Jump to content
Sign in to follow this  
Jag42

Palletje in contactslot springt niet terug

Recommended Posts

Jag42    120

Bij het uitnemen van de sleutel hoor je, normaal gesproken een klikje waarbij een palletje weer terugvalt / schiet zodat ‘het brein’ van de auto weet dat de sleutel eruit is. Door dit euvel werkt de handzender niet. Met een ferme tik rond het slot of op het stuur hoor je ‘m terugschieten en werkt de handzender ook weer. Er stond al iemand klaar met WD40 maar voordat ik ‘zomaar’ iets in het slot spuit graag jullie idee. Misschien heeft een van jullie al iets dergelijks meegemaakt.

Iksjeezesel    299
43 minuten geleden, Jag42 zei:

Bij het uitnemen van de sleutel hoor je, normaal gesproken een klikje waarbij een palletje weer terugvalt / schiet zodat ‘het brein’ van de auto weet dat de sleutel eruit is. Door dit euvel werkt de handzender niet. Met een ferme tik rond het slot of op het stuur hoor je ‘m terugschieten en werkt de handzender ook weer. Er stond al iemand klaar met WD40 maar voordat ik ‘zomaar’ iets in het slot spuit graag jullie idee. Misschien heeft een van jullie al iets dergelijks meegemaakt.

Foto's :-)?,...Ice-blue...

Mooiste kleur!

Overigens niet meegemaakt Sjef.

Maar staat wel wat over hier op het forum denk ik mij te herinneren. 

Verder geen gremlins?

Jag42    120

Dit was nog voor het poetsen maar ik vind het een erg mooie kleur.

wonderlijk genoeg waren de vier spanners nog de originele. Maar meteen vervangen plus geleiders en kettingen.

rijdt als een zonnetje. Ook de roest die er zat aan dorpel en natuurlijk bodem zijn perfect gelast. Hoop hier langer plezier mee te hebben. Er waren trouwens twee spanners al behoorlijk ver heen. Ongelofelijk dat men dit heeft laten zitten. Nu maar weer op zoek naar z’n onderhoud historie.

C93B2D5C-70D3-462B-BBA4-9C7B65D85546.jpeg

3AA01C26-4EEC-4167-8408-8E0E5D47F679.jpeg

• Like 1

Iksjeezesel    299
2 uren geleden, Jag42 zei:

Dit was nog voor het poetsen maar ik vind het een erg mooie kleur.

wonderlijk genoeg waren de vier spanners nog de originele. Maar meteen vervangen plus geleiders en kettingen.

rijdt als een zonnetje. Ook de roest die er zat aan dorpel en natuurlijk bodem zijn perfect gelast. Hoop hier langer plezier mee te hebben. Er waren trouwens twee spanners al behoorlijk ver heen. Ongelofelijk dat men dit heeft laten zitten. Nu maar weer op zoek naar z’n onderhoud historie.

C93B2D5C-70D3-462B-BBA4-9C7B65D85546.jpeg

3AA01C26-4EEC-4167-8408-8E0E5D47F679.jpeg

ERUG mooi hoor!

KMetertjes?

Onderhoud is wel een dingetje natuurlijk!

Als het een R was wilde ik wel ruilen! want erg mooie kleur, zo-niet de mooiste!

Maar ben nog immer blij met de keuze om perse voor een R te gaan.

Al hield ik me ooit voor dat je dat extra vermogen en koppel toch niet kunt gebruiken...(Kwats:-))

Ik heb nog een XKR pulley en 2 intercoolers en een Eaton M112 S-charger liggen.....:-) (plus bijbehorende zuigers)

Geniet van je mooie aanwinst!

Wat een mooi ding.

Jag42    120

Thanks Wim. WD40 erin en het palletje er weer uit. Wat een spul is dat toch.

@Iksjeezesel

Ha Rob, auto’s kopen blijft voor mij voor 80% een kwestie van vertrouwen in de verkopende partij. In dit geval gekocht van een garage die al jarenlang Jaguars verkoopt en onderhoud. Reviews waren vertrouwwekkend en sowieso de hele deal gaf mij een goed gevoel.

Van de spannerrevisie en het laswerk stuurde hij veel foto’s gedurende het proces en dan .......die kleur. Toen ik er naar toe reed had ik al zo iets van “en je laat je niet verleiden door de kleur alleen”! Maar ik geef direct toe toen ik ‘m zag dacht ik maar aan een ding, zorgen dat hij wordt geleverd zoals ik het wil en hier zijn wij dus uitgekomen. Hij heeft ook een apart NAP met voor ieder jaar sinds nieuw ongeveer 10.000 km. 

• Like 1

EricS-TR    185
14 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Maar ben nog immer blij met de keuze om perse voor een R te gaan.

Al hield ik me ooit voor dat je dat extra vermogen en koppel toch niet kunt gebruiken...(Kwats:-))

Helemaal mee eens :DD

Mooie kleur inderdaad en herken het gevoel dat de kleur het moeilijk(er) maakt om de auto te laten staan :wink:. Ontbreken van onderhoudshistorie zou voor mij toch wel spelbreker zijn. Vind het een dappere beslissing om op basis van vertrouwen te kopen, zéker na de recente vorige ervaring. Hopelijk heb je hier meer en langer plezier mee!