Jump to content

Jaguar S type 2002 .automaat 6 bak


nicolaas
 Share

Recommended Posts

Hoi Nico. Long time no see. Of in dit geval no read.

Ik heb met mijn 308 ook lang last gehad van Gremlins die steeds verder gingen. Ook als de auto alleen op contact stond. Het bleek uiteindelijk aan de dynamo te liggen die het na 3 ton wel welletjes vond.

Ja je leest het goed. Zelfs met alleen contact aan veroorzaakte die al storingen.

 

Link to comment
Share on other sites

Hi Wimb  ja weer lappen mandje gehad en dikke shit met mijn vorige jaguar hier. goede hulp maar verkeerde mensen om me heen.

Ach we zijn er weer, ik heb een S type opgedoken en naar Litouwen laten brengen (gokje weer)  wat kleine dingetje's. en dat toeren verschil soms

niet altijd. verder wat vreemde zoek dingen zoals zekeringen en waar ze zitten? erg onduidelijk voor me in de S-type.

Ik heb de dokter een mail gestuurd in Heinkenszand misschien dat ik wat advies hoor.  Weer ziekenhuis gehad maar ik ben er weer doorheen gefietst.

dank voor je reactie  groet nico

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, nicolaas zei:

Hi Wimb  ja weer lappen mandje gehad en dikke shit met mijn vorige jaguar hier. goede hulp maar verkeerde mensen om me heen.

Ach we zijn er weer, ik heb een S type opgedoken en naar Litouwen laten brengen (gokje weer)  wat kleine dingetje's. en dat toeren verschil soms

niet altijd. verder wat vreemde zoek dingen zoals zekeringen en waar ze zitten? erg onduidelijk voor me in de S-type.

Ik heb de dokter een mail gestuurd in Heinkenszand misschien dat ik wat advies hoor.  Weer ziekenhuis gehad maar ik ben er weer doorheen gefietst.

dank voor je reactie  groet nico

 Goed dat je er weer bij bent.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Op 11/1/2018 om 12:49 PM, nicolaas zei:

schommelende toeren bij koude motor , en de knop sport brand soms normaal, en soms zwak bijna niet te zien? 

J-cate of massa storing? warm geen last.

waar naar te kijken.?

 

Door moderator verplaatst naar juiste subforum.

Interessant, maar naar welk subforum verplaatst?

Link to comment
Share on other sites

Ok 

Koppelomvormer even opgezocht die is best prijzig, dan ook nog een x aantal uren de/montage.

Het is voor mij nu nog geen probleem dat met een koude motor het toerental licht varieert.

Wat zijn de gevolgen van doorrijden met dit euvel?

 

Mvg

Link to comment
Share on other sites

Als de auto koud is, je vrij snel naar 80 tot 85 km per uur gaat en op de cruise rijd en de toerenteller schommelt dan is de convertor defect, doorrijden betekend op termijn schade aan de transmissie door slijtmateriaal van de convertor clutch.

 

Een wel bekend slijtageonderdeel die bij elke automaat een keer aan vervangen toe is.

Link to comment
Share on other sites

Ray heeft 100 % gelijk, Ik heb namelijk met mijn Auto de S-type 2002 het zelfde mee gemaakt een poosje terug.

Ze hebben mijn Bak geheel gereviseerd hier in Klaipeda en hij is weer top.!  Het schijnt een kwaaltje te wezen!

en de mijne had nog niet echt veel km erop staan. Nu staat hij op 193.000 km. en is weer in super staat.

Na de koppen gereviseerd en de nieuwe bak. en het onderstel aangepakt. Ja, en nu heel houden en genieten.!

Link to comment
Share on other sites

Hallo daar,

 

Gereden met cruise controle 60, 80 en 100 km per uur de toerenteller staat strak op een toerental.

Wel heb ik het idee dat zonder cruise controle rijden de auto af en toe (heel soepel) zoekt naar de juiste versnelling, een soort op en terug schakelen bij een bepaalt toerental of na gas geven het gaspedaal op 1 niveau houdend... 

 

mvg

Link to comment
Share on other sites

Dan heb je die oorzaak uitgeschakeld, zo lijkt het ????.

 

Je schreef: Ik ben wel benieuwd naar het schommelende toerental  bij koude motor.

 

Ik heb het vermoeden dat er een sprake is van spraakverwarring (????) is en je dit bedoelde bij stationair, met bak in "P". ("RPM-hunting")

 

Mijn antwoord op de vraag in die duidelijkere context: Ik weet het niet.

Maar weet zeker dat er specialisten zijn die dat zo weten:-)

Link to comment
Share on other sites

Net gereden met koude motor 80 en 100 km per uur

Auto op cruise controle toerental strak op 1  niveau

 

Al had ik het idee dat zonder cruis

3 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Dan heb je die oorzaak uitgeschakeld, zo lijkt het ????.

 

Je schreef: Ik ben wel benieuwd naar het schommelende toerental  bij koude motor.

 

Ik heb het vermoeden dat er een sprake is van spraakverwarring (????) is en je dit bedoelde bij stationair, met bak in "P". ("RPM-hunting")

 

Mijn antwoord op de vraag in die duidelijkere context: Ik weet het niet.

Maar weet zeker dat er specialisten zijn die dat zo weten:-)

controle 60 km per uur redelijk warme motor toch de toeren iets gingen variëren 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...