerde bak en nieuwe kettingspanners enzo, dus ja, ik durf de rit wel aan wat dat betreft. Ik vertrouw deze in ieder geval meer dan enige eerdere auto die ik ooit heb gehad (hij kostte me dan ook net zo veel als mijn vorige 3 auto's samen, en het grappige is, de wegenbelasting en benzineverbruik zijn ook gelijk aan die 3 opgeteld ongeveer 😝 )




 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    677
23 hours ago, Marcov said:

Uiteraard ben ik ANWB lid met hulp en repatriering in het buitenland (ik zou als ex-ANWB-er (ICT, voordat iemand denkt dat ik meer dan gemiddelde autokennis heb) ook niet met een andere hulpclup in zee durven gaan 😉) Lampen en olie lijken me no-brainers, maar bij de X-type zijn bv de bobines een bekend issue welke gemakkelijk mee te nemen zijn.
Mijn X308 komt vrij vers van GG met ca 145k achter de boeg, een gereviseerde bak en nieuwe kettingspanners enzo, dus ja, ik durf de rit wel aan wat dat betreft. Ik vertrouw deze in ieder geval meer dan enige eerdere auto die ik ooit heb gehad (hij kostte me dan ook net zo veel als mijn vorige 3 auto's samen, en het grappige is, de wegenbelasting en benzineverbruik zijn ook gelijk aan die 3 opgeteld ongeveer 😝 )

 

145k op een X308, man da's een nieuwe. Dan zal je eerder problemen krijgen door rubbers die hard geworden zijn vanwege de leeftijd dan wat anders.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×