Jump to content
JAG-X350

Betrouwbare VIN Decoder gezocht voor Jaguar XJSC, bouwjaar 1986

Recommended Posts

JAG-X350    0

Betrouwbare VIN-decoder voor Jaguar gezocht.

Ik had graag een datakaart ontvangen of betrouwbare gedetailleerde gegevens over chassisnummer SAJJNVCV4GCVC1335.

Het betreft een Jaguar XJSC V12, bouwjaar 1986.

Telkens ik gegevens opvraag via aangeboden VIN decoder websites, betreft het een Jaguar uit 2016, die helemaal niet beantwoordt aan het profiel van mijn wagen. Teleurstellend en frustrerend!

Wie kan me aan de juiste gegevens helpen aub?

Met dank.

Greets uit België,

Gino.

Foto GM Desktop PC.jpg

20180807_145458.jpg

20180807_145546.jpg

20180807_145320.jpg

Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.

Jaguarman    12

Hoi beste Hans,

Hartelijke dank voor de correcte informatie met link naar deze betrouwbare Jaguar VIN-decoder. Zeker aan te bevelen aan andere Jaguar liefhebbers, die met dezelfde vraag te kampen hebben... :-);-)

Inderdaad, eindelijk een correcte VIN-decoder, die me toch al een beperkte weergave biedt van mijn voertuig.

Ik ben in ieder geval zeer blij (en tevens opgelucht) dat het een correct en aldus bekend chassisnummer is, waarmee de wagen effectief traceerbaar is voor de technische keuringsdienst in België, op het ogenblik dat ik me ga aanbieden voor de technische oldtimerkeuring.

Helaas vermeld deze bron niet de originele lakkleur (zilver) en interieurkleur (blauw leder), waar het me eigenlijk om te doen was om de authenciteit van mijn Jaguar te achterhalen.

De decoder leverde wel onderstaande gegevens op:

http://jaguar.professional.org/cgi-bin/jagvin.pl?vin=SAJJNVCV4GCVC1335&paint=&trim=&engine=&search=Decode

VIN Code

Breakdown for SAJJNVCV4GCVC1335

This is from the ENGINE BAY tag (stamped into the chassis under the bonnet, generally above the firewall).

MFR : SAJ Jaguar

MARQUE : J Jaguar

MODEL : N XJ-S / XJ-SC

TRIM CLASS : V USA spec / USA spec with manual belts

BODY : C 2 Door Cabriolet (MY 1983 - 1988)

ENGINE : V 5.3 A (USA/Canada emissions)

TRANSMISSION : 4 Auto LHD

YEAR : G 1986

PLANT : C Browns Lane

SERIAL : VC1335

PAINT Code: Not specified.

TRIM Code: Not specified.

ENGINE Code: Not specified.

Ik ben toch al blij met deze leuke start naar de opzoeking en authenciteit van mijn Jaguar XJ-SC.

Greetz uit België,

Gino.

Beste Gino,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ziet er erg mooi uit op de foto’s.

Je kunt een heritage certificaat op vragen bij het JDHT. Dan heb je ook de kleur van het interieur en lak er op. Tevens weet je dan in veel gevallen naar welke dealer hij geleverd is en soms zelfs de 1e eigenaar.

In Nederland accepteerde de RDW dit als offficieel document voor de echte bouwdatum.

groeten Rob

Jaguarman    12

Hey beste Rob,

Een zeer waardevolle tip en aanbeveling, waarvoor dank!

Kan je me de weg wijzen hoe ik een "Heritage"-certificaat kan aanvragen en bekomen voor mijn Jaguar XJ-SC?

Ik wil hier graag zo snel mogelijk werk van maken, aangezien deze auto me nauw aan het hart ligt en de authenciteit van deze wagen, op basis van een waarachtig "Heritage"-certificaat dat peilt naar de oorspronkelijkheid, alleen maar "echter" kan maken.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Greetz uit België,

Gino. ;-)

hansvh    336

Een heritage certificate kun je HIER aanvragen. Als je de originele lakkleur en interieurkleur wil weten: die vind je terug op het heritage certificate maar ook op het typeplaatje. Ik weet zo niet waar dat bij de XJS te vinden, maar bij de Series III zit het in de motorruimte. Naast het VIN vind je daar ook een paint- en trim code. Drie letters elk. Staat trouwens ook gecodeerd op wat bouwjaar en -maand is.

deepee    47

Indien je de nummers hebt van motor en versnellingsbak, dan kan je via deze site eveneens veel info terugvinden
http://www.xjsdata.com/cars/

Ik weet niet of de man nu nog actief is maar toen ik mijn XJSC kocht was er in de UK een man John Bleasdale met de bijnaam "bleasie". Deze had een online "international cabriolet register"gebouwd en had ook toegang tot de archieven van de Jaguar Daimler Heritage Trust. Ik ontving van hem over mijn auto heel wat detailinfo.

Waar zijn levenswerk nu ergens terug te vinden is op het WWW weet ik niet precies maar meld je evt aan via FB en stel hem daar je vraag https://www.facebook.com/Bleasiejag92hot?fref=ufi&rc=p

En ook nog veel info op deze website http://xjs-soft-tops.com/

Jaguarman    12

Hoi deepee,

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de informatie, maar blijkbaar herkent de website http://www.xjsdata.com/cars/ helaas mijn chassisnummer niet. Vreemd, aangezien ik wel gegevens van mijn nummer heb bekomen via onderstaande link:

http://jaguar.professional.org/cgi-bin/jagvin.pl?vin=SAJJNVCV4GCVC1335&paint=&trim=&engine=&search=Decode

die ik via dit forum mocht ontvangen... Het chassisnummer is dus zeker en vast correct...

Ik ga Bleasie vanavond nog aanschrijven via zijn FB.

Ik hou je op de hoogte van het resultaat.

Alvast bedankt voor het meedenken en voor de behulpzame informatie.

Greetz,

Gino.

hansvh    336
12 uren geleden, Jag42 zei:

Tja, mijn XK8 is, volgens deze site, een XJ40.

Vandaar de volgende disclaimer op deze site ;-):

BEFORE mailing me about how it doesn't decode your engine right, please carefully examine the banner on this page, and note that it says XJ-S. Not XJ6, XJ12, XJ-40, XKE, or JKLMNOP. SOME XJ saloon serials do decode okay (and I do add more information on them as it is made available to me), because they used similar coding schemes, and where I've obtained information, I've added it to the script. If you want to provide me with printed or transcribed copies of VIN (or paint and trim) coding details from another model of Jaguar, please do - I'd love it if this could decode the full range, although it isn't a big priority for me.

Werdy    22
Op 8/12/2018 om 11:23 AM, Jaguarman zei:

Hoi beste Hans,

Hartelijke dank voor de correcte informatie met link naar deze betrouwbare Jaguar VIN-decoder. Zeker aan te bevelen aan andere Jaguar liefhebbers, die met dezelfde vraag te kampen hebben... :-);-)

Inderdaad, eindelijk een correcte VIN-decoder, die me toch al een beperkte weergave biedt van mijn voertuig.

Ik ben in ieder geval zeer blij (en tevens opgelucht) dat het een correct en aldus bekend chassisnummer is, waarmee de wagen effectief traceerbaar is voor de technische keuringsdienst in België, op het ogenblik dat ik me ga aanbieden voor de technische oldtimerkeuring.

Helaas vermeld deze bron niet de originele lakkleur (zilver) en interieurkleur (blauw leder), waar het me eigenlijk om te doen was om de authenciteit van mijn Jaguar te achterhalen.

De decoder leverde wel onderstaande gegevens op:

VIN Code

Breakdown for SAJJNVCV4GCVC1335

This is from the ENGINE BAY tag (stamped into the chassis under the bonnet, generally above the firewall).

MFR : SAJ Jaguar

MARQUE : J Jaguar

MODEL : N XJ-S / XJ-SC

TRIM CLASS : V USA spec / USA spec with manual belts

BODY : C 2 Door Cabriolet (MY 1983 - 1988)

ENGINE : V 5.3 A (USA/Canada emissions)1322578865_WhatsAppImage2018-05-06at00_34_25.thumb.jpeg.11056a2a8e6ff2ca8a86d6cfa7ed38e3.jpeg

TRANSMISSION : 4 Auto LHD

YEAR : G 1986

PLANT : C Browns Lane

SERIAL : VC1335

PAINT Code: Not specified.

TRIM Code: Not specified.

ENGINE Code: Not specified.

Ik ben toch al blij met deze leuke start naar de opzoeking en authenciteit van mijn Jaguar XJ-SC.

Greetz uit België,

Gino.

Werdy    22

Colour NameColour Code

CranberryCEE

BlackPDF/PDE/PDH

Solent BlueJFJ/715

Arctic BlueJFE/337

Moorland GreenHET/717

Regent GreyLDR/LDL/315

Tungsten GreyJEX/718

Tudor WhiteNDC